Lita aldrig på Netonnet

Permalänk
Medlem

Lita aldrig på Netonnet

Hej!

Frågade Netonnet innan jag köpte min tv för 21990 om man fick pengar tillbaka om produkten sänks I pris efter köpet. Frågade eftersom den hoppat upp och ner I pris men just när jag beställde kostade 21990. Fick svaret att man absolut fick prisjusteringen tillbaka inom 30 dagar. När Tvn i helgen var nere på 19990 så kontaktade jag kundservice det första jag gjorde på måndagen. Fick då svaret att den nu kostade 21990 igen och att dom inte kunde göra något. Hur ska man då göra om dom har stängt på kundservice på helgen?

Så uselt är det. Har handlat mycket av netonnet genom åren men detta var nog det sista.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Hej!

Frågade Netonnet innan jag köpte min tv för 21990 om man fick pengar tillbaka om produkten sänks I pris efter köpet. Frågade eftersom den hoppat upp och ner I pris men just när jag beställde kostade 21990. Fick svaret att man absolut fick prisjusteringen tillbaka inom 30 dagar. När Tvn i helgen var nere på 19990 så kontaktade jag kundservice det första jag gjorde på måndagen. Fick då svaret att den nu kostade 21990 igen och att dom inte kunde göra något. Hur ska man då göra om dom har stängt på kundservice på helgen?

Så uselt är det. Har handlat mycket av netonnet genom åren men detta var nog det sista.

Mvh J

Detta låter ju som ett icke-problem. Du köpte den för 21990, lägger man så mycket pengar på en TV så torde den där sänkningen vara oviktig. Vill du ha en TV som kostar 21990 för 19990. Så köper du den när den faktiskt kostar 19990.
Ser inte riktigt vad det är för fel Netonnet gör i detta?

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

I-landsproblem, att priser går upp och ner är naturligt sen att man inte lyckas timea in när de är som lägst är en annan femma.

Produkten du köpte funkar väl som den ska?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Jaxione:

Hej!

Frågade Netonnet innan jag köpte min tv för 21990 om man fick pengar tillbaka om produkten sänks I pris efter köpet. Frågade eftersom den hoppat upp och ner I pris men just när jag beställde kostade 21990. Fick svaret att man absolut fick prisjusteringen tillbaka inom 30 dagar. När Tvn i helgen var nere på 19990 så kontaktade jag kundservice det första jag gjorde på måndagen. Fick då svaret att den nu kostade 21990 igen och att dom inte kunde göra något. Hur ska man då göra om dom har stängt på kundservice på helgen?

Så uselt är det. Har handlat mycket av netonnet genom åren men detta var nog det sista.

Mvh J

Om du vet att den hoppar upp och ner, varför beställer du när priset hoppar upp istället för ner då?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd

Hände mig med...Köpte ett G1 970 för 3690:- dagarna efter 2990:- sen upp 3990:- sen ned till 3690:- Men så är det...

Problemet för att att jag paxade varan för 3690:- åkte dit och hämtade den, då var priset på 3990:- (Samma dag) då accepterade jag det inte! Och jag fick rätt, jag kunde köpa mitt kort för det paxade priset efter lite diskussioner

Visa signatur

Min PC för den som är intresserad.
http://i.imgur.com/x6wZmmz.png
Bild på skapelsen.
http://i.imgur.com/HatCvjN.jpg

Permalänk
Medlem

Vad är problemet? ska netonnet ge alla kunder pengar tillbaka om dom sänker priset? om så måste du även vara berädd på att betala mer om om dom höjer priset..

prisgaranti har dom flesta och gäller vi köptillfället..

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomika:

Detta låter ju som ett icke-problem. Du köpte den för 21990, lägger man så mycket pengar på en TV så torde den där sänkningen vara oviktig. Vill du ha en TV som kostar 21990 för 19990. Så köper du den när den faktiskt kostar 19990.
Ser inte riktigt vad det är för fel Netonnet gör i detta?

Skrivet av bärplockaren:

I-landsproblem, att priser går upp och ner är naturligt sen att man inte lyckas timea in när de är som lägst är en annan femma.

