Windows 10 drivrutiner för Xonar D2x

Permalänk
Medlem

Windows 10 drivrutiner för Xonar D2x

När kan man förvänta sig en ny drivrutin för windows 10 som inte ger mem errors på skype när man stänger av datorn och som inte har problem med att spela upp låtar genom spotify? Känns inte så kul att behöva gå tbx till windows 7/8.1 bara för att ni inte har släppt drivisar för w10 :/

Permalänk

@Akaxor:

UniXonar-drivers fungerar väl? Länge sedan jag använde annat till Asus-ljudkort.
http://maxedtech.com/asus-xonar-unified-drivers/

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Medlem

Kan inte testa själv då jag inte har ett kort.
Testat att nstallare drv som superadmin samt efteråt. Tvinga ner datorn i sleep. Får göra det med Creativs proramvaraor sedan w8, nu är ju det inte samma sak men altid värt att test.

Sen är är det lite svårt att ge råd om man inte vet mer om din dator. Just saing

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av marmeladov:

@Akaxor:

UniXonar-drivers fungerar väl? Länge sedan jag använde annat till Asus-ljudkort.
http://maxedtech.com/asus-xonar-unified-drivers/

OT:
Hmm jag har inte kollat det där men tror jag har ett c-media liggande. (att sb-z är ett, är en annan sak) host

Edit2:
Inte samma chipp som i sb-z däremot.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Skrivet av hACmAn:

OT:
Hmm jag har inte kollat det där men tror jag har ett c-media liggande. (att sb-z är ett, är en annan sak) host

Edit2:
Inte samma chipp som i sb-z däremot.

Jag förstår väldigt lite av vad du menar.

UniXonar-drivers fungerar till D2X, det står listat på länken jag postade i mitt förra inlägg.

Nu har jag ett DX-kort, men det fungerar lika fint. Asus drivrutiner till Xonar-serien håller jag mig långt undan, har som sagt använt UniXonar sedan jag upptäckte att det fanns.

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Akaxor:

När kan man förvänta sig en ny drivrutin för windows 10 som inte ger mem errors på skype när man stänger av datorn och som inte har problem med att spela upp låtar genom spotify? Känns inte så kul att behöva gå tbx till windows 7/8.1 bara för att ni inte har släppt drivisar för w10 :/

Hej,

Jag håller på och undersöker när det kommer. Återkommer...

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

@Akaxor
Win10-drivrutinen till D2X håller på att testas just nu. Så den kommer att bli tillgänglig på hemsidan ganska snart.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv