Begnade grafikkort.. tips?

Permalänk
Medlem

Begnade grafikkort.. tips?

Spelar uteslutande league of legends, men sitter idag utan graffikort, kör på en intel i5-3570k. Har inte så stor budget, mellan 500kr och 1000kr. Det är sjuukt många grafikkort ute(är 30+ och inte hängt med på denna marknad sedan jag var 18). Så det är svårt att veta vad som är pristvärt och inte. Hade varit super om ngn kunde droppa lite priser på vad som kan anses vara vettigt.

Det jag hittat:
GeForce GTX 750 Ti: 900kr
Grafikkort asus 560 ti: 600kr

Permalänk
Medlem

Känns som 560 kortet är bättre för pengarna, dock mot att du inte kan köra 3 skärmar om det är något du tänkt göra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Darshiva:

Spelar uteslutande league of legends, men sitter idag utan graffikort, kör på en intel i5-3570k. Har inte så stor budget, mellan 500kr och 1000kr. Det är sjuukt många grafikkort ute(är 30+ och inte hängt med på denna marknad sedan jag var 18). Så det är svårt att veta vad som är pristvärt och inte. Hade varit super om ngn kunde droppa lite priser på vad som kan anses vara vettigt.

Det jag hittat:
GeForce GTX 750 Ti: 900kr
Grafikkort asus 560 ti: 600kr

Det första du skrev om bör klara detta ganska lätt.
Dock kan det ha en extra PCI-e strömkontakt så hoppas ditt nätagg har detta?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Kika vidare. Även om du inte behöver kraften känns det som att du kan få bättre för pengarna. 680/770 2gb samt 7970/280x brukar ligga runt tusenlappen.

Permalänk
Medlem

@kronwalled: Sådant jag letar efter.. eftersom korten ofta inte finns på webbutikerna är det svårt att förstå vad kort är värda. Men om dessa kort ligger runt 1k så är det en bra start

Permalänk