Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

Kan dom ta bort Skywalker/Vader från Hoth? fyfan va trist att ens se dom där och veta att man är död direkt...

Tycker inte det är något problem, bara droppa en granat och skutta iväg med jetpack

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Spelade 30 minuter idag, sen tröttnade jag och avinstallerade. Riktigt uselt spel om man frågar mig, men det kanske faller någon annan i smaken.

Permalänk

Tråkigt att läsa alla gnälliga inlägg i denna tråden. Körde ca två timmar på ps4 förut, tyckte det var helt OK kul. Gott casual lir, kanske med en polare el två.

Ed: stavfel.

Permalänk
Medlem

Survival kan nog vara riktigt kul när det släpps.
Men annars tyckte jag det var sådär.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Proxmox: JMCD-12S4 \ 96GB RAM \ i5 12500 \ 25TB
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk

Är det någon som vet hur det fungerar med att köpa/låsa upp vapen etc? För att jag är HELT säker på att jag har köpt/låst upp 3 av de 4 bössorna, men nu är det bara 2 upplåsta och en av de jag låst upp tidigare måste jag betala för igen?

Förvirrad!

Annars tycker jag det är skitkul! Passar mig helt

Permalänk
Skrivet av Pessimismo:

Tråkigt att läsa alla gnälliga inlägg i denna tråden. Körde ca två timmar på ps4 förut, tyckte det var helt OK kul. Gott casual lir, kanske med en polare el två.

Tror det finns en hel del som har förväntat sig att det ska vara likt BF spelen eftersom dom tror på trollen som säger att det är ett DLC paket till BF4 och inte förstår att om man är tvungen att jämföra det med något så kanske Destiny eller något annat spel i den genren varit mer passande att jämföra det med.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: AMD Radeon RX 9070 XT
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem

Gillade det inte, tyckte hela spelsystemet kändes konstigt. Gillar inte heller hur combaten är, känner som allt bara blir en circle strafe, inte alls kul.

Kanske kör det när det släpps skarpt om man kan få det på rea, men är det så här kommer det inte bli ett spel för mig.

Gillar dock att man faktiskt joinar server via spelet och inte webbläsaren, men troligen kommer det blir så att om man inte vill köra random servers blir det köra från webbläsare.

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Medlem

Tror/vet någon om det kommer finnas ett hardcore mode när det släpps? Känns som att det vore det enda som skulle kunna övertyga mig att köpa spelet vid lansering, då det är fruktansvärt irriterande att behöva få in typ 10 träffar för att sänka en annan infanterist.

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pessimismo:

Så bara för du gillade det ska alla andra också göra det? Jag tycker det suger men kul att du gillade det iaf.
Kanske var det för att jag bara fick testa 2 banor, jag vet inte. Det blev iaf sjukt enformigt, efter 30 min hade jag sett allt.

Permalänk

Jag och sambon har skit kul. Men kan ju va för att jag är ett star wars fan. Flyter på bra oxå allt på High gtx 770 2 Gb i5 3570k och 8 gb minne

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att 20vs20 är för lite på Walker Assault? Känns som en för stor map för endast 40 spelare. Tror ni att dem kommer utöka till 30vs30 eller kanske till och med 40vs40?

Visa signatur

Ryzen 1800x, Sapphire nitro+ radeon rx vega 64, LG 24" 3840x2160@60 Freesync

Permalänk
Skrivet av Sprawler:

Så bara för du gillade det ska alla andra också göra det? Jag tycker det suger men kul att du gillade det iaf.
Kanske var det för att jag bara fick testa 2 banor, jag vet inte. Det blev iaf sjukt enformigt, efter 30 min hade jag sett allt.

Var skrev jag att andra måste gilla det? Det är tråkigt att så många måste kommentera negativt i negativt i tråden, okonstruktiva kommentarer i stil med skitspel, konsolskräp osv. Varför citerar du mig och riktar dig mot mig? Har jag riktat mig mot dig? Nej bara allmänt kommenterat tråden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wuzu:

Bara jag som tycker att 20vs20 är för lite på Walker Assault? Känns som en för stor map för endast 40 spelare. Tror ni att dem kommer utöka till 30vs30 eller kanske till och med 40vs40?

