Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Christoffer1989:

Fast 16jan 2014 som var senast någon skriv något i den tråden o mdet problemet, är nästan 2 år. Var i början av xbox one tiden. Vet att kontrollen hade detta problem men ska väl vara fixat med nya kontrollerna vad jag vet.
Sen att du har fått problem är ju tråkigt, men en person bland flera tusen är inte mycket att gå på, tillverkningsfel osv händer.

Och som du skriver, vissa har fått skicka in flera gånger, vilka är dessa. Vart har dom skickat kontrollen osv? Finns många som gnäller på internet tyvärr och som gör väldigt lite åt det. Kan vara en gammal kontroll dom lämnar in osv oxå som har felet från början

Okej, kan du då ge en källa på att MS bekräftat felet och åtgärdat det?

Bevisligen finns det i fler än de tidigaste exemplaren.

Edit: de har skickat till MS, såklart.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Jag ser nu förresten att Xbox Elite bundle så följer det med laddningsbarabatterier som det såg ut i en review iaf. så lite mer värde i paketet iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

Jag ser nu förresten att Xbox Elite bundle så följer det med laddningsbarabatterier som det såg ut i en review iaf. så lite mer värde i paketet iaf

Du får inget Play and Charge kit i Elite paketet tyvärr! Men det är lätt värt att köpa till iaf! Eller om du köper egna uppladdningsbara batterier!

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Avstängd

Nu kör vi!
Hur många tror ni kommer att vara "sjuka" denna veckan från sitt arbete för att spela Halo?

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

Jag fick mitt ex idag också. Ska bli nice att spela det när man kommer hem från arbetet

Visa signatur

Motherboard: Asrock x870E Taichi Lite | Processor: AMD Ryzen 9 9950X3D | Graphic: MSI GeForce RTX 4090 24GB GAMING TRIO | Memory: G.Skill 64GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo | PSU: ASUS ROG Thor 1200W

Permalänk
Medlem

Är du säker att det inte kommer med i xbox elite? kanske såg fel i videon
Jäkla dyrt att behöva köpa xbox elite controller + batteri + adapter till datorn
Men ändå värt att då den fungerar till både xbox och windows så slipper man köpa en separat till datorn!

Skrivet av Haziza:

Du får inget Play and Charge kit i Elite paketet tyvärr! Men det är lätt värt att köpa till iaf! Eller om du köper egna uppladdningsbara batterier!

Permalänk
Medlem

Någon som sitter på en xbox one preview invite man kan ta del av?
Vore nice o testa lite i förhand vad som komma skall. Pma

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Avstängd
Skrivet av karjix:

Någon som sitter på en xbox one preview invite man kan ta del av?
Vore nice o testa lite i förhand vad som komma skall. Pma

you got pm

Permalänk
Inaktiv

Verkar vara 12e november som gäller för officiell bakåtkompatibilitet nu. Ser fram emot det rejält nu.

Permalänk
Medlem

Någon som har lust att spela halo 5 multi?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Yey äntligen halo 5!

Sitter någon på preview invite som vill dela med sig?

Permalänk
Medlem

Kul att Komplett inte lyckades få ut Halo 5 till releasedagen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av xilli:

Har de gått ut med info om att de failade med detta? Annars tror jag snarare att posten är att beskylla då de har gått ner sig rejält det senaste halvåret.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xilli:

Då har du haft väldigt otur, för Halo 5 ordrarna packades och skickades i fredags (23e okt) och sorterades av PostNord i söndags kväll med leverans igår.

Skrivet av Trebsor:

Har de gått ut med info om att de failade med detta? Annars tror jag snarare att posten är att beskylla då de har gått ner sig rejält det senaste halvåret.

Komplett har inte "failat", utan ordrarna med Halo 5 packades och skickades i fredags och sorterades av PostNord i söndags, med leverans igår.