Produkten du köpte funkar väl som den ska?

Skrivet av Dunder:

Om du vet att den hoppar upp och ner, varför beställer du när priset hoppar upp istället för ner då?

Det handlar väl mer om vad man lovar. Hade dom inte lovat att fixa tillbaka prissänkningen så hade jag inte sagt något. Men när man lovar så ska man hålla det. Men om ni tycker det är ok att man lovar en sak och gör en annan så fine.......

Hade jag packat ner och lämnat tillbaka tvn jag köpt för en vecka sen och beställt en ny hade jag tjänat 1500.

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Ta det så här, om ett år kommer den vara värd halva priset. Du är lite överdramatisk här tycker jag.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Nej det är sannerligen fel av dom att lova en sak och inte stå fast vid det löftet till dig som kund. Men detta är inget som kommer få mig att tänka sämre om netonnet. Jag betalar vad det kostar, sen om priset går ner dagen efter så är det shit tough luck. Går priset upp så ler jag. Mina åsikter. Ingen behöver dela eller gilla dom.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Till och börja med så har knappast NetOnNet lovat att hålla kundtjänst öppen under helger? Så vad dom gjort för fel där förstår jag inte.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Hej!

Frågade Netonnet innan jag köpte min tv för 21990 om man fick pengar tillbaka om produkten sänks I pris efter köpet. Frågade eftersom den hoppat upp och ner I pris men just när jag beställde kostade 21990. Fick svaret att man absolut fick prisjusteringen tillbaka inom 30 dagar. När Tvn i helgen var nere på 19990 så kontaktade jag kundservice det första jag gjorde på måndagen. Fick då svaret att den nu kostade 21990 igen och att dom inte kunde göra något. Hur ska man då göra om dom har stängt på kundservice på helgen?

Så uselt är det. Har handlat mycket av netonnet genom åren men detta var nog det sista.

Mvh J

Du skulle ha skickat mail med print redan i helgen om att den var nere i 19990.- då hade du nog haft större chans då dom inte har öppet på helgen.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Till och börja med så har knappast NetOnNet lovat att hålla kundtjänst öppen under helger? Så vad dom gjort för fel där förstår jag inte.

Problemet är att dom nu inte kunde betala tillbaka mellanskillnaden på prissänkningen bara för att den var höjd igen på måndagen. Hade jag kunnat få tag I dom på lördagen eller söndagen när den fortfarande var sänkt så hade det varit ok. Det jag blev förbannad på och att dom inte håller vad dom lovat.

Hade dom sagt att nej vi kan tyvärr inte betala tillbaka mellanskillnaden I efterhand så hade jag absolut inte gjort denna tråden.

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Problemet är att dom nu inte kunde betala tillbaka mellanskillnaden på prissänkningen bara för att den var höjd igen på måndagen. Hade jag kunnat få tag I dom på lördagen eller söndagen när den fortfarande var sänkt så hade det varit ok. Det jag blev förbannad på och att dom inte håller vad dom lovat.

Jag förstår inte varför dom ska ge dig ett lägre pris på en vara om priset sänks någon dag efter den är köpt. har läst igenom det dom stpr på deras web och det finns inget om prisjusteringar i efterhand.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbankentor:

Jag förstår inte varför dom ska ge dig ett lägre pris på en vara om priset sänks någon dag efter den är köpt. har läst igenom det dom stpr på deras web och det finns inget om prisjusteringar i efterhand.

Problemet var nog att dom sa till honom att dom kunde justera det i efterhand.

Sånna grejer är även något man ska be om att få skriftligt, då försäljare många gånger kan göra med dessa knep för att sälja.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbankentor:

Jag förstår inte varför dom ska ge dig ett lägre pris på en vara om priset sänks någon dag efter den är köpt. har läst igenom det dom stpr på deras web och det finns inget om prisjusteringar i efterhand.

Nej det står inget om det men pratade med dom och dom kunde ordna det sa dom. Både på chatt och telefon. Men inte nu när priset var sänkt igen. Vilket var dåligt tycker jag då jag kontaktade dom direct när deras kundservice öppnat efter helgen.