Tycker också att det hade varit skoj med 40vs40. Dock tycker jag att mappen i walker assault lite väl liten för det.

Permalänk
Avstängd

Hvem er ansvarlig for selve spilldesignet/spillkonseptet for 'Star Wars Battlefront'? Dice eller EA?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Decoman:

Hvem er ansvarlig for selve spilldesignet/spillkonseptet for 'Star Wars Battlefront'? Dice eller EA?

Tror det faktiskt är Disney för de vill ha en produkt som de kan sälja som ska kunna spelas utav ALLA. Det är därför detta är så extremt casual att det knappt går att spela.

Permalänk
Skrivet av Rasmus117:

Tror det faktiskt är Disney för de vill ha en produkt som de kan sälja som ska kunna spelas utav ALLA. Det är därför detta är så extremt casual att det knappt går att spela.

Varför är detta casual? Tycker det håller samma nivå som de andra Battlefront-spelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Varför är detta casual? Tycker det håller samma nivå som de andra Battlefront-spelen.

Folk gillar att hata..
Jag kollade lite på klipp på Youtube på Battlefront 1-2 och tycker nya Battlefront verkar vara precis lika... fast nytt.
Sen vet jag inte vad folk menar med att det är casual.. vill de lira mer hardcore shooters så finns arma/red orchestra.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Skrivet av ronz:

Folk gillar att hata..
Jag kollade lite på klipp på Youtube på Battlefront 1-2 och tycker nya Battlefront verkar vara precis lika... fast nytt.
Sen vet jag inte vad folk menar med att det är casual.. vill de lira mer hardcore shooters så finns arma/red orchestra.

Men eller hur, håller med helt och hållet. Finns mycket ord som slängs runt som t.ex. just casual men ingen verkar riktigt ha något konkret eller konkret anledning till att spelet ska vara si och så. Det är ju trots allt Battlefront, inte Battlefront 3, eller remake på Battlefront 1, utan Battlefront. Det är DICE tolkning av hur Battlefront borde vara. Jag är otroligt imponerad, trots att jag var med redan i Alphan. Jag är helt såld efter att ha spelat betan, man tröttnar fan aldrig på det. Och då har jag spelat en bana, med ett spelläge, och med väldigt stora restriktions på vad jag kan göra. Det bara äger, tycker jag. Men självklart kommer folk att hata och hata på allt möjligt, och fine, gör det, förhandsboka det inte då, men ge spelet en chans åtminstone.

Permalänk
Medlem

Har spelat en del nu och kommit fram till att det är otroligt obalanserat på hoth, walker assault. Rebelerna kan i princip inte förlora såvida inte imperials kan hålla uplinks helt och hållet, vilket är galet svårt.

Eller vad tycker ni? Jag kanske missar något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Men eller hur, håller med helt och hållet. Finns mycket ord som slängs runt som t.ex. just casual men ingen verkar riktigt ha något konkret eller konkret anledning till att spelet ska vara si och så. Det är ju trots allt Battlefront, inte Battlefront 3, eller remake på Battlefront 1, utan Battlefront. Det är DICE tolkning av hur Battlefront borde vara. Jag är otroligt imponerad, trots att jag var med redan i Alphan. Jag är helt såld efter att ha spelat betan, man tröttnar fan aldrig på det. Och då har jag spelat en bana, med ett spelläge, och med väldigt stora restriktions på vad jag kan göra. Det bara äger, tycker jag. Men självklart kommer folk att hata och hata på allt möjligt, och fine, gör det, förhandsboka det inte då, men ge spelet en chans åtminstone.

