Star Citizen – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

kanske, men verkar ju som att The Escapist inte backar även om de hotas med stämming så det verkar som om det en gnutta sanning bakom det hela. Men vi får se, kul med lite drama lixom

Techraptor har en intressant artikel om det hela.
http://techraptor.net/content/star-citizen-lawsuits-and-journ...
och.
http://techraptor.net/content/escapist-opportunity-discuss-an...

Personligen tycker jag Escapist är korkade i att publicera en artikel med så pass lite bevis..
Arga anställda är inte direkt en bra källa att gå på. Utan något annat att backa upp vad de vittnat om.
Och de riskerar mycket av sitt rykte om allt visar sig vara falskt.

Om de tror de hade nått, så bör de ha väntat tills de samlat mer information och bevis. Innan de gick ut med en sådan artikel..

Vi får helt enkelt se hur det går. Men på tanke på hur mycket de visa på CitizenCon, så känns det inte som de har sprungit iväg med pengarna...

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag har inte spenderat en krona på detta projekt, så jag jag bryr mig verkligen inte personligen men om det visar sig vara sant så antar jag att detta skulle markera slutet för kickstarter projekt.
Mena om det visar sig att det enbart e 10% som går till spelutvecklingen så e det feting fail å de ansvariga borde rent utav lynchas. Jag var superintresserad innan jag fick se fps delen, Fps delen av spelet återspgelar nämligen inte mina förväntningar när det gäller det grafiska och rörelseanimationer. Ser lixom ut som doom3 grafik och ljustättning. Förväntar mig något i klass med bf3/bf4 när det gäller fps grafik å animationer men jag antar att ett bf spel e rätt mycket dyrare att utveckla. Men å andra sidan så e det ju 2015. Annars e ju själva rymdsimulerings delen rätt nice.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Skrivet av DST:

Jag har inte spenderat en krona på detta projekt, så jag jag bryr mig verkligen inte personligen men om det visar sig vara sant så antar jag att detta skulle markera slutet för kickstarter projekt.
Mena om det visar sig att det enbart e 10% som går till spelutvecklingen så e det feting fail å de ansvariga borde rent utav lynchas. Jag var superintresserad innan jag fick se fps delen, Fps delen av spelet återspgelar nämligen inte mina förväntningar när det gäller det grafiska och rörelseanimationer. Ser lixom ut som doom3 grafik och ljustättning. Förväntar mig något i klass med bf3/bf4 när det gäller fps grafik å animationer men jag antar att ett bf spel e rätt mycket dyrare att utveckla. Men å andra sidan så e det ju 2015. Annars e ju själva rymdsimulerings delen rätt nice.

Tänker man på vilka stora namn det är som jobbar på spelet, hur många studios som är inblandade, hur utvecklare det är, rollistan av väl kända röstskådespelare, och framförallt det som dom har visat upp och även gjort tillgängligt för backers att prova de senaste åren, så måste det väl ändå vara ganska självklart vid det här laget att det inte är nå bullshit bakom projektet. Visst att det har blivit en hel del förseningar i takt med att projektet har blivit mer ambitiöst med en ständigt växande budget, men dom har ju faktiskt levererat mycket och även hållt projektet väldigt transparent med tonvis av information varje vecka för de som vill följa det hela närmare och är aktiva på forumen.
Om Escapist hade haft något mer konkret att backa upp sina anklagelser med så hade dom visat det vid det här laget. Istället så får man se fejkade "CIG" pass-kort och personliga påhopp på lågstadienivå från anonyma så kallade tidigare anställda. Uppenbarligen så har deras källa inte mer än så att komma med, som vilket annat troll som helst.

Vad gäller animationerna så är det den stora anledningen till varför FPS-modulen har blivit försenad så länge som det har blivit. Det har förbättrats väldigt mycekt det senaste halvåret i takt med att nya skelett och mocaps har implementerats, men det jobbas fortfarande för fullt på det. Som med allt annat så blir det bara bättre med tiden.

