Permalänk

LIAN LI PC-08 Build Log

Min sambo en otrolig datornörd. Han är, tack och lov, inte en person som sitter vid sin dator 24 timmar om dygnet och spelar spel, utan han är mer en datornörd på det sättet att han vet ALLT om datorer och dess komponenter.
Han bygger datorer med specialdesignade och specialbeställda delar,
han böjer genomskinliga rör till sina egna former, och gör sedan hela datorn så att den blir vattenkyld.

Nu har han bytt chassi och här kommer många bilder och förklaringar!

Datorkomponenter:
Processor: Intel i7 5930k,
Moderkort: Asus X99 deluxe
Grafikkort: 2 st Nvidia 980x2 - SLI
Ramminnen: Corsair 16 GB (4x4GB) DDR4 2666MHz CL16 Dominator
SSD: 2 st Samsung 850 evo Raid 0
Hårdisk: WD Black 2TB HDD
Nätaggregat: Evga 850G2 Gold
Cpu Block: EK supremacy, EVO Elite Edition, Intel 2011
Pump: Alphacool D5
Kopplingar: Bittfinix fittings och Modkit
Rör: Hard tubing rör

Noctua Fläktar
Cable Mods White

Besök galleriet här

Permalänk

Fina bilder och trevlig galleri, men det är lite onödigt mycket text. Bara ett tips, men det blir en hel del skrollande. Det räcker att ha samma text en gång istället för att kopiera den till varje bild

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av klasvonklas:

Fina bilder och trevlig galleri, men det är lite onödigt mycket text. Bara ett tips, men det blir en hel del skrollande. Det räcker att ha samma text en gång istället för att kopiera den till varje bild

Ja håller med, blev väldigt mycket av samma text i slutet

Visa signatur

Intel i5 4670k , Asus ROG maximus Gene VII , Sapphire R9 290 Tri-x, Samsung 840 evo 128gb

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt chassi och snyggt bygge inuti. Måtten du skrivit får du nog ändra, ska vara:
(bredd)341mm
(höjd)428mm
(djup)404mm

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Skrivet av klasvonklas:

Skrivet av djnaden:

Hej! Jag är ledsen att det blev så mycket text, detta var mitt första galleri och jag trodde det skulle vara som ett facebook-album, alltså att man klickar sig vidare. Om jag hade vetat att allt skulle komma i rad hade jag inte satt all text på varje bild! Nästa album blir bättre!

Skickades från m.sweclockers.com

Sammafogade inlägg
Permalänk
Medlem

Snyggt! Skulle vilja se några bilder från den andra delen av chassit också om det går att ordna? Är intresserad av hur radiatorn sitter och hur kablar osv är draget.

Permalänk
Skrivet av EmmaaaWinberg:

Hej! Jag är ledsen att det blev så mycket text, detta var mitt första galleri och jag trodde det skulle vara som ett facebook-album, alltså att man klickar sig vidare. Om jag hade vetat att allt skulle komma i rad hade jag inte satt all text på varje bild! Nästa album blir bättre!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag förstår. Ett annat tips är också att antingen använda "svara"-knappen när du ska svara på inlägg, eller "citera flera", då kan du svara på flera personers inlägg i samma inlägg 👍

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av klasvonklas:

Skrivet av djnaden:

Skrivet av NukeHenk:

Riktigt snyggt chassi och snyggt bygge inuti. Måtten du skrivit får du nog ändra, ska vara:
(bredd)341mm
(höjd)428mm
(djup)404mm

Skrivet av Ringu:

Snyggt! Skulle vilja se några bilder från den andra delen av chassit också om det går att ordna? Är intresserad av hur radiatorn sitter och hur kablar osv är draget.

Blev imponerad när min sambo som gjort detta galleri både har lyckats skapa ett konto här på sweclockers och ett galleri med bilder som hon tog när hela hemmet var rörigt och hon var lite i panik. Blev glad och frågade varför, fick förklaringen att jag förtjänade lite feedback för allt arbete jag lagt ner på mina dator och projekt. Även som tidigare inlägg så är det lite felaktigheter och hoppas ni kan bortse från dessa, då bara att skapa ett konto här är en stor bedrift för henne i min mening ;D
Kommer uppdatera denna med fler bilder och rätta till fel.

Väldigt fin gest!
Tack älskling!

Visa signatur

Intel 5930k@4.5GHz, Asus X99 Deluxe, Corsair Dominator Platinum 16GB DDR4, 2xGTX 980 Sli, Corsair Obsidian 750d, Samsung 850Evo 250GB Raid0 / WD Black 2TB, EVGA 850Gold, Asus Rog Swift, Sennheiser hd8 d, Logitech g910 orion spark RGB, Logitech Prometheus

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt, även om fläktarna i fronten sticker ut färgmässigt på fel sätt.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