Casual behöver inte vara negativt, spelet riktar sig åt en specifik grupp precis som dom tidigare spelen gjorde.
Spelet är ju designat att ha en låg instegsnivå och ha roligt i med ett Star Wars tema.
Och det har dom lyckats med helt klart.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Locnox:

Har spelat en del nu och kommit fram till att det är otroligt obalanserat på hoth, walker assault. Rebelerna kan i princip inte förlora såvida inte imperials kan hålla uplinks helt och hållet, vilket är galet svårt.

Eller vad tycker ni? Jag kanske missar något.

Du har missat något eller så blandar du ihop imperials med rebels. Jag har aldrig sett rebels vinna walker assault en enda gång under mina ca 10 timmars speltid av betan, vilket gör att alla skiter i objectives och spelar för k/d. Sen vet jag inte om det pga obalans eller att folk är för korkade för att fatta vad de ska göra som rebels.

Drop zone känns mest som ett call of duty med en star wars setting. Allt som behövs för att dominera drop zone är jump pack, personal shield, thermal detonators och heavy blaster och spela så klart i 3rd person och snittar man 35-5 i varenda match, såvida man inte är kass.

Visst är det kul att vinna men det blev väldigt tjatigt efter ett par timmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barren Wuffet:

Du har missat något eller så blandar du ihop imperials med rebels. Jag har aldrig sett rebels vinna walker assault en enda gång under mina ca 10 timmars speltid av betan, vilket gör att alla skiter i objectives och spelar för k/d. Sen vet jag inte om det pga obalans eller att folk är för korkade för att fatta vad de ska göra som rebels.

Drop zone känns mest som ett call of duty med en star wars setting. Allt som behövs för att dominera drop zone är jump pack, personal shield, thermal detonators och heavy blaster och spela så klart i 3rd person och snittar man 35-5 i varenda match, såvida man inte är kass.

Visst går det. Allt man behöver är folk i luften eller varför inte Orbital Strike.
Har vunnit som Rebels flertal gånger nu, speciellt idag.
Folk lär sig snabbt vad som behöver göras från båda sidor.

Inte omöjligt att vinna i första fasen heller som Rebeller!

Permalänk
Medlem

Sitter ni och lirar detta i 3é person? Hoppas på ett HC läge som plockar bort den möjligheten.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Sitter ni och lirar detta i 3é person? Hoppas på ett HC läge som plockar bort den möjligheten.

Varför? Ger det fördelar?

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 11 Pro

Permalänk
Medlem

@Matwik: Dunno. Var någon över mig som skrev att vill man toppfragga måste man lira 3é.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Har lirat några vändor och tycker att det är rätt kul även om jag suger och åker på rejält med stryk. Men det är väl så det är i början, gäller bara att komma över tröskeln och låsa upp lite vapen.

ed: kan inte skriva...

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Phanteks Revolt Platinum ROG STRIX X670E-A GAMING 9950X3D NZXT Kraken Elite 360 32GB Corsair Titanium 6000MHz Powercolor 7900XTX Hellhound Crucial T700 2TB Vertex Pok3r MX Brown AOC Agon Pro AG276QZD Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barren Wuffet:

Precis det är det jag menar. När folk vet hur man ska spela som rebels så kommer de aldrig att förlora.
4st orbital strikes tar ut båda AT-AT. De som flyger gör också massiv skada. Och om allt detta skiter sig så kan man bara ta kål på at-at med kabeln i slutet. Sägs att det går att ta ner båda at-at med ett flyg.
Så imperials måste sätta tvärstopp för rebels när det kommer till uplink, annars borde rebels vinna varje runda när folk förstår hur man ska göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Skrivet av Matwik:

Varför? Ger det fördelar?

Jag lirar enbart i 3'e person för man förlorar inget på det och får en mycket större och bättre FOV.
Den enda nackdelen är att man ibland kan råka skjuta i det man gömmer sig bakom för man ser inte riktigt skottlinjen.

Permalänk
Medlem

Går det inte att ha jetpack, granater och sniperbössa samtidigt?

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Går det inte att ha jetpack, granater och sniperbössa samtidigt?

nope

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken