Logitech G502 Proteus Core alldeles för snabb eller för långsam.

Permalänk
Medlem

Logitech G502 Proteus Core alldeles för snabb eller för långsam.

Hej Sweclockare!

Köpte mig en Logitech G502 Proteus Core, men jag får inte till den alls för spelande,
när den går i min fart i win 7 64 så går den alldeles för fort i många spel trots lägsta dpi inställning,
har dragit ner musfarten i win till 0, så har max dpi (11400) i win och min dpi (200) i spel.
Dessutom så går den ultrasakta i menyerna i spel på min dpi setting men skapligt i spelen så jag måste skifta dpi mellan menyer och spelande, måste ju vara något lurt.

Har ändrat dpi och pollingrate mellan max och min men inget funkar och den känns helt skum i de flesta spel.

mvh Conny S.

Visa signatur

Asus ROG STRIX Z590-E GAMING WIFI, Streacom BC1 Röd, Intel i7 10700KF, Noctua NH-D15 chromax.black, AMD Radeon RX 6900 XT Phantom Gaming D 16G OC, Samsung m.2 NVMe 960 Pro 1TB, Corsair Dominator DDR4 3200MHz 16GB.
Går tyst och ganska kall =)

Permalänk
Medlem

Sänk DPI ordentligt för windows, ställ in till steg 7 av 11 i mushastighet, stäng av "förbättrad pekarprecision".

Beroende på vad spel du spelar så försök ha en DPI på mellan 400 och 3200 eller nåt och justera ner känsligheten i spelinställningarna.

Som exempel kör jag CSGO på 800 DPI, 1.35 in game.

Om du inte sitter med en 4k skärm har du ingen större anledning att gå över 3200 DPI, om ens det.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Ok tackar för den,
ska prova direkt, tyckte jag sänkte tillräckligt men provar sänka mer på allt.

mvh Conny S

Visa signatur

Asus ROG STRIX Z590-E GAMING WIFI, Streacom BC1 Röd, Intel i7 10700KF, Noctua NH-D15 chromax.black, AMD Radeon RX 6900 XT Phantom Gaming D 16G OC, Samsung m.2 NVMe 960 Pro 1TB, Corsair Dominator DDR4 3200MHz 16GB.
Går tyst och ganska kall =)