Permalänk
Medlem

Trasigt moderkort?

Hej sweclockers.

Jag skulle behöva lite hjälp med ett problem jag har.
Förra veckan när jag kopplade in datorn och skulle slå igång den så startade den inte. Vanligtvis så lyser det någon led på moderkortet och på grafikkorten, det gjorde det inte.
Först trodde jag att det var Nätagget som var trasigt så jag lämnade in det, det var tydligen inte trasigt.
Kopplar man på ström till datorn så blinkar en led till en gång på moderkortet och sen inget mer. Stänger man av strömmen och startar strömmen igen så blinkar den inte till igen. Det händer endast när moderkortet är tömt på ström.
Jag har testat att ta ur grafikkort, hårddiskar, ram osv men samma sak händer ändå.
Är Moderkortet dött?
Moderkortet är ett Gigabyte GA-X99-UD5 Wifi

Jag uppskattar den hjälp jag kan få.
Tack på förhand.

Permalänk

@jerman: Kopplat in en 8pin atx och inte en 6pin? Även 24 och inte 20 pin? Kommer inte på något mer, nån annan mer kunnig kanske kan hjälpa

Visa signatur

Datorn: i5-4690k@4.3ghz, Asus Dual OC 1070, Fractal Design Newton R3 1000w, Asus Z97-A, Fractal Define R5, 16GB Corsair@1600mhz, Hyper 212 EVO, Crucial BX100, WD Black 1TB x2
Kringutrustning: BenqXL2411Z, AOC 24" x2, Func KB-460, Mionix Naos 7000, Logitech MX Master, Logitech Z-906, Sehnheiser HD 558, Optuma uDAC 3, Blue Yeti, Akai LPK 25 Steelseries QCK XXL

Permalänk
Medlem

@Sten sax påse: Allting är kopplat rätt, den fungerade felfritt i 10 månader. Men tack för rådet