Permalänk

M-Power Mk II

Lämnade kvar mitt första bygge i Afrika så fick bygga nytt med vattenkylning här i Italien.
La macchina är inte klart ännu för jag skall vattenkyla minnena och ha in SLI GPUer också men så här ser det ut just nu.

ASUS X99-E WS
INTEL 5960X Malaysian production
G.SKill F4 3400 Q16 4 x 4GB
GALAX GTX980Ti HOF
EK Supremacy EVO copper
EK Coolstream XE 480 radiator
Corsair SP120 High effiency fans max 2350rpm
D5 pump
Bitspower D5 Mod kit top black
Bitspower 260mm Tube reservoir
EVGA 1300 G2 powersupply
ASUS BW 15
ASUS RAIDR Express 230 GB /800 MB/s PCIE
SAMSUNG 850 EVO 500 GB
BILTEMA Koppar rör chromed 12 mm O.D
Bitspower G1/4 Matt black multilinks
Corsair K70 RGB keyboard
SAMSUNG 28" 4K screen
Corsair 900D Case

Besök galleriet här

Permalänk

Ser bra ut! Hade varit fint om du fixat sleevade kablar

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Medlem

synd kopparrören har krackelerat..

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 |Asus ROG XG27AQDMG | Asus ROG PG279Q | MSI MAG401QR | Keychron Q1 | Pulsar Xlite V3 | Cloud III wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk
Skrivet av bonafriss:

Ser bra ut! Hade varit fint om du fixat sleevade kablar

Tack jo sleevade kablar hade varit bra. Håller på att fixa diverse akryl bitar som skall täcka hålen runt MB och vill ha en ljusbox i botten över Poweruspply delen och det blir nog sleevat då också. Sedan vill jag fixa in en bra find uppsättning av mina SSD diskar så håller på att fuindera uit den biten. Tar sån tid bara att göra och plocka ner datorn igen men det kommer hehe .

Permalänk
Skrivet av Adnerhill:

synd kopparrören har krackelerat..

Jo det var första försöket utan att värma rören. Skall se om jag kan lösa den biten (har flera meter liggande). Det är ju samma rör jag sett hos farsan för vatten och de var inte krackelerade så det skall finnas ett sätt.

Permalänk
Skrivet av Matsglobetrotter:

Tack jo sleevade kablar hade varit bra. Håller på att fixa diverse akryl bitar som skall täcka hålen runt MB och vill ha en ljusbox i botten över Poweruspply delen och det blir nog sleevat då också. Sedan vill jag fixa in en bra find uppsättning av mina SSD diskar så håller på att fuindera uit den biten. Tar sån tid bara att göra och plocka ner datorn igen men det kommer hehe .

Härligt att höra! ser framemot bilder!

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Medlem

tyvärr brukar kopparrören flagna så när bockradien är för snäv eller att det rent av är dåligt förkromat! är det mjukglödgade kopparrör eller hårda?

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 |Asus ROG XG27AQDMG | Asus ROG PG279Q | MSI MAG401QR | Keychron Q1 | Pulsar Xlite V3 | Cloud III wireless | Bambu Lab P1S