FZ.se blir systersajt till SweClockers

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Buio:

Han som skrev kommentaren är dock ett troll. Åtminstone på deltid.

Han skrev i en annan tråd att han tyckte Sims hade liknande DLC-policy som Witcher 3.

Med andra ord skriver han kommentarer för att irritera andra.

... och nu hamnar vi på samma skuta som honom...

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Ratatosk:

@Dimestam, kommer man kunna logga in med sin sweclockers signatur på FZ och vice versa?

Det vore smidigt, men det ligger i så fall en bit fram i tiden.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Kan vi nu sponsra för reklamfritt sweclockers som vi kan på FZ? "Sweclocker supporter"?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av SolidReactor:

Kan vi nu sponsra för reklamfritt sweclockers som vi kan på FZ? "Sweclocker supporter"?

Mycket möjligt, men vi undersöker fortfarande alternativen.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Jag besöker dagligen bägge sidorna flera gånger, så det måste ju ses som en trevlig nyhet. Bli kul att se vart det leder

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

I approve.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Trevligt trevligt!

Permalänk
Medlem

Trevligt att Sweclockers hoppar in och räddar FZ för satan vad den sidan har sänkt sig med deras material och clickbaits dom senaste åren.

Permalänk
Hedersmedlem

När kommer namnbytet till Spelclockers då?

Wohoo!

Permalänk
Medlem
Skrivet av atnek:

Nej, det är klart. Vissa företag vill kursa bara för att göra mänskligheten en tjänst. Fan tänkte inte på det.

Kul att leva i en svartvit värld?

Permalänk
Geeks
Grundare

@Aleshi:

Hej Aleshi,

Min personliga drivkraft, som du är inne på, är inte att göra vinst i företaget Geeks Publishing AB. Jag är väldigt nöjd med mitt liv redan som det är och vinst gör vi redan och det hjälper oss att bygga vidare, återinvestera och att finnas kvar. Vilket dessutom är ganska ovanligt för en redaktionell webbsajt idag. Det finns dock ett större syfte kopplat till en riktig vision och det handlar om att ge tillbaks till alla medarbetare som kämpar hårt med att ta digitalförlaget till nästa nivå, men det handlar också att ge tillbaks till samhället och främja teknikintresse. Vi ser oss samarbeta nära med olika utbildningar och skolor framåt och bidra på olika sätt. Personligen har jag redan haft flera chanser för ”exits”, jag har valt en annan väg och ser fram emot att utveckla våra titlar och digitalförlaget vidare. Jag hoppas förstås att vi gör "vinst" i många många år framåt men det återstår att se.

Mvh,
Edin

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Alltså jag måste bara jämföra Fz till SweC om denna nyhet.

Här verkar alla glada, trevliga och positiva. (Inkl. jag) Inget snack om saken.

Medan hos Fz:

Citerat av nån.

Svårt att se det här som positivt då Sweclockers och forumet är i klass med aftonbladet. Hur det här kommer påverka Fz är bara att se.
Kanske lite tidigt med domedagsprofetior men det gör inget att vara beredd på det värsta.

HAHAHAHAHA!

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Moderator
Testpilot

Jag förutspår en merge två, tre år fram i tiden.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin:

@Aleshi:

Hej Aleshi,

Min personliga drivkraft, som du är inne på, är inte att göra vinst i företaget Geeks Publishing AB. Jag är väldigt nöjd med mitt liv redan som det är och vinst gör vi redan och det hjälper oss att bygga vidare, återinvestera och att finnas kvar. Vilket dessutom är ganska ovanligt för en redaktionell webbsajt idag. Det finns dock ett större syfte kopplat till en riktig vision och det handlar om att ge tillbaks till alla medarbetare som kämpar hårt med att ta digitalförlaget till nästa nivå, men det handlar också att ge tillbaks till samhället och främja teknikintresse. Vi ser oss samarbeta nära med olika utbildningar och skolor framåt och bidra på olika sätt. Personligen har jag redan haft flera chanser för ”exits”, jag har valt en annan väg och ser fram emot att utveckla våra titlar och digitalförlaget vidare. Jag hoppas förstås att vi gör "vinst" i många många år framåt men det återstår att se.

Mvh,
Edin

Hej. Ja lite kul att få höra dina tankar om det hela. Inte ofta man ser så mycket av dig här nu för tiden så det är trevligt.
Min främsta frågeställning var ju varför man var lite vag med att det i princip är Sweclockers som expanderar.
Hoppas det blir bra med lite synergier och att ni kan få lite liv i FZ igen.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon179444:

Helt suveränt! Ta över swedroid också!

Skulle vara awesome! Alla svenska teknik sidor som man följer!

Skrivet av Dimestam:

Det vore smidigt, men det ligger i så fall en bit fram i tiden.

Skulle vara riktigt nice! Hoppas "en bit fram i tiden" inte är för långt bort

Skrivet av Dimestam:

Mycket möjligt, men vi undersöker fortfarande alternativen.

Skulle definitivt betala för detta!

Skrivet av Mental:

När kommer namnbytet till Spelclockers då?

Wohoo!

Skulle faktiskt passa bättre!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Där handlar texterna om spel och man är duktiga på att inte blanda in allt för mycket politik i det hela.

Hmm, hur menar du då? Exemplifiera?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vangen:

Alltså jag måste bara jämföra Fz till SweC om denna nyhet.

Här verkar alla glada, trevliga och positiva. (Inkl. jag) Inget snack om saken.

Medan hos Fz:

Citerat av nån.

Svårt att se det här som positivt då Sweclockers och forumet är i klass med aftonbladet. Hur det här kommer påverka Fz är bara att se.
Kanske lite tidigt med domedagsprofetior men det gör inget att vara beredd på det värsta.

HAHAHAHAHA!

Verkar vara någon som fortfarande är sur för att denne blivit avstängd från SweC en gång i tiden.

Läser själv inga andra hårdvarusidor eller spelsidor egentligen. Kollar lite podcasts på helgerna ibland som Tek Syndicate eller Linus Tech Tips (om det inte är för flamsigt).

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

Hahahaha. Vissa personer på FZ:s facebook-sida var otroligt bittra, menade att swec var fullt av partiska recensioner, dåliga moderatorer som dessutom inte kan hantera konstruktiv kritik, nördar med dålig social kompetens, alla hatar AMD här, man blir bannad utan anledning, osv osv...

Kunde inte hålla mig för skratt, min erfarenhet är snarare den motsatta!

Permalänk
Medlem

Jag läser både Sweclockers och FZ samt Gamereactor på daglig basis. Kanonsidor allihop.

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem

Oj, skulle vara intressant att se om fler än läsarna på fz.se har samma syn av SweC, medlem sedan 2001 och har då aldrig kännt i närheten av vad de verkar beskriva/tycka.

Permalänk
Hedersmedlem

Trevligt

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

Intressant. Förhoppningsvis leder detta till ett lyft av Fz kvalitetsmässigt till Sweclockers ett par snäpp högre nivå. Det behövs lite nytt liv i fz då sidan blivit riktigt dålig de senaste åren så till den grad att jag nästan helt slutat besöka den.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sveklockarn:

Hmm, hur menar du då? Exemplifiera?

"...Rockstar tenderar att ta det lite för långt - särskilt när man i egenskap av de tre alltmer urspårade karaktärerna i handvändningar orsakar enorma blodbad för petitesser. Dessutom är det bara att konstatera att attityden gentemot kvinnor - även i kontexten karikatyrer - rakt igenom är tröttsamt tafflig, och att Grand Theft Auto V är ett väldigt grabbigt spel."

Taget från GTA V-recensionen men ännu mer påtagligt i andra texter. GTA V är satir och kvinnosynen är en del av dessa överdrivna (överspelande) karaktärer. Att se det som en påtaglig nackdel är att överpolitisera spelet. Det är inte det enda exemplet av fenomenet hos FZ. Vill du ha fler exempel kan jag fixa det, men poängen framgår.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Circus en vecka av Biberu-ändringar i FZs sajt, med byte till SweClockers plattform och vi är redan halvvägs mot en rejäl förbättring. (FZs bildvisare t ex är fortfarande under all kritik!)

Ställer mig rejält positiv till detta. SweClockers är redan klockrent och om FZ får ordning på tekniken, med en fräsch ny backbone rent tekniskt blir allt bara bättre. Lägg därtill en stark förhoppning om att hetsen med clickbaits försvinner, då kopplingen till Egmont och eventuella krav uppifrån är borta. En stark förhoppning om återgång till forna tiders glansdagar!

Jonas och Emil gör redan ett kanonjobb med Fredagspanelen. Men vore det inte lite kul med ett regelbundet instick av FZs Calle eller Jocke Bennet för att kortfattat rapportera om de senaste 14 dagarnas händelser i spelvärlden?

