Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgiganten:

Superhelg är igång - se våra otroliga erbjudanden nedan!
Otroligt billiga utvalda PC-spel, konsoller och datorer nedan, PASSA PÅ!
Räcker så långt lagret räcker!

Det säger ni inte?

Lite lustig formulering.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

De lägger in fler exemplar efter en tid. Batman är inte längre slut, t.ex.

EDIT: En helt sjuk rea för övrigt... Äntligen lite rea på GTA t.ex.

Plockade sista witcher 3 för 99 spänn på elgiganten Backaplan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic | i9 9900KS @5GHz | Aorus Master Z390 | Corsair Vengeance Black RGB LED Pro 3200MHz | NZXT Kraken X72 | Gigabyte RTX 3080 OC | Seasonic Prime Ultra Gold 1000w | Intel 660p Series M.2 2280 1TB | Creative Labs X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Asus Swift PG279Q IPS G-Sync | Ducky One 2 SF MX Red RGB | Philips Fidelio X1 | V-MODA BoomPro | Logitech G900 Chaos Spectrum

Permalänk

Jag la GTA V, batman osv i kundvagnen, allt tog helt plötsligt slut utom GTA V så jag lade beställningen på den. När det var färdigt så var helt plötsligt allt annat tillbaka i lager så jag hann beställa det nu men nu är vissa slut igen. Så se till att refresha sidan då och då och var förberedda med ert Elgiganten-konto. Hade ändå tänkt att köpa de här spelen så nu har jag mer än tusen kronor att lägga på annat. Otroligt bra erbjudande måste jag säga.

Permalänk

@Dunder: Du e en ängel:) jo har fixat detta nu köpte en bunte annat med hehe ha en grym fredag:D mvh

Permalänk
Medlem

Är detta en bra deal...? Surf/filmdator till en tonåring

Lenovo Z50-75 15,6"
A8-7100
1 TB HDD för 3990:-
http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dat...

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av kronwalled:

Det säger ni inte?

Lite lustig formulering.

De kanske skulle skrivit "Gäller så långt lagret räcker", men vad de menar är såklart att de inte tar "backordrar" för de lägre priserna.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Nu har de ändrat upp priserna igen, var detta en bugg i systemet hos ElGiganten eller tänkte de sälja ut PC-spel med nära förlust ?

Jag menar tex. CoD AW för 39kr, som egentligen kostade 419kr..

Jag nöp det sista i Varbergs Butiken...

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

De kanske skulle skrivit "Gäller så långt lagret räcker", men vad de menar är såklart att de inte tar "backordrar" för de lägre priserna.

Förstår vad de menar, tycker bara det var en lustig felskrivning.

Skrivet av andreas_dock:

Nu har de ändrat upp priserna igen, var detta en bugg i systemet hos ElGiganten eller tänkte de sälja ut PC-spel med nära förlust ?

Jag menar tex. CoD AW för 39kr, som egentligen kostade 419kr..

Jag nöp det sista i Varbergs Butiken...

I och med att de gjorde reklam med stora banners på sin sida så tror jag inte det var någon felprissättning, utan snarare att de hade en kvot av dessa lockpriser.

Ca hälften av spelen finns fortfarande prissänkta.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av kronwalled:

I och med att de gjorde reklam med stora banners på sin sida så tror jag inte det var någon felprissättning, utan snarare att de hade en kvot av dessa lockpriser.

Ca hälften av spelen finns fortfarande prissänkta.

Ah, ja så skulle det ju kunna vara.
Lite surt bara att vissa utav dem är kvar ändå i lager - men då till ord. pris helt plötsligt - och det skall vara till på söndag natt... kommer ju knappt finnas ett skrap kvar, om det redan är slut xD

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Ah, ja så skulle det ju kunna vara.
Lite surt bara att vissa utav dem är kvar ändå i lager - men då till ord. pris helt plötsligt - och det skall vara till på söndag natt... kommer ju knappt finnas ett skrap kvar, om det redan är slut xD

Ja, måste ha blivit en virvel i weblagret när folk fick syn på priserna.

Jag funderade lite smått på att kila ner till lokal butik och plocka upp ett par titlar år en vän, men gissningsvis är de väl höjda där också. Stod det skyltat när du var inte och köpte, eller gick det bara in till lägre pris i kassan?

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av kronwalled:

Ja, måste ha blivit en virvel i weblagret när folk fick syn på priserna.