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Jaxione:

Det handlar väl mer om vad man lovar. Hade dom inte lovat att fixa tillbaka prissänkningen så hade jag inte sagt något. Men när man lovar så ska man hålla det. Men om ni tycker det är ok att man lovar en sak och gör en annan så fine.......

Hade jag packat ner och lämnat tillbaka tvn jag köpt för en vecka sen och beställt en ny hade jag tjänat 1500.

Fast om nu priset var tillbaks till det normala så ser jag inte hur de har gjort fel?

Skickar du mejl får du ju inse att ditt meddelande inte läses direkt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Hade du bara mailat när sänkningen var aktuell så hade det ju varit mycket mer relevant, men att komma i efterhand när priset redan höjts igen är ju lite annorlunda.

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Skrivet av robbankentor:

Jag förstår inte varför dom ska ge dig ett lägre pris på en vara om priset sänks någon dag efter den är köpt. har läst igenom det dom stpr på deras web och det finns inget om prisjusteringar i efterhand.

För att man har rätt att lämna tillbaks varan och sedan köpa den igen för det lägre priset. Att direkt erbjuda mellanskillnaden skapar mindre jobb för båda parterna och skapar goodwill och en trygghet för köparen att fortsätta köpa varor där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Nej det står inget om det men pratade med dom och dom kunde ordna det sa dom. Både på chatt och telefon. Men inte nu när priset var sänkt igen. Vilket var dåligt tycker jag då jag kontaktade dom direct när deras kundservice öppnat efter helgen.

Har du en printscreen på chaten? har du namnet på personen som lovade prisjusteringen? om inte är det lite ord mot ord.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

@Naga:

Ja jag får väl försöka nästa gång dom sänker den. Med detta I åtanke. Det jag är besviken på är att dom lovat och fortfarande lovar. Så får screenshota och överbevisa nästa gång.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Troligen menar de prisjusteringen som gäller ordinarie pris, tillfälliga erbjudanden brukas oftast undantas från prisgarantier osv.

Visa signatur

MacBook Pro 14" | M1 Pro 10/16-Core | 32GB | 1TB
Legion Pro 16" | Ryzen 7 5800H | 16 GB | 1TB | GeForce RTX 3060

Permalänk
Medlem

Min personliga åsikt är att du borde ha fått mellanskillnaden.
sen vad det kostar tycker jag inte har med saken att göra (under 100-200 kr är inget jag skulle orka bry mig om), men 1500kr är ju en del slantar hur man än vrider på det

Permalänk
Medlem
Skrivet av iFraja:

Troligen menar de prisjusteringen som gäller ordinarie pris, tillfälliga erbjudanden brukas oftast undantas från prisgarantier osv.

Kan jag köpa. Men dom det var inte problemet enligt netonnet, det var att jag inte kontaktade dom under själva prissänkningen.

Skrivet av Viochee:

Min personliga åsikt är att du borde ha fått mellanskillnaden.
sen vad det kostar tycker jag inte har med saken att göra (under 100-200 kr är inget jag skulle orka bry mig om), men 1500kr är ju en del slantar hur man än vrider på det

Det jag menar också.....2000kr skojar man inte bort

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

@formerself:

Förstår att det går att göra retur för att sen köpa igen billigare.... det är knappast så öppet köp är tänkt att fungera.

Öppet köp är inte tänkt att vara 30 dagars prisgaranti, även om det i praktiken kan fungera så

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Hej!

Ville bara uppdatera lite om detta ärendet. Kontaktade Netonnets kundombudsman och hon höll med om att dom borde hållt vad dom lovat. Så blev erbjuden mellanskillnaden tillbaka via ett presentkort, något som jag absolut varit nöjd med. Nu är det så att tvn inte riktigt var vad jag tänkt mig så den åker tillbaka ändå. Men bara att få snabb feedback och erbjudandet om presentkort gjorde att jag blev nöjd.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Cry me a river... Lite av det jag känner. Du har köpt en vara för ett satt pris, vad är problemet? Om man ska ha den mentaliteten får man snabbt inget annat att tänka på än pengar.

Girigheten är enorm...

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Hej!

Ville bara uppdatera lite om