NVIDIA SHIELD ANDROID TV släpps i Sverige !!!

Permalänk

NVIDIA SHIELD ANDROID TV släpps i Sverige !!!

Nån fler som fått ett mail idag med den glada nyheten att NVIDIA's Android TV-konsol har släppts i Sverige?

Går att beställa nu från den Svenska Shield-sidan: http://shield.nvidia.se/store

Kostar 1999kr för konsolen & handkontroll - verkar bara vara 16GB versionen från denna sidan iaf,
men 500GB versionen finns på Komplett för 2899kr.

Tillbehören hittills är:

Shield remote: 549kr

Shield stand: 329kr

Extra handkontroll: 599kr

Visa signatur

i9-10850K 3.60 GHz | Asus ROG STRIX Z490-F GAMING | Nvidia GeForce RTX 2080 Super OC 8GB | Corsair Vengeance LPX DDR4 3200 2x16GB | Samsung SSD 860 QVO 2TB | Samsung SSD 960 EVO 500GB M2 | Crucial MX500 500GB 2.5 | Corsair RM750X V2 | AOC 27G2SAE, HP Omen 27"

Permalänk

Beställde en 16GB-version idag + fjärren från komplett. Tror mycket på denna. Jag har varit lite skeptisk innan men nu med senaste uppdateringen så verkar den uppfylla alla krav jag har iaf!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

jag tycker handkontroll och remote borde ha ingått om man köper den för 3000 det är fan drygt att den måste man köpa separat för 500 spänn asså.. den där jävla stand med över 300 spänn kunde dom också slängt in då hade det varit prisvärt och jag hade köpt en redan idag.. ska nog vänta lite me denna

Permalänk
Medlem

Undrar om detta kan vara något för mig.

Köpte en NUC för några månader sen och blev grymt besviken då den lät för mycket.
Efter det köpte jag en android TV-box från Kina, men det var det sämsta skräpet....
Den stödde inte automatisk switchning av refresh-raten och den hade inte stöd för högupplöst ljud, visst den hade "passthrough" men försökte man spela upp något med multikanals PCM så blev det tyst.......

Någon som vet hur det är med denna och multikanals FLAC?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nebudchanezzer:

Undrar om detta kan vara något för mig.

Köpte en NUC för några månader sen och blev grymt besviken då den lät för mycket.
Efter det köpte jag en android TV-box från Kina, men det var det sämsta skräpet....
Den stödde inte automatisk switchning av refresh-raten och den hade inte stöd för högupplöst ljud, visst den hade "passthrough" men försökte man spela upp något med multikanals PCM så blev det tyst.......

Någon som vet hur det är med denna och multikanals FLAC?

Samma som "kina skräp" android boxar. Passthrough som gäller.

Audio 7.1 och 5.1 surroundljud pass-through över HDMI
Högupplöst ljuduppspelning med upp till 24 bitar/192 kHz över HDMI och USB
Högupplöst uppsampling av ljud till 24 bitar/192 kHz över USB
Support för: AAC, AAC+, eAAC+, MP3, WAVE, AMR, OGG Vorbis, FLAC, PCM, WMA, WMA-Pro, WMA-Lossless, DD+/DTS (pass-through), DTS-HD MA (pass-through), Dolby TrueHD (pass-through)

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|