Jag funderade lite smått på att kila ner till lokal butik och plocka upp ett par titlar år en vän, men gissningsvis är de väl höjda där också. Stod det skyltat när du var inte och köpte, eller gick det bara in till lägre pris i kassan?

Just det kan tilläggas, att det STÅR INGA PRISER på butikshyllorna för spelen !!

Istället är det uppsatta skyltar där man själv hänvisas till hemsidan för aktuella priser.
Så det är lite fult gjort med tanke på att de kan ha lock-priser på nätet och sedan när man kommer ner till butiken en stund senare - är det höjt igen.

Hon i kassan blev såhär "Öhhh?" när jag sa;
- Det var rea på detta spelet va ?(CoD AW)
- Hmm, nej det tror jag inte...
- <höjer ögonbrynen lite som att nähä?>
- Nej den vistar 419kr här i kassan..
- Men på nätet står det ju..
- Oj, jo det var det visst, 380kr rabatt... 39kr då tack.

Dold text
Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Just det kan tilläggas, att det STÅR INGA PRISER på butikshyllorna för spelen !!

Istället är det uppsatta skyltar där man själv hänvisas till hemsidan för aktuella priser.
Så det är lite fult gjort med tanke på att de kan ha lock-priser på nätet och sedan när man kommer ner till butiken en stund senare - är det höjt igen.

Hon i kassan blev såhär "Öhhh?" när jag sa;
- Det var rea på detta spelet va ?(CoD AW)
- Hmm, nej det tror jag inte...
- <höjer ögonbrynen lite som att nähä?>
- Nej den vistar 419kr här i kassan..
- Men på nätet står det ju..
- Oj, jo det var det visst, 380kr rabatt... 39kr då tack.

Irriterande som bara den när de inte kan hålla koll på sina egna kampanjer och priser, och man blir tvungen att "bevisa" det... får kanske springa ner och kika iaf.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av kronwalled:

Irriterande som bara den när de inte kan hålla koll på sina egna kampanjer och priser, och man blir tvungen att "bevisa" det... får kanske springa ner och kika iaf.

Ja men detta är väl elgiganten i ett nätskal, handlar normalt sett bara där om jag absolut MÅSTE ha något illa kvickt och ingen annan lokal handlare har det, eller om det är som idag - löjligt bra priser.

Kan dock tilläggas att det var DUKTIGT utplockat på PC-fronten...
Många BF Hardline var kvar (men det är ju det höjt igen..) samt många äldre och sämre titlar.
Men detta var i Varberg, kanske hittar en gludklimp i just ditt lokala varuhus!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Ja men detta är väl elgiganten i ett nätskal, handlar normalt sett bara där om jag absolut MÅSTE ha något illa kvickt och ingen annan lokal handlare har det, eller om det är som idag - löjligt bra priser.

Kan dock tilläggas att det var DUKTIGT utplockat på PC-fronten...
Många BF Hardline var kvar (men ju är ju det höjt igen..) samt många äldre och sämre titlar.
Men detta var i Varberg, kanske hittar en gludklimp i just ditt lokala varuhus!

Var GTA5 jag var på jakt efter, och det fanns enligt deras sida kvar i varuhuset, men det verkar som att det var meningen att höja priset på alla spel (alla utom någon warcraft grej), är nog bara de som var sega med att uppdatera sidan då vissa fortfarande har kvar "Spara xxx kr" och "Superhelg".

Permalänk
Medlem

Lyckades nypa GW2:HOT, Cod AW och Hardline, grym deal ju

Permalänk
Skrivet av xxxPaladinxxx:

Plockade sista witcher 3 för 99 spänn på elgiganten Backaplan.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kom strax efter dig då för han sa att han precis sålt den sista! Men köpte gta V på backaplan och fick tag på witcher 3 i sisjön! Najs!

Visa signatur

i7 6700K @ 4.5GHz | MSI 1080 Gaming X | Asus Z170 Pro Gaming | Define R5 | EVGA G2 850W | Corsair 2x8GB 3000 MHz | NH-D15 | 960 EVO 1TB | WD Blue 6 TB | Seagate 4TB | WD Green 3TB
Acer XB270HU | Benq BL2400PT | Logitech G502 Proteus Core | Logitech G710+ | Philips Fidelio X2 | V-Moda Boompro | Func 1030 R2 XL

Permalänk
Medlem

Ringde elgiganten nyss och dom sa att det bara va på nätet priserna gällde tydligen och att det bara var en kort stund och först till kvarn. Skällde ut han i telefon att det inte stod nåt sånt på sidan alls om att det bara skulle gällt på nätet o inte butik. Jag som tänkte be en dra förbi en butik o köpa med lite spel.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Nöp x2 Witcher och x2 GTA V.