Troligen beeor det snarare på att köparen inte haft pengar på kortet, kreditkollen inte godkändes, eller att det beställts fler varor än Halo 5 på samma order och då hålls den inne för leverans tillsammans med övriga varor.

Vart själv förvånad att Komplett lyckades leverera till dagen före release, då Komplett tidigare tagit längre tid än 1 fraktdag på sig

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Då har du haft väldigt otur, för Halo 5 ordrarna packades och skickades i fredags (23e okt) och sorterades av PostNord i söndags kväll med leverans igår.
Komplett har inte "failat", utan ordrarna med Halo 5 packades och skickades i fredags och sorterades av PostNord i söndags, med leverans igår.

Troligen beeor det snarare på att köparen inte haft pengar på kortet, kreditkollen inte godkändes, eller att det beställts fler varor än Halo 5 på samma order och då hålls den inne för leverans tillsammans med övriga varor.

Vart själv förvånad att Komplett lyckades leverera till dagen före release, då Komplett tidigare tagit längre tid än 1 fraktdag på sig

Dom har redan dragit pengarna från kortet och det var bara Halo 5 på ordern.
Hade hoppats på att få det en dag innan release, nu får jag hoppas att jag får det en dag efter release.

Permalänk
Avstängd

Själv väntar man till den 10 november så man kan spela Fallout 4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gubbkroppen:

Själv väntar man till den 10 november så man kan spela Fallout 4.

Hear, hear!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xilli:

Dom har redan dragit pengarna från kortet och det var bara Halo 5 på ordern.
Hade hoppats på att få det en dag innan release, nu får jag hoppas att jag får det en dag efter release.

Hej!

Antar då att du valde brevleverans, inte via MyPack ( Postpaket)?
"Brev 0-1kg (max 1000:-) 39:- 12:00 2-7 dagar"

Då är det inte så konstigt att det kommer dagen efter lansering egentligen, då det är PostNord som ska leverera brevet, och brev brukar ta 1-2 dagar extra mot MyPack (Postpaket) tar, så du borde få det under onsdagen.

Surt ändå att inte få det på lanseringsdagen :(.
Kan säga att det är ett bra spel, tar dock inte 8-12 timmar att spela igenom som en del sidor säger utan det ligger på strax över 6h att klara spelet, har man inte spelat Halo tidigare så tar det nog de där 8-12 timmarna, och ska man hitta alla skatter/gömda saker så blir det nog bra mycket mer än så, då det finns en hel del gömda saker att hitta :).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Hej!

Antar då att du valde brevleverans, inte via MyPack ( Postpaket)?
"Brev 0-1kg (max 1000:-) 39:- 12:00 2-7 dagar"

Då är det inte så konstigt att det kommer dagen efter lansering egentligen, då det är PostNord som ska leverera brevet, och brev brukar ta 1-2 dagar extra mot MyPack (Postpaket) tar, så du borde få det under onsdagen.

Surt ändå att inte få det på lanseringsdagen :(.
Kan säga att det är ett bra spel, tar dock inte 8-12 timmar att spela igenom som en del sidor säger utan det ligger på strax över 6h att klara spelet, har man inte spelat Halo tidigare så tar det nog de där 8-12 timmarna, och ska man hitta alla skatter/gömda saker så blir det nog bra mycket mer än så, då det finns en hel del gömda saker att hitta :).

Min erfarenhet säger tvärtom, att brev är väsentligt mycket snabbare än paket

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Inaktiv

Novembers Games with Gold-titlar:
Pneuma: Breath of Life och Knight Squad för Xbox One.
Dirt 3 och Dungeon Siege 3 för Xbox 360 och Xbox Ones 360-bakåtkompatibilitetsläge.

Så fyra totalt då.
Ingen jag personligen är direkt sugen på, blir nog att spela Dirt 3 tills jag toklessnar på Gymkhana samt testa iallafall Dungeon Siege 3 och kanske Xbox One-titlarna.

Permalänk
Medlem

Har gjort ett Spartan Company om någon vill vara med, behöver 2 medlemmar till för att det ska bli aktivt.

https://www.halowaypoint.com/en-us/spartan-companies/skull%20...

Permalänk

Hej då jag vill använda kontrollen trådlöst till datorn har jag vart sugen på den här http://www.maxgaming.se/tillbehor-11/microsoft/xbox-wireless-... men osäker på om det funkar då jag har windows 7. Någon som har testat och vet om det funkar? Uppgradera windows är inget alternativ pga alla problem min bror har haft med det.

Visa signatur

Chassi:Fractal define r3 Moderkort:ASUS P9P67-LE PSU:Corsair hx750w CPU:Intel 2500 GPU:ASUS 6950 dcu2 Ram: Corsair Vengeance 8Gb 1600Mhz

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Linusmedkrull:

pga alla problem min bror har haft med det.

Vilken anledning

På MS hemsida står det också endast W10, så jag hade inte haft för stora förhoppningar för sjuan, http://www.xbox.com/en-US/xbox-one/accessories/controllers/wi...

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Vilken anledning

På MS hemsida står det också endast W10, så jag hade inte haft för stora förhoppningar för sjuan, http://www.xbox.com/en-US/xbox-one/accessories/controllers/wi...

Tråkigt för min del, blir att invänta uppgradering tills jag känner att windows 10 är mer stabilt. Tackar för svaret dock

Visa signatur

Chassi:Fractal define r3 Moderkort:ASUS P9P67-LE PSU:Corsair hx750w CPU:Intel 2500 GPU:ASUS 6950 dcu2 Ram: Corsair Vengeance 8Gb 1600Mhz

Permalänk
Medlem

Inga prissänkningar på gång?

Funderar på att köpa den med 1000GB, Men vet inte om man ska satsa på vanliga eller Elite? Sitter nån snabbare hårddisk i den tydligen?

Kanske är poänglöst då man lika gärna kan köpa en extern?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av saigon:

Funderar på att köpa den med 1000GB, Men vet inte om man ska satsa på vanliga eller Elite? Sitter nån snabbare hårddisk i den tydligen?

Prisjakt plingar till nästan dagligen om att priset sänkts så jag hade nog väntat ett tag, priset lär fortsätta sjunka framöver mot jul

Jag tycker inte att Elite verkar vara värt pengarna, du får samma upplevelse för mindre peng med 1000GB imo.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av saigon:

Här är ett prisvärt paket. Visserligen "bara" 500GB.

Kod: xYKPOkq9

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linusmedkrull:

Tråkigt för min del, blir att invänta uppgradering tills jag känner att windows 10 är mer stabilt. Tackar för svaret dock

Stabilt? Kör Widows 10 and I ain't looking back. Helt fantastiskt bra OS med strömmande spelning från X1 -> Windows 10.
Går att filma, ta skärmdumpar i vilket Steam spel som helst (egentligen vilket spel som helst). Snyggare. Snabbare. Mysigare.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Swe.Stars:

Stabilt? Kör Widows 10 and I ain't looking back. Helt fantastiskt bra OS med strömmande spelning från X1 -> Windows 10.
Går att filma, ta skärmdumpar i vilket Steam spel som helst (egentligen vilket spel som helst). Snyggare. Snabbare. Mysigare.

Jag instämmer, stabilt är det ju definitivt. Det är väl mer frågorna om integritet som kan vara skäl att avvakta möjligen. Och om det verkligen är en viktig fråga så bör man nog samtidigt köra ett Linux-baserat operativsystem istället ändå.

Personligen känner jag mig väl garderad för framtiden med Microsoft nu. En relativt färsk Xbox One vid TVn och en, förvisso halvgammal men fortfarande aktuell, dator med Windows 10 med bra DirectX 12-stöd.

Permalänk
Medlem

Hur gör ni andra, köper ni spelen på skiva, digitalt i sverige eller via usa?