Vill du ha en BF-modul så är du dock helt fel ute, då det blir betydligt långsammare och mer taktiskt likt Arma. Grafiken är det inget större fel på, men omgivningarna kommer självklart bli varierande beroende på vilken planet eller station man vistas på och vilka skepp man flyger. Men ja, iom att skepp, stationer och koloni-moduler inte direkt byggs av sten och gran så kommer det självklart bli en hel del kromad gråskala alá Doom3. Det är liksom en ganska stor del av själva "space"-konceptet

Tänk på att FPS-modulen så här långt i stort sett bara har demonstrerats på en och samma station, samt nu nyligen delvis även i mini-PU (svårt att säga hur långt dom har kommit med sammanfogningen av modulerna där dock, så det kan vara en del utdaterade animationer där). Så självklart börjar det se enformigt ut.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Att folk är så godtrogna det förvånar mig verkligen.. Men det är ju era pengar så varsågod och fortsätt stödja detta projekt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Att folk är så godtrogna det förvånar mig verkligen.. Men det är ju era pengar så varsågod och fortsätt stödja detta projekt

Vad är skillnaden på att köpa ett nysläppt spel utvecklat av en stor studio som du inte har en aning om hur bra det är eller om kommer tycka det är kul eftersom det inte finns några demos att prova, jämfört med att köpa ett spel under utveckling där du inte har en aning om hur bra det kommer bli eller om du kommer tycka det är kul när det blir färdigt?

Well, i ena fallet är du säker på att spelet släpps, men som vi sett de senaste åren är det ingen garanti för att det är "färdigt" när det väl släpps. Och du har ingen möjlighet att påverka hur slutresultatet ser ut och fungerar.

Skillnaden mellan att spendera pengar på SC jämfört med CS:GO och spel med liknande ekonomisystem är att du i SC får något mer än ett annat skin för slantarna, och att pengarna går till utvecklingen av spelet och inte bara blir vinst för utgivarna. Själv tycker jag det är långt mer logiskt att stödja SC genom att köpa ett spel+skepp för $60 än att köpa en annorlunda färgad kniv för samma summa.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Skrivet av era909:

Vad är skillnaden på att köpa ett nysläppt spel utvecklat av en stor studio som du inte har en aning om hur bra det är eller om kommer tycka det är kul eftersom det inte finns några demos att prova, jämfört med att köpa ett spel under utveckling där du inte har en aning om hur bra det kommer bli eller om du kommer tycka det är kul när det blir färdigt?

Well, i ena fallet är du säker på att spelet släpps, men som vi sett de senaste åren är det ingen garanti för att det är "färdigt" när det väl släpps. Och du har ingen möjlighet att påverka hur slutresultatet ser ut och fungerar.

Skillnaden mellan att spendera pengar på SC jämfört med CS:GO och spel med liknande ekonomisystem är att du i SC får något mer än ett annat skin för slantarna, och att pengarna går till utvecklingen av spelet och inte bara blir vinst för utgivarna. Själv tycker jag det är långt mer logiskt att stödja SC genom att köpa ett spel+skepp för $60 än att köpa en annorlunda färgad kniv för samma summa.

Ja brukar läsa recensioner om ett spel innan jag köper spelet. Gör så allmänt med elektronik, brukar läsa massa recensioner innan jag lägger mina pengar på det. Men vi tänker olika och det har jag respekt för. Jag avstår i vilket fall som helst och hoppas att ni inte blir besvikna eller blåsta med Star Citizen.. Känner folk som har lagt flera tusenlappar på det och personligen tycker jag synd om de.

Permalänk
Skrivet av Flexiblus:

Ja brukar läsa recensioner om ett spel innan jag köper spelet. Gör så allmänt med elektronik, brukar läsa massa recensioner innan jag lägger mina pengar på det. Men vi tänker olika och det har jag respekt för. Jag avstår i vilket fall som helst och hoppas att ni inte blir besvikna eller blåsta med Star Citizen.. Känner folk som har lagt flera tusenlappar på det och personligen tycker jag synd om de.

