Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem

Hej, någon som kan invita till preview programet? Vore kul att testa de nya funktionerna..
GT är ozemaja

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av ozemaja:

Hej, någon som kan invita till preview programet? Vore kul att testa de nya funktionerna..
GT är ozemaja

Tror som sagt inte att de bjuder in fler.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Någon annan som har problem med att logga in på Xbox Live? Jag får en felkod när jag försöker logga in på Xbox Live på datorn.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Krigarvarg:

Någon annan som har problem med att logga in på Xbox Live? Jag får en felkod när jag försöker logga in på Xbox Live på datorn.

De har störningar just nu:

https://support.xbox.com/sv-SE/xbox-live-status

Kärntjänster för Xbox Live Begränsat

Plattformar som påverkas:
Xbox One
Xbox på andra enheter
Xbox på Windows 10

Tjänster som påverkas:
Logga in på Xbox Live

10/01/2015 08:50:45 PM

Vi är medvetna om problemet och arbetar med att lösa det. Vi ber om ursäkt för eventuella olägenheter och vi tackar för ditt tålamod.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Skrivet av PowerNet:

De har störningar just nu:

https://support.xbox.com/sv-SE/xbox-live-status

Kärntjänster för Xbox Live Begränsat

Plattformar som påverkas:
Xbox One
Xbox på andra enheter
Xbox på Windows 10

Tjänster som påverkas:
Logga in på Xbox Live

10/01/2015 08:50:45 PM

Vi är medvetna om problemet och arbetar med att lösa det. Vi ber om ursäkt för eventuella olägenheter och vi tackar för ditt tålamod.

Alright. Då vet jag.
Tackar!

Permalänk

Halloj jag köpte mig en XB1 1TB version spelen jag köpte till är
Forza6
Project Cars
Gears of war ultimate.

min fråga nu är hur stor skillnad är det på NHL 15 mot 16?
Samt är FIFA 16 bra,Svårt?
ska man vänta in WRC 5 och Sebbe Loeb innan man bestämmer vilken av de?
är det nåt annat spel som är Über bra som släpps snart inom 1-2V dvs?
Ha en fortsatt trevlig helg allihopa

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

min fråga nu är hur stor skillnad är det på NHL 15 mot 16?
Samt är FIFA 16 bra,Svårt?

FIFA 16 demot kan du ju ladda ner och prova. Jag själv som kört FIFA 14 och 15 tycker 16 är lite svårare att hantera men man lär sig. För att bli riktigt bra krävs det ju träning som med allt annat. Ang. NHL 16 så är skillnaden inte så stor tycker jag rent spelmässigt. EASHL finns ju dock i 16 men inte i 15, det är ju en skillnad om man gillar det spelläget. Annars är skillnaden minimal i mitt tycke.

Permalänk

Är det fortfarande gratis att dra ner Tomb Raider Definitive Edition? Har inte köpt Xbox Live ännu, så vet inte själv...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Krigarvarg:

Är det fortfarande gratis att dra ner Tomb Raider Definitive Edition? Har inte köpt Xbox Live ännu, så vet inte själv...

Jodå, tills mitten av månaden. 15/16 oktober någonting.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Jodå, tills mitten av månaden. 15/16 oktober någonting.

Härligt!

Permalänk
Medlem

Är det någon som har koll på varför MS tar så mycket betalt om man shoppar direkt i deras store? Är otroligt sugen på Halo The Master Cheif Collection, men i store går den på 599kr, beställa skiva från Ellos kostar 229kr..

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Är det någon som har koll på varför MS tar så mycket betalt om man shoppar direkt i deras store? Är otroligt sugen på Halo The Master Cheif Collection, men i store går den på 599kr, beställa skiva från Ellos kostar 229kr..

Har du kollat om du ställer om Xbox.com (var inloggad givetvis ) till amerikanskt (US)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Har du kollat om du ställer om Xbox.com (var inloggad givetvis ) till amerikanskt (US)?

nää, har aldrig "orkat" engagera mig att ställa om det till amerikanskt samt ändra min Xbox konto till amerikanskt och ange amerikansk billing adress tycker bara det är så skumt att det är så pass mycket dyrare att köpa via dem än en fysisk kopia någon annanstans

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk

Ett par tankar kring nya BETA uppdateringen

SVTplay fungerar äntligen
Köra XO med kabel till routern för att strömma till datorn över 5Gz nätverk ser inte ut att fungera mer. Möjligt att det är någon inställning på min router som behöver göras. Någon annan som har samma problem?

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

nää, har aldrig "orkat" engagera mig att ställa om det till amerikanskt samt ändra min Xbox konto till amerikanskt och ange amerikansk billing adress tycker bara det är så skumt att det är så pass mycket dyrare att köpa via dem än en fysisk kopia någon annanstans

Fast det behöver du ju inte göra.
Det är bara att ändra på Xbox.com och sedan köpa med Gift cards från Amazon.com (där du dock behöver ha en amerikansk Billing adress, men använder adressen Borderlinx ger dig när du reggar dig där).

Då kan du köpa allting till amerikanska priser på Xbox.com utan att behöva ändra något på din Xbox lokalt

Permalänk

Vart kan man se uppdateringar till spel på sin Xbox One?
Vet att på PS4 så kan man se detta i Aviseringar/Nedladdningar. Finns det något liknande på krysslådan?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Krigarvarg:

Vart kan man se uppdateringar till spel på sin Xbox One?
Vet att på PS4 så kan man se detta i Aviseringar/Nedladdningar. Finns det något liknande på krysslådan?

