Permalänk
Medlem
Skrivet av bmawn:

Spännande spännande! Kul att updates kommer tätare

Det tycker jag med Hårdvaruuppdateringar i all ära, men det är själva bygget som är roligast att läsa/titta på! (tycker jag)

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Proffsmoddare
Permalänk
Medlem

Thanks! Apriciate it

Visa signatur

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Medlem

Otroligt snygga bilder du har tagit.
Har nyligen själv köpt en Cooltek W2. Dock svart med fönster.
Älskar den. Bästa chassit jag har haft. Litet men ändå otroligt rymligt. Känns som en bra planerad 24 kvm lägenhet.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

@Nzt: härligt!
Jag tycker det känns mindre än tex enthoo evolv som är ett mAtx.
Sen är ju W2 vacker att titta på, diskret men ändå speciell
Kör du vatten eller luft?
Kul att du uppskattar loggen!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fyfan!
Ser ut att bli redigt sexigt det där.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Proxmox: JMCD-12S4 \ 96GB RAM \ i5 12500 \ 25TB
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldritzh:

Fyfan!
Ser ut att bli redigt sexigt det där.

Tack! De stora bitarna börjar falla på plats, känner mig nöjd med resultatet hittills

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Update 12 - Nya sponsor och ett samarbete!

Ocaholic.ch har bestämt sig för att stötta mina projekt! De hjälper mig att få sponsorer via sina kontakter, vilket jag otroligt glad över, det underlättar en hel del. Till det här projektet har Ocaholic.ch och Noctua tillsammans gått ihop och sponsrat mig med underbar hårdvara.

Jag skrev sist att den här uppdateringen skulle handla om sidopanelerna. Tyvärr kom MR. Murphy och hälsade på... Den uppdateringen får vänta.

Jag tycker om fläktar och luftkylning, vilket ni kommer se i antalet bilder nedan, det är något otroligt vackert med fläktar och fina kylflänsar. Jag må kanske vara lite udda som inte har vattenkylning till ett så högpresterande system som detta.
Min "vision" för det här projektet var ett luftkylt system, jag sneglade något åt vatten ibland, men stannade godtroget kvar vid luft.
Jag ville ha hög kvalitet rakt igenom, på all hårdvara i bygget. För ett bygge med bland annat temat "exklusivitet" så var det självklara valet för mig Noctua.

Insidan som räknas eller hur? Men inte gör det mig något om även utsidan är vacker. Fina kartonger och fläktar, kan det bli bättre?

NF-A14 IndustrialPPC-2000 PWM

Jag vet inte om NF-F12 industrialPPC-2000 PWM räknas som lillebror... Den är i alla fall mindre, men den behöver ju inte vara sämre för det

Hela familjen samlad.

NH-D14 - Otroligt vacker pjäs. Nu kanske ni undrar "varför inte D15. Den är ju nyare. Jo, det ska jag tala om. D15 ser inte ut som D14, jag ville ha ett hårdare utseende och lite mattare yta. Sen så är D15 för hög för W2-chassit också

Så vacker! Rent utav Majestätisk!

Visa signatur

Permalänk
Proffsmobbare

Samarbete med Noctua är stort, aldrig sett förut! Och bilder i absolut toppklass till det. Fantastiskt.

Permalänk
Proffsmoddare

Kvalitet ska kvalitet ha. Underbart.

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

Ruskigt bra bilder! Vad använder du för kamerautrustning, om man får fråga?

Permalänk

@DDemis:

Om du laddar ner en bild och högerklickar för att visa informationen så kan du se både kamerahus, brännvidd m.m
På sista bilden t.ex, på noctuna-kylaren, så kan man se att det är fotat med en Nikon D40X och med en brännvidd på 50 samt exponeringstid på 16. Med tanke på den ibland långa slutartiden använder han förmodligen ett stativ, och jag skulle tro att han också använder en uppåt eller bakåtriktad blixt på några av bilderna.

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpelay:

Kvalitet ska kvalitet ha. Underbart.

Skrivet av Laine:

Samarbete med Noctua är stort, aldrig sett förut! Och bilder i absolut toppklass till det. Fantastiskt.

Tack så mycket! Noctua är ju lite av ett legendariskt företag och det är en ära att ha deras förtroende!

Skrivet av DDemis:

Ruskigt bra bilder! Vad använder du för kamerautrustning, om man får fråga?

Skrivet av klasvonklas:

@DDemis:

Om du laddar ner en bild och högerklickar för att visa informationen så kan du se både kamerahus, brännvidd m.m
På sista bilden t.ex, på noctuna-kylaren, så kan man se att det är fotat med en Nikon D40X och med en brännvidd på 50 samt exponeringstid på 16. Med tanke på den ibland långa slutartiden använder han förmodligen ett stativ, och jag skulle tro att han också använder en uppåt eller bakåtriktad blixt på några av bilderna.