Det handlar väl snarare om att stötta något som ingen annan annars vågar göra. Det är ju inte helt ogrundat heller, utan de flesta har ju lagt mer pengar på det efterhand att det har levererats spelbara moduler och mängder av inside-info om utvecklingen. Effekten av att stötta projektet med mer pengar än bara en förhandsbokning av spelet märks ju även av iom större ambitioner vad gäller funktionalitet och innehåll. Det har sagt flera gånger att det spelet SC är på väg att bli idag är på en helt annan nivå än det dom drömde om under Kickstartern, just pga det massiva stödet genom åren, vilket märks klart och tydligt när man tittar tillbaka på gammalt material.

Men självklart finns det alltid en risk i det hela, och det är väl det som gör det hela extra spännande också, och gör att man vill delta i testning och diskussioner så mycket som möjligt Många idéer och ändringar kommer ju faktiskt från communityn. Men vågar man inte så får man helt enkelt nöja sig med det multiplattform-skräp som pumpas ut av de större företagen.

Vad gäller valuta för pengarna så kan jag våga påstå att jag redan har spelat mer Arena Commander än ~80% av de normala spel jag köpt genom åren Så det är inget jag grubblar över längre iaf.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackaparen:

Någon som vet en bra Svensk orginisation? vill ha ett Aktivt Community helst

Swetrust Enterprise är en bra svensk organisation

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av DST:

Jag har inte spenderat en krona på detta projekt, så jag jag bryr mig verkligen inte personligen men om det visar sig vara sant så antar jag att detta skulle markera slutet för kickstarter projekt.
Mena om det visar sig att det enbart e 10% som går till spelutvecklingen så e det feting fail å de ansvariga borde rent utav lynchas. Jag var superintresserad innan jag fick se fps delen, Fps delen av spelet återspgelar nämligen inte mina förväntningar när det gäller det grafiska och rörelseanimationer. Ser lixom ut som doom3 grafik och ljustättning. Förväntar mig något i klass med bf3/bf4 när det gäller fps grafik å animationer men jag antar att ett bf spel e rätt mycket dyrare att utveckla. Men å andra sidan så e det ju 2015. Annars e ju själva rymdsimulerings delen rätt nice.

Nej tack, inget skabbigt BF tack.

Jag tar gärna en väl fungerande FPS del istället, med fungerande netcode, ordentliga hitboxes och samma animationer i första och tredje person. Vill du ha arkad-pangare i rymdstil så har du ju Battlefront.

Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av vr00mfondel:

Nej tack, inget skabbigt BF tack.

Jag tar gärna en väl fungerande FPS del istället, med fungerande netcode, ordentliga hitboxes och samma animationer i första och tredje person. Vill du ha arkad-pangare i rymdstil så har du ju Battlefront.

Vad har Star Citizen visat för spelbar FPS (för oss spelare alltså) som gör det så överlägset annat?

Jag kickstartade Kingdom Come Deliverance som (också) gör något delvis nytt i FPS-väg och där har vi haft spelbar alfa i ett år redan, trots ~1/20-del eller mindre av Star Citizens budget.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackaparen:

Gick med i en annan svensk Orginisation men tack endån!:)

Alright va synd haha. Vilken då?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Vad har Star Citizen visat för spelbar FPS (för oss spelare alltså) som gör det så överlägset annat?

Jag kickstartade Kingdom Come Deliverance som (också) gör något delvis nytt i FPS-väg och där har vi haft spelbar alfa i ett år redan, trots ~1/20-del eller mindre av Star Citizens budget.

Inget. Eftersom det inte finns ute för backers att testa ännu. Antar att det var just därför du ställde frågan på det viset.

