Permalänk
Medlem

Gamer-Dad VS Gamer-Kidz. 0-1

Jag gläds över att mina barn delar mitt intresse för datorer och gaming. Men samtidigt så får man som far står ut med mycket och begreppet "allt mitt är mitt och allt ditt är mitt" klingar mellan skärmarna.
Ex. går sonens headset sönder så "försvinner" mitt headset. Behöver sonen en Eyefinity-lösning så "försvinner" min Eyefinity-lösning.
Höjdpunkten är när sonen ska ha LAN så "försvinner" mitt bord med tillhörande stol.
Jag tror säkert att det finns fler Gamer-parents som upplever samma sak.
Och jag fick inte ens en inbjudan att vara med.

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Bild 3, aaargh!

Det är då man som far säger "Lär dig cable-management annars får du ingenting!".

Permalänk

-Välkommen till familjen Nördson. Krocka inte med nån av de 23 skärmarna på vägen in

Dagens skratt! Underbart!! ))

Visa signatur

CPU: I7 4790K@4,8 Ghz | MB: ASUS Maximus ranger VII |RAM: Adata 16GB 1600 Mhz |GPU: 2X ASUS GTX 980Ti STRIX DirectCUIII SLI |PSU: Corsair AX1200i | Kylare: Corsair H100i | SSD: Samsung SSD 840 EVO 256GB | Tangentbord: Corsair K95 RGB | Razer Orbweaver keypad | Mus: Logitech MX Master | Hörlurar: Sony MDR-1RBT | Monitor: Acer XB280HK G-sync 3840x2160, Acer Predator X34 3440x1440
Mitt galleri: "The Pixel collider V1.5"

Permalänk
Medlem

Det enda som är orättvist med hela berättelsen är att du inte fick vara med och LAN:a, tycker jag. Resten köper jag.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

@biorrith: Ska hålla en hårdare ton framöver ;-). Till sonens försvar så har han tagit de första stapplande stegen och så smått börjat bekanta sig med kabalestraps.

Permalänk
Medlem

@Finurliig: Du kan vara något på spåret.

Permalänk
Medlem

@Masyve: Du har helt rätt! Det är synd om mig och jag har köpt resten. När jag tänker efter så har jag nog köpt allt.