Jag kör, som @klasvonklas säger, en D40X med 50mm objektiv. Med bländaren på 3,2-3,5 och ett stativ, men några böcker osv funkar det med
Ingen blixt däremot, min ljusutrustning består av en iPad/iPhone

Visa signatur

Permalänk

@Nizr: Jag svarade på DDemis inlägg, annars var det jag som tipsade om filegenskaperna. Kan vara lätt att blanda ihop medlemmar ibland

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@klasvonklas: *facepalm*
Sorry, gick lite snabbt där åtgärdat!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ååh blir så jäkla sugen på att bygga om mitt W2 nu. Är sjukt nyfiken på slutresultatet

Permalänk
Medlem
Skrivet av ColdGate:

ååh blir så jäkla sugen på att bygga om mitt W2 nu. Är sjukt nyfiken på slutresultatet

Härligt! Just nu går det väldigt trögt, jag och min fru fick för oss att börja sälja lägenheten och köpa nytt... Så det tar upp en hel del tid, samt att jag råkat ut för motgång på motgång, men jag hoppas kunna posta lite nytt snart!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Nizr: Hoppas det löser sig snabbt mannen. Blir skoj att se vad som blir av detta. Dessutom fantastiska bilder!

Permalänk

Riktigt snyggt bygge men framförallt sjuka bilder!! Det gör så mycket för intrycket, keep it up!

Permalänk

Följer!

Permalänk

Ni som tidigare sett vad jag skrivit här i tråden har nog också sett att jag funderar på det här chassit. Det jag dock saknat är tillgång till att enkelt och snyggt kunna styra fläktarna och eventuell belysning eftersom 5.25-platsen sitter på baksidan. Jag har idag den mycket gamla Zalman ZM-MFC1, den med blå plexiglasfront som jag moddat genom att bland annat byta ut till röda lysdioder samt bytt ut plexiglasplattan mot det mesh-nät som det övriga chassits framsida har. Den kontrollern gillar jag för den har 4 kanaler till fläktar samt två brytare som har lägena "5v - av - 12v".

Min fundering är om man inte skulle kunna göra en förlängning av vridpotentiometrarna och vippbrytarna med en flat-kabel, alltså en sån här, och sedan ta ut små hål på lämpligt ställe i chassit att sätta dem i, t.ex bakom frontluckan. Själva kretskortet kan man kanske sedan sätta så att det syns i fönstret så att dioderna kan synas, hade varit lite coolt! Vad tror ni om det? Skulle det bli knas med spänningarna om man gör en förlängning? Övriga tankar?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av bmawn:

@Nizr: Hoppas det löser sig snabbt mannen. Blir skoj att se vad som blir av detta. Dessutom fantastiska bilder!

Skrivet av axelpaxel:

Riktigt snyggt bygge men framförallt sjuka bilder!! Det gör så mycket för intrycket, keep it up!

Tack till er båda! Bygget drar ut ytterligare på tiden eftersom jag åter igen opererat min axel! Denna gång med axellås 23-timmar om dygnet.. Hoppas kunna arbeta lite smått om 1 vecka!
Men tack för de fina orden, behövs just nu

Skrivet av KiMPOLiNO:

Välkommen!

Skrivet av klasvonklas:

Ni som tidigare sett vad jag skrivit här i tråden har nog också sett att jag funderar på det här chassit. Det jag dock saknat är tillgång till att enkelt och snyggt kunna styra fläktarna och eventuell belysning eftersom 5.25-platsen sitter på baksidan. Jag har idag den mycket gamla Zalman ZM-MFC1, den med blå plexiglasfront som jag moddat genom att bland annat byta ut till röda lysdioder samt bytt ut plexiglasplattan mot det mesh-nät som det övriga chassits framsida har. Den kontrollern gillar jag för den har 4 kanaler till fläktar samt två brytare som har lägena "5v - av - 12v".

Min fundering är om man inte skulle kunna göra en förlängning av vridpotentiometrarna och vippbrytarna med en flat-kabel, alltså en sån här, och sedan ta ut små hål på lämpligt ställe i chassit att sätta dem i, t.ex bakom frontluckan. Själva kretskortet kan man kanske sedan sätta så att det syns i fönstret så att dioderna kan synas, hade varit lite coolt! Vad tror ni om det? Skulle det bli knas med spänningarna om man gör en förlängning? Övriga tankar?

Så kan man alldeles säkert göra, eller placera den i fronten. Jag kan inte mycket om spänning osv, men ser inte att det skulle kunna bli några problem.
Om du vill ha lite mer ingående tips/trix så tror jag du får bättre svar under "modifikationer och egna konstruktioner"

Visa signatur

Permalänk

Me Like, I really do

Visa signatur

Gigabyte Z170MX-G5, Intel 6700K, Scythe Ninja, Super Flower Gold 850W, 32GB Geil White Dragon, Asus R9 Nano, Cooltek U3,
Ljud: Asus Essence STX II, Tannoy Reveal 802, Yamaha HS8, Tannoy HS10, XTZ W10.16, Nokia Monster Purity Pro BH-940
Bild: Acer XR 342CK, Philips BDM4065UC, Fujitsu 26 tum IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av EssEssWaffe:

Me Like, I really do

Tackar!