Det märker man försöker starta ett spel så säger den till om det måste uppdateras, annars ställ in den på att automatiskt uppdatera så sköter den uppdateringar utan att blanda in dig

Annars kolla in under "My Collection" (Vad menyn nu heter på svenska, där man kan se vilka spel man har, queue så kan det finnas där.)

Är så sällan man uppdaterar så det görs oftast när man startar ett spel i samband med det, om man inte ställt in det på automatiskt.

Har inte sett någon "sök efter uppdatering" funktion på spelen, som ex PS4 har i menyn för varje spel.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

Ja en sak som jag saknar är att typ få update information på vad som hänt sedan jag loggade på sist.

nu ser man väl en stjärna på dom spel under "my games" som har fått en uppdatering, men inget om vad som hänt eller storlek eller någonting..

Jag vill se ALLT Vilka appar/games som har uppdaterats och även change notes men det lär väl aldrig hända.

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk

Nogon som vet om det går att koppla in ett steelseries headset med en sådan här kabel till xbox kontrollen? Kommer mikrofonen att fungera?

http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/kablar-adaptrar/3-5-...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Dodde1991:

Nogon som vet om det går att koppla in ett steelseries headset med en sådan här kabel till xbox kontrollen? Kommer mikrofonen att fungera?

http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/kablar-adaptrar/3-5-...

Skickades från m.sweclockers.com

PÅ nya kontrollerna med 3.5mm uttag så ska det fungera perfekt. Själv kör jag med headset-adapater, dels för att få spelljud i headsetet och dels för att jag har gamla kontrollen^^

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dodde1991:

Nogon som vet om det går att koppla in ett steelseries headset med en sådan här kabel till xbox kontrollen? Kommer mikrofonen att fungera?

http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/kablar-adaptrar/3-5-...

Skickades från m.sweclockers.com

Kan säga att en förgrening -> 3.5 funkar kanon med Steelseries headset. Funkar tom med att snacka i mikrofonen när jag kopplat den till min iPhone (konstigt kanske med dessa lurar till en iPhone, men just när man är hemma och laddningen på trådlösa BT-lurarna är borta är detta guld).

Dock köpte jag en bättre (och billigare) på - hör och häpna - Teknikmagasinet.
Gick under namnetIzound eller liknande. Hittar den inte på hemsidan men var mycket smidigare och betydligt mindre.

Permalänk
Medlem

Vad är förklaringen till att priset för konsolen har gått upp de senaste månaderna? Från 2490 kronor strax före semestern till 3290 kronor nu. Man tycker ju att det borde gå åt andra hållet..

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Derix:

Vad är förklaringen till att priset för konsolen har gått upp de senaste månaderna? Från 2490 kronor strax före semestern till 3290 kronor nu. Man tycker ju att det borde gå åt andra hållet..

Troligen pga att intresset för Xbox One ökade vid E3. Priserna då var kampanjer enstaka butiker körde dessutom, inget officiellt pris från Microsoft. Xbox One var löjligt billig när den kostade under 2500kr så priset är mer i nivå med vad den faktiskt borde kosta nu.

Permalänk
Avstängd

Jag har kanske de största I-lands problemet någonsin.

Jag har 47742 i achievements. Är det någon som vet ett spel som bara har 3G eller 8G achievements ? Blir irriterad på den där 2 som står de.

Edit:
För er andra som har samma stora problem som mig. Så finns den här sidan som visar udda.
http://www.xboxachievements.com/forum/showthread.php?t=61125

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gubbkroppen:

Jag har kanske de största I-lands problemet någonsin.

Jag har 47742 i achievements. Är det någon som vet ett spel som bara har 3G eller 8G achievements ? Blir irriterad på den där 2 som står de.

Edit:
För er andra som har samma stora problem som mig. Så finns den här sidan som visar udda.
http://www.xboxachievements.com/forum/showthread.php?t=61125

Jag hade samma problem för nåt år sen, helvete vad det störde mig. haha

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gubbkroppen:

Jag har kanske de största I-lands problemet någonsin.

Jag har 47742 i achievements. Är det någon som vet ett spel som bara har 3G eller 8G achievements ? Blir irriterad på den där 2 som står de.

Edit:
För er andra som har samma stora problem som mig. Så finns den här sidan som visar udda.
http://www.xboxachievements.com/forum/showthread.php?t=61125

Kolla här, sortera efter "GamerScore" och "Platform" - http://www.trueachievements.com/xbox-achievements.aspx

Permalänk
Avstängd
Skrivet av K_MaN21:

Kolla här, sortera efter "GamerScore" och "Platform" - http://www.trueachievements.com/xbox-achievements.aspx

Tack den sidan fanns det mer på.

Permalänk

Kan jag flytta spel som jag köpt på ett konto till ett annat konto på Xbox One?

Permalänk
Skrivet av Krigarvarg:

Kan jag flytta spel som jag köpt på ett konto till ett annat konto på Xbox One?

Vad jag vet, nej. Digitala spel är låsta till kontot dom är köpta på

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Vad jag vet, nej. Digitala spel är låsta till kontot dom är köpta på

Stämmer bra. Dock kan man "gameshera" precis som på PS4. Du har din väns konto aktiverat på din Xbox One och han har ditt på sin Xbox One. Köper du ett spel så dyker det upp hos honom och tvärtom. Jag och en vän har delat flera spel (Destiny, Alien Isolation, Magika 2 mm.) på så sätt