Visa signatur

Intel 6600k
Asus Z170 Pro Gaming
EVGA 1070.
NZXT H440 NE
Samsung 850 EVO 500gb x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av NukeHenk:

Ringde elgiganten nyss och dom sa att det bara va på nätet priserna gällde tydligen och att det bara var en kort stund och först till kvarn. Skällde ut han i telefon att det inte stod nåt sånt på sidan alls om att det bara skulle gällt på nätet o inte butik. Jag som tänkte be en dra förbi en butik o köpa med lite spel.

Jag gick till butik och fick dem till samma pris som på webben

Permalänk
Skrivet av NukeHenk:

Ja för det var ju säkert hans fel... men bara beställa på nätet mycket enklare.

Visa signatur
Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av kronwalled:

Var GTA5 jag var på jakt efter, och det fanns enligt deras sida kvar i varuhuset, men det verkar som att det var meningen att höja priset på alla spel (alla utom någon warcraft grej), är nog bara de som var sega med att uppdatera sidan då vissa fortfarande har kvar "Spara xxx kr" och "Superhelg".

Ja för nu är GTA uppe i 455kr igen och tex. Witcher 3 också på 369kr.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Ja för det var ju säkert hans fel... men bara beställa på nätet mycket enklare.

Jo men jag skulle ha spel som bara fanns i butik också för den delen.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Livsnjutare 😎

... och nu har Elgiganten tagit bort annonseringen från deras hemsida.

http://www.elgiganten.se/cms/superhelg-datorer-surfplattor-fo...

Bannern finns inte längre på förstasidan (bortplockad i bildspelet)
Och söker man på "superhelg" så kan man nå "superhelg gaming" ändå, men de har tagit bort slash-bilden med utvalda titlar där samt ändrat texten att de inte har spel längre, och lagt till följande;

"PC-spelen som var med under helgens kampanj har dessvärre tagit slut, vänligen titta in på Elgiganten.se för framtida erbjudanden och releaser på PC-spel."

Den som väntar på något gott... väntar alltid för länge.
Det gäller att vara snabb!

Visa signatur

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av andreas_dock:

Den som väntar på något gott... väntar alltid för länge.
Det gäller att vara snabb!

Jag panikbeställde så fort jag såg priset på GTA, trots att jag redan har massa andra spel att spela klart först... Kommer antagligen dröja innan det kommer ner så pass i pris igen.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Dunder:

Jag panikbeställde så fort jag såg priset på GTA, trots att jag redan har massa andra spel att spela klart först... Kommer antagligen dröja innan det kommer ner så pass i pris igen.

Jag tänkte nästan gjort det med, "köptarmen" i mig kliade pga. bra priser.
Men precis som dig så har jag MASSVIS utav spel jag inte hinner spela ändå...

CoD AW hade jag ju inte, och GTA 5 köpte jag strax efter PC releasen på steam för 580kr... har spelat 1h. doh!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag lyckades få tag på Assasins creed unity samt GTA V för reapriset men the Witcher 3 va slut i butik tråkigt nog

§9 /moderator
Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av NukeHenk:

Var det inte på TV-reklamen häromdagen elgiganten sa "samma priser på nätet som i butik"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Någon som har fått sina VR-glajjor från Dalakraft än?

Skrivet av Dunder:

Jag fick mina för ett par dagar sen, efter lite svordomar och silvertejp så fick jag det att fungera

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Var det inte på TV-reklamen häromdagen elgiganten sa "samma priser på nätet som i butik"?

Vet inte, kollar inte på tv direkt. Men första snubben jag pratade med i telefon var inte direkt den bästa o prata med. För enligt han var nätet helt skilt från vad butikerna kunde ta för spelen. Får hoppas the witcher 3 kommer på någon bra black friday rea helt enkelt, eller vänta tills det ligger i nån reaback

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Tämligen säker på att så är fallet, och att det även står så på deras hemsida någonstans.