Max antal tummar upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

"...Rockstar tenderar att ta det lite för långt - särskilt när man i egenskap av de tre alltmer urspårade karaktärerna i handvändningar orsakar enorma blodbad för petitesser. Dessutom är det bara att konstatera att attityden gentemot kvinnor - även i kontexten karikatyrer - rakt igenom är tröttsamt tafflig, och att Grand Theft Auto V är ett väldigt grabbigt spel."

Taget från GTA V-recensionen men ännu mer påtagligt i andra texter. GTA V är satir och kvinnosynen är en del av dessa överdrivna (överspelande) karaktärer. Att se det som en påtaglig nackdel är att överpolitisera spelet. Det är inte det enda exemplet av fenomenet hos FZ. Vill du ha fler exempel kan jag fixa det, men poängen framgår.

Tack, då vet jag vad du menar.

Jag betackar mig också för moralism i dataspelsrecensioner, vilket jag anser tyder på bristande professionalism.

Permalänk

Ser framemot den här nystarten. Är en gammal "FZ"-räv som tror man har mycket att vinna på att gå nya vägar.

Visa signatur

"Humanis Veritas"

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

"...Rockstar tenderar att ta det lite för långt - särskilt när man i egenskap av de tre alltmer urspårade karaktärerna i handvändningar orsakar enorma blodbad för petitesser. Dessutom är det bara att konstatera att attityden gentemot kvinnor - även i kontexten karikatyrer - rakt igenom är tröttsamt tafflig, och att Grand Theft Auto V är ett väldigt grabbigt spel."

Taget från GTA V-recensionen men ännu mer påtagligt i andra texter. GTA V är satir och kvinnosynen är en del av dessa överdrivna (överspelande) karaktärer. Att se det som en påtaglig nackdel är att överpolitisera spelet. Det är inte det enda exemplet av fenomenet hos FZ. Vill du ha fler exempel kan jag fixa det, men poängen framgår.

Skickades från m.sweclockers.com

Recensioner är alltid subjektiva, dom beskriver vad recensenten tyckte om spelet. Jag tror få recensenter kommenterar delar av spel för att dom drivs av någon dold politisk agenda. I GTA-fallet antar jag att den tveksamma skildringen av kvinnor blev lite för mycket för recensenten och då förväntar jag mig att det ska kommenteras. Sen måste man ju självklart vara tillräckligt professionell för att försöka se spelet i andras ögon och basera bedömningen på det. Tex kan man inte sänka betyget på ett spel bara för att en person som man skjuter ihjäl påminner om någon man känner och det därför känns obehagligt. I ditt exempel tycker jag det görs på ett bra sätt. Recensenten skriver om sin upplevelse men säger samtidigt att det är ett grabbigt spel (vilket få lär säga emot). På dig låter det dock som att "grabbigt = dåligt"? Eller är det att man inte ska kommentera vissa delar även om man upplever dom som tveksamma?

Permalänk
Medlem

@Dimestam: Jag måste säga att jag håller med om att det hade vart najs att kunna betala för att få bort annonser. Jag menar, jag är glad att jag kan läsa sidan gratis (och har därför stängt av adblock på hela domänen) men att bli av med annonserna hade varit mycket trevligt.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Skrivet av jH0Ni:

Hahahaha. Vissa personer på FZ:s facebook-sida var otroligt bittra, menade att swec var fullt av partiska recensioner, dåliga moderatorer som dessutom inte kan hantera konstruktiv kritik, nördar med dålig social kompetens, alla hatar AMD här, man blir bannad utan anledning, osv osv...

Kunde inte hålla mig för skratt, min erfarenhet är snarare den motsatta!

Jag har blivit avstängd en gång på Sweclockers och det var någon vecka. Skrev ett dumt inlägg på fyllan och förtjänade faktiskt det. Tycker de som modererar forumet kan vara lite för snälla ibland

Grattis till nyförvärvet! Visar att det går bra för er och att sidan kan leva ett bra tag framöver!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

@Dimestam: FZ kuppade och hann först med nyheten. Aj aj, redax, ser inte bra ut. Bäst att ni taggar upp er så att inga nya, unga och oförstörda förmågor kommer och ersätter er

Men på riktigt så känns det som en rätt bra kombo, ni/de har snarlika kulturer skulle jag vilja påstå. Dessutom kan ni göra jätteroliga videos där SWE-red försöker rakethoppa på en pub-server och FZ-red ska försöka förklara nätverksteknik för en pensionär.
Kan bli hur kul som helst!

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.