Min levono tab 2 A10-70 har problem med wifi, kopplar ifrån!

Permalänk
Medlem

Min levono tab 2 A10-70 har problem med wifi, kopplar ifrån!

Som rubriken säger så ser jag att min platta är uppkopplad på nätet, men sen helt plötsligt från ingen stans så bara tappar den kontakt, men den har inte blivit frånkopplad på något vis då jag fortfarande kan se att den är uppkopplad (i vänstra hörnet på skärmen)

Någon mer som har det problemet? jag har googlat runt och fått reda på att det kan vara någon slags bugg i kitkatt uppdateringen, men jag tycker det är hemskt tråkigt att hela tiden bli frånkopplad....

Permalänk
Medlem

Jag köpte en Lenovo TAB 2 A10-70 när den var på rea för ett tag sedan och har haft ett liknande problem.

Jag har märkt att ibland även fast den visar att den är uppkopplad till wifi så går det inte att
komma åt internet.
Jag får slå av och på wifi på surfplattan så funkar det, det har bara hänt 2-3 gånger tror det började efter förra uppdateringen.

Det verkar hända när den inte har använts på ett tag så jag undrar om det kan vara någon strömsparnings funktion som spökar.

Och jag gissar att du skrev fel när du skrev Kitkat och inte Lollipop

Visa signatur

ASRock B450M Pro4 | Ryzen 5 5600 | Corsair LPX 2x16GB @ 3600

Permalänk
Medlem

@RX1: exakt..menar lollipop!

Skönt att jag inte är den enda...får se om det löser sig!

Permalänk
Medlem

Japp har det problemet med min platta också, slå av och på wifi får igång det igen.

Ett annat problem är usel översättning till svenska när man val det som språk, någon meny rad står det på holländska tror det var under säkerhet där man sätter vilka appar som får tillstånd att autostarta när man startar upp plattan.
På något annat ställe står det på engelska som där man väljer om Lenovos startljud ska vara påslaget.

kört factory reset utan att det hjälpte och inte heller den bugfix uppdateringen som kom efter stora Lollipop uppdateringen.

Att Youtube numera går i 1080p är i alla fall något som blev bättre med Lollipop och man får hoppas de fixar wifi problemet för det är lite irriterande att behöva starta om wifi så fort plattan legat ett tag.

Köpte också på rea och fick då en 1080p 32Gb quadplatta för 1290kr som dessutom känns klart rappare än vad priset antyder. Kört en del lite tyngre spel och de flyter på fint.

Funkar bra med det mesta jag slängt på den faktiskt utom min favorit Poweramp som förstör Dolby Atmos så man måste avinstallera PowerAmp för att få tillbaka Dolby funktionen. Installerade Neutron istället som klarade av mina ljudfiler och fungerar utan att ställa till problem med Dolby Atmos.

Det negativa skulle väl då vara laddningen som tar lite tid, fast som tur är ger batteriet ändå hygglig batteritid och mina extra nödladdare fungerar också så har ej blivit strömlös trots tidvis tung användning.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig haft det problemet med WiFi som kopplar ner sig...

Men har ni installerat den senaste uppdateringen, 118 MB, och gjort en fabriksåterställning efter den? Stod "Du bör göra en fabriksåterställning för att optimera prestanda med Android 5.0". Inställningar > "personligt" Säkerhetskopiering och återställning > Återställ standardinst.

Svenskan är dock riktigt usel... Har en notifiering som ligger konstant och inte går att ta bort "App tillstånd förvaltning körs", fullständigt obegriplig svenska... sen låter det som holländska för autostart-permissions.. "Auto-start beheer. Toestaan of app auto-start ontkennen tijdens systeemstart". "Gest egenskaper" är också riktigt märklig svenska... "Rita w mönster på strömmen utanför skärmen, kan du starta Browser" (knock-on för att passera låsskärmen) "Dubbelklicka på strömmen utanför skärmen, kommer skärmen slås på." (knock-on till låsskärmen). Är väl tillägg Lenovo gjort som fått sig en Google Translate-behandling...

Permalänk
Medlem

@Glis: Det har jag däremot inte gjort, så ska göra det och se om det bli bättre!

Permalänk
Medlem

Har gjort som det stod och gjorde en återställning, men upplever dock fortfarande att nätet kopplas ifrån i mellan åt, vet ej vad det kan vara...mycket iriterande