1. Synkad första/tredje persons vy gör att problem som detta aldrig uppstår:
http://i.imgur.com/7vraE1O.gif
Se mer här: https://www.reddit.com/r/starcitizen/comments/3c471y/whats_th...

2. Realistiska jukes. D.v.s. att du inte kan gå från full sprint till stillastående på ett ögonblick. Varken ser realistiskt ut, eller är realistiskt.

3. Skada som beräknas på typ av projektil, dess vikt, hastighet, och materialet det träffar (precis som i space sim delen)

4. 64 bitars system för hela spelet. Vilket innebär att man kan ha hög precision på extremt stora områden. T.ex. skjuta någon i benet i en karta stor som ett solsystem. Någon som DICE säger är "omöjligt" i ett spel av BF4's storlek t.ex.
http://bf4central.com/2013/09/dice-can-never-perfect-netcode-...

Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Att folk är så godtrogna det förvånar mig verkligen.. Men det är ju era pengar så varsågod och fortsätt stödja detta projekt

Känner mig ändå glad att jag var med och finansierade detta, 200 spänn betyder inget för mig och om det bara lett till att ett gäng gamla genialiska spelrävar satt sig ner och försökt förverkliga sina drömmar är det värt det.

Jag förväntar mig en slutprodukt med 10 timmars nöje, får jag mer än så är jag väldigt lycklig.
Detta motsvarar för mig samma förväntningar jag har för de flesta spel jag köper.
Jag inhandlade Dragon Age Inquisition för ett tag sedan, kostade runt 300, jag avinstallerade spelet efter mindre än 2 timmars spelande... eller nej, jag satt ärligt talat inte och spelade... jag satt i två timmar och rent ut sagt irriterade ihjäl mig på en värdelös kamera. Men ovan var ändå något jag kunnat ha förbiseende med i väntan på bra story och andra aspekter som verkligen kan balansera upp ett spel, dessvärre när jag vart respawnad på en väg för att ha varit och explorat "out of bounds" bredvid samma väg fick det bägaren att rinna över och tanken slog mig snabbt 'Har jag precis betalt 300 spänn för att bli curlad genom en dålig film?'

Min poäng är, folk stödjer ju uppenbarligen projekt och spel som levererat bra mycket mindre än Starcitizen redan gjort, så varför denna negativa inställning? Vem bryr sig vad de gör med pengarna så länge som slutprodukten blir vad du investerade pengar i från början? Man ska komma ihåg att Kickstarter inte är en spelmarknad, det är en plats där man investerar pengar i andras drömmar och ideer och har man tur blir det precis vad man hoppats på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orfi:

Känner mig ändå glad att jag var med och finansierade detta, 200 spänn betyder inget för mig och om det bara lett till att ett gäng gamla genialiska spelrävar satt sig ner och försökt förverkliga sina drömmar är det värt det.

Jag förväntar mig en slutprodukt med 10 timmars nöje, får jag mer än så är jag väldigt lycklig.
Detta motsvarar för mig samma förväntningar jag har för de flesta spel jag köper.
Jag inhandlade Dragon Age Inquisition för ett tag sedan, kostade runt 300, jag avinstallerade spelet efter mindre än 2 timmars spelande... eller nej, jag satt ärligt talat inte och spelade... jag satt i två timmar och rent ut sagt irriterade ihjäl mig på en värdelös kamera. Men ovan var ändå något jag kunnat ha förbiseende med i väntan på bra story och andra aspekter som verkligen kan balansera upp ett spel, dessvärre när jag vart respawnad på en väg för att ha varit och explorat "out of bounds" bredvid samma väg fick det bägaren att rinna över och tanken slog mig snabbt 'Har jag precis betalt 300 spänn för att bli curlad genom en dålig film?'

Min poäng är, folk stödjer ju uppenbarligen projekt och spel som levererat bra mycket mindre än Starcitizen redan gjort, så varför denna negativa inställning? Vem bryr sig vad de gör med pengarna så länge som slutprodukten blir vad du investerade pengar i från början? Man ska komma ihåg att Kickstarter inte är en spelmarknad, det är en plats där man investerar pengar i andras drömmar och ideer och har man tur blir det precis vad man hoppats på.

Jag har investerat 25000 kr i detta spel
Värt varenda krona

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av The187:

Jag har investerat 25000 kr i detta spel
Värt varenda krona

Jag vill absolut inte ge intryck av att vara medlem i Derek Smarts fanclub, men den där attityden har jag svårt att förstå. Var det värt 25000 kr för att flippa runt lite i Arena Commander samt sitta och torrflyga i hangaren? Tvivlar inte på att man kan ha kul med det (själv tröttnade jag efter en halvtimma) men så kul att det är värt 25 lax? Tänk om Derek har rätt och hela projektet kapsejsar? Fortfarande värt pengarna?

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MaxWarp:

Jag vill absolut inte ge intryck av att vara medlem i Derek Smarts fanclub, men den där attityden har jag svårt att förstå. Var det värt 25000 kr för att flippa runt lite i Arena Commander samt sitta och torrflyga i hangaren? Tvivlar inte på att man kan ha kul med det (själv tröttnade jag efter en halvtimma) men så kul att det är värt 25 lax? Tänk om Derek har rätt och hela projektet kapsejsar? Fortfarande värt pengarna?

Nu har ju ingen av oss insikt i hans ekonomi ;D Men håller med om att 25 000 låter extremt för att flyga runt lite och vänta på ett spel som kanske inte kommer..

Men fan satt jag på ett bottenlöst kapital skulle jag köpa varenda pryl i spelet!

Men jag tänker inte lägga pengar på det förens det kommer ut, om det kommer ut

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxWarp:

Jag vill absolut inte ge intryck av att vara medlem i Derek Smarts fanclub, men den där attityden har jag svårt att förstå. Var det värt 25000 kr för att flippa runt lite i Arena Commander samt sitta och torrflyga i hangaren? Tvivlar inte på att man kan ha kul med det (själv tröttnade jag efter en halvtimma) men så kul att det är värt 25 lax? Tänk om Derek har rätt och hela projektet kapsejsar? Fortfarande värt pengarna?

Absolut.
Och anledning till detta är att jag har aldrig någonsin vart så hypad över ett spel någonsin.
Det handlar också om att jag har en organisation där som jag och våran styrelse säkert har spenderat mer än 500 timmar på att bygga upp. samt att vi har växt mer än nån annan svensk organisation när det kommer både till upplägg och antal medlemar under den tiden vi har funnits.
Jag köper skepp, som mina organisation medlemmar komma kunna använda sig av.
Vi har även skapat en gemenskap och vänner för livet genom detta.
Så ja, 25000 kr är det helt klart värt, och kommer även köpa nya corvetten när den kommer (ca 10 000kr till)
och jag måste säga, det är inte bara jag som spenderar pengar
majoriteten av oss har rätt många skepp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Nu har ju ingen av oss insikt i hans ekonomi ;D Men håller med om att 25 000 låter extremt för att flyga runt lite och vänta på ett spel som kanske inte kommer..

Men fan satt jag på ett bottenlöst kapital skulle jag köpa varenda pryl i spelet!

Men jag tänker inte lägga pengar på det förens det kommer ut, om det kommer ut

Spelet kommer komma ut, det råder ingen tvekan om det
och om du/ ni är intresserade så är ni hjärtligt välkomna till våran organisation eller rättare sagt till våran familj

Permalänk
Avstängd
Skrivet av The187:

Spelet kommer komma ut, det råder ingen tvekan om det
och om du/ ni är intresserade så är ni hjärtligt välkomna till våran organisation eller rättare sagt till våran familj

När spelet kommer ut så! Tills dess finns det på tok för mycket annat att göra (dumma jobb..)