Liten update

Tidigare under projektet så opererade jag axeln, satte lite käppar i hjulet för mig. Men kunde ganska snabbt börja jobba på bygget.
Nu har jag opererat axeln ytterligare en gång, den här gången är det en mycket större operation som innebär 6 veckors sjukskrivning (!) för att sedan arbeta med anpassade arbetsuppgifter.
Jag har ett "axellås" på under dygnets alla timmar (under 3-4 veckor), jag har alltså bara 1 hand att arbeta med, vänsterhanden till på köpet (är högerhänt). Projektet står alltså stilla just nu.
Går alltså runt med en sån här:

Oh the joy! Vi ses!

Visa signatur

Permalänk

@Nizr: Fy så segt! Hoppas operationen gör axeln bra så att det är värt väntan! Väntar med spänning till nästa uppladdning av bilder. Kanske jag får hem mitt W2 innan dess!

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare

@Nizr: Du är snart på banan igen!

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk

@Nizr: Jag hade lite kontakt med en annan forummedlem här som hade gjort en sketchup-modell av chassit. Han har dock inte kvar originalfilen men sa dock att han skickade den till dig för nåt halvår sen. Du har möjligtvis inte kvar den? Skulle vara mycket enklare att kunna planera bygget med den

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Update 13 - Äntligen tillbaka!

Sponsorer

Jag kan åter igen jobba på projeketet, axeln verkar läka fint, peppar peppar...
De där nedrans sidopanelerna är äntligen klara. Men, ni får nöja er med andra saker just nu. Har jobbat intensivt efter dreamhack och har kommit en bra bit framåt.

I update 9 påbörjade jag modifiering av SSDer och kylflänsar på moderkortet. Här följer resultatet.

Redigt nöjd med resultatet på diskarna.

NÄMEN! Vad har vi här - ett grafikkort?

Ett MSI GTX 980TI Gaming 6G. Stort tack till MSI Europe som tror på det jag gör och sponsrade mig med det här kortet.
Jag har tagit bort färgen på backplaten och sedan gett den en borstad finish och därefter klarlackat den med matt lack.

Har också lackat kylflänsen svart och tagit bort "shrouden". Fina kontraser om du frågar mig. Ursäkta fingeravtrycken...

Fläktarna har jag pensionerat. Kortet kommer istället kylas av två Noctua 120mm som sitter i botten på chassit.

Ni må kalla mig galen - men det sitter i detaljerna, eller hur? NH-D14 är vacker som den är. MEN, nyansen på toppen stämmer inte överens med resten av bygget. Jag började slipa bort nickelpläteringen. Sen slog det mig att rören är koppar - när jag slipar mellan rören så lossnade pläteringen på rören. INTE BRA.
Jag begav mig till Mekonomen och letade upp en färg som matchade SSDerna. Resultatet kommer. Min egna bedömning är att det vart bra. Vart dock lite kär i ytan man fick genom snabb slipning - kanske till ett annat bygge...

Sleeving av fläktar och lite egna kablar för kontroll av belysning.

Dags att montera.

Julen närmar sig - mys med montering.

Visa signatur

Permalänk

@Nizr: Härligt med en update såhär på lördagskvällen! Och även att axeln läker fint!

Trodde för ett tag att jag skulle bli klar med mitt projekt innan dig, men efter att ha sett du börjat montera grejerna nu så kanske det inte blir så

Jag har dock börjat med mitt nu, fått hem lite småplock från Kina än så länge. Chassit är äntligen beställt plus lite annat från pc-cooling och coolerkit. Cooltek W2 har varit slut länge här i norden hos de flesta återförsäljare fram tills nu. PC-cooling säger de ska få hem det omkring den 16, jobbiga 11 dagar kvar!!
Det roligaste av allt dock är att jag för första gången blir sponsrad, till och med två stycken! Vilka kommer dock inte avslöjas fören jag börjar min egna bygglogg, men jag kan i alla fall avslöja att det har med vattenkylning, fläktar och sprayfärg att göra

Hoppas det inte blev för mycket prat om mig själv nu, men man blir så prat(skriv)glad när någon annan gör ett bygge med samma chassi samtidigt! Ser fram emot slutresultatet, jag tror våra kommer bli väldigt olika varandra trots samma chassi. That's the beauty of modding!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@beyondthemind: Slutbilderna är nära nu, verkligen!
Ska bli roligt att se vad du hittar på med detta underbara chassi!

Visa signatur