Hög Processoranvändning och Minnet är Högt! (Aktivitetshanteraren)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon247406:

Får man ihop en hel dator på allt det dära?!?!
Trodde det skulle vara en jäkla massa prylar för att få ihop till en liten dator

Det är bara frågan om det är enkelt att sätta ihop allt eller måste man löda och annat D; xD

Eller om jag ex skulle köpa allt det dära och bygga ihop allt till en fungerande dator, skulle den fungera som en Gaming-Dator.... ?

Ja det är en fungerande dator. Inte jättebra men betydligt bättre än det du har och med goda uppgraderingsmöjligheter. Du behöver dock lägga till en Windows licens förutsatt att du vill köra Windows på den.

Löda har man inte behövt göra på många år.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv

@anon247406:

Absolut. Man köper inte kondensatorer och löder fast bit för bit. Det är dom grundläggande bitarna som man sätter ihop, några skruvar här och var och rätt placerade sladdar så är datorn igång.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av simon253:

Ja det är en fungerande dator. Inte jättebra men betydligt bättre än det du har och med goda uppgraderingsmöjligheter. Du behöver dock lägga till en Windows licens förutsatt att du vill köra Windows på den.

Löda har man inte behövt göra på många år.

Skrivet av KaffeMedKotlett:

@wille_120:

Absolut. Man köper inte kondensatorer och löder fast bit för bit. Det är dom grundläggande bitarna som man sätter ihop, några skruvar här och var och rätt placerade sladdar så är datorn igång.

Ja, det är nog så som ni säger det är men har funderat på att köpa ny dator (en redig Gaming-Dator) med minst 8RAM och minst 500GB hårdisk utrymme! men om ni har några tips på olika spel-datorer så skulle jag gärna vilja veta vilka ;D eller vilka delar som är bra ex ett bra grafik-kort jag ska leta efter ...