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Hedersmedlem

@The187: Hur kan du veta att spelet verkligen kommer ut? Det är som jag förstår det långt kvar till ett fungerande universum och mycket kan hända på vägen. Vill du nära önskedrömmar om att allt blir som tänkt är det givetvis ok, men jag undrar hur du kan påstå att spelet kommer fullbordas i detta läget? Jag följer inte informationen slaviskt så kan mycket väl ha missat något, men upplys mig gärna om jag missat något vitalt.

Personligen ser jag många varningsklockor men det gjorde jag redan vid Kickstartern och valde att inte gå in.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

@MultiMan
Vad är det för varningsklockor du ser?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är det någon som har testat att sälja sina skepp? Personligen tror jag inte på allt BS från Escapist och den här Derek-snubben, men på de tre åren sen det här började så har mitt fokus i livet skiftat lite och jag kommer inte ha tid att gräva ner mig i det här spelet när det väl är klart. Känns lite dumt att sitta på 3000 investerade då om jag kan kapitalisera det och lägga pengarna på en bättre skärm eller något annat istället.

Att sälja internationellt via PayPal och sen få sitt konto fryst av nån idiot som anmäler en som scammer när man väl lämnat över sitt konto känns extremt ovärt dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

När spelet kommer ut så! Tills dess finns det på tok för mycket annat att göra (dumma jobb..)

Hahaha du är välkommen när du känner för det.
Länk: https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWETRUST

du behöver inte bry dig så mycket om designen på våran sida nu, vi har anställt en designer som håller på att fixar till allt grafiskt, blir nog färdigt snart

Vad jobbar du med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

@The187: Hur kan du veta att spelet verkligen kommer ut? Det är som jag förstår det långt kvar till ett fungerande universum och mycket kan hända på vägen. Vill du nära önskedrömmar om att allt blir som tänkt är det givetvis ok, men jag undrar hur du kan påstå att spelet kommer fullbordas i detta läget? Jag följer inte informationen slaviskt så kan mycket väl ha missat något, men upplys mig gärna om jag missat något vitalt.

Personligen ser jag många varningsklockor men det gjorde jag redan vid Kickstartern och valde att inte gå in.

om jag säger så här:
nr1: det är Chris Roberts vi pratar om.

nr2: om man läser vad dom gör via deras hemsida så ser man att arbetet går framåt i bra takt (snart baby PU släpp och FPS)

nr3: Om det nu förmodan skulle ta slut på pengar så står garanterat ALLA stora speltillverkare i led med öppna plånböcker. jag tror inte att det kommer ske MEN om det nu skulle ske så kommer det lösa sig den vägen istället. Jag vet att DICE har vart intreserade, samt att Saitek skulle säkert vara intreserade av att hjälpa till med pengar. dom satsar ju hårt på detta med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweDragon:

Är det någon som har testat att sälja sina skepp? Personligen tror jag inte på allt BS från Escapist och den här Derek-snubben, men på de tre åren sen det här började så har mitt fokus i livet skiftat lite och jag kommer inte ha tid att gräva ner mig i det här spelet när det väl är klart. Känns lite dumt att sitta på 3000 investerade då om jag kan kapitalisera det och lägga pengarna på en bättre skärm eller något annat istället.

Att sälja internationellt via PayPal och sen få sitt konto fryst av nån idiot som anmäler en som scammer när man väl lämnat över sitt konto känns extremt ovärt dock

Vilka skepp äger du?
Om du har rätt skepp kan jag tänka mig att köpa dom av dig
Jag vet att många säljer via e-bay, och dom har ju pegar tillbaka garanti via paypal.
så jag tror inte att det ska vara nått problem att sälja.
men som sagt, beroende på vilka skepp du har så kan jag vara intresserad

Permalänk
Medlem

@The187: Jag är egentligen mest intresserad av att sälja mitt konto eftersom jag har varit med sen början och har golden ticket och alla bonusar och sånt.

Har en Super Hornet LTI och en Banu 24 month anniversary.

Är inte orolig att jag inte skulle få sålt över e-bay, mer att nån köper av mig och sen använder pengarna tillbaka garantin och hävdar att jag scammat dem. Som jag förstått det ligger det mer bevisbörda på säljaren att allt har gått rätt till då, och jag vet inte hur jag skulle bevisa det. Får läsa på mer förstås, det kanske är hur lugnt som helst.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av The187:

Hahaha du är välkommen när du känner för det.
Länk: https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWETRUST

du behöver inte bry dig så mycket om designen på våran sida nu, vi har anställt en designer som håller på att fixar till allt grafiskt, blir nog färdigt snart

Vad jobbar du med?

Ja spelet i sig verkar verkligen coolt. Ska bli grymt att få flyga omkring och skjuta rymdskepp. Hoppas inte man måste lägga ner ofantliga mängder tid på det bara.

Jag är brandskyddsprojektör i Uppsala, men pendlar Västerås-Uppsala varje dag så hinner inte lägga så mycket tid på spel

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweDragon:

@The187: Jag är egentligen mest intresserad av att sälja mitt konto eftersom jag har varit med sen början och har golden ticket och alla bonusar och sånt.

Har en Super Hornet LTI och en Banu 24 month anniversary.

Är inte orolig att jag inte skulle få sålt över e-bay, mer att nån köper av mig och sen använder pengarna tillbaka garantin och hävdar att jag scammat dem. Som jag förstått det ligger det mer bevisbörda på säljaren att allt har gått rätt till då, och jag vet inte hur jag skulle bevisa det. Får läsa på mer förstås, det kanske är hur lugnt som helst.

Hmm, ja saker kan ju hända, men eftersom allt kan spåras vid RSI så ska det nog inte vara några probem. samt att baken kan ju spåra pengarna. så jag tror inte att det är nått som skulle kunna hända. men läs på du, det alltid bra att vara påläst

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Ja spelet i sig verkar verkligen coolt. Ska bli grymt att få flyga omkring och skjuta rymdskepp. Hoppas inte man måste lägga ner ofantliga mängder tid på det bara.

Jag är brandskyddsprojektör i Uppsala, men pendlar Västerås-Uppsala varje dag så hinner inte lägga så mycket tid på spel

Själv är jag inte så intresserad av att bara skjuta rymdskepp ahah, har en hel organisation att tänka på. Vi har logistik, säkerhet, resurser, inteligence, exploration och en paramilitär division. så vi gör nästan allt
då slipper vi söka hjälp av andra organisation med saker och ting.

Alright, själv jobbar jag som grävmaskinist. jag river hus
så i min grävare har jag både padda, smartphone och en laptop om jag behöver. så online på teamspeak är jag hela dagarna, samt kommer kunna jobba lite på rasterna med organisationen PERFEKT !! haha

Permalänk
Medlem

Kul med alla som sitter och "tycker synd" om personer som fullt frivilligt valt att bidra med pengar till projektet – som om vi vore ett gäng förståndshandikappade idioter som sitter och blir blåsta på våra pengar utan att fatta vad som händer. Vi lägger pengar på projektet för att vi tror på det och verkligen vill att det blir verklighet.

Hur det färdiga spelet blir och huruvida det lyckas leva upp till alla skyhöga förväntningar är väl knappast hugget i sten, men att det finns personer som på fullaste allvar sitter och tror att det skulle röra sig om en bluff får en bara att sucka och skaka på huvudet. Ni är i klass med de puckon som hävdar att månlandningen aldrig ägde rum eller som har 237 "Jet fuel can't melt steel beams!"-kommentarer på YouTube.

Skulle Saitek gå in och skapa skräddarsydd hårdvara till ett specifikt spel om de inte hade fått tillräcklig insyn i projektet för att se att det kommer bli verklighet? Skulle man anlita denna skådespelarensemble om syftet var att komma undan med så mycket pengar som möjligt?

Jag tycker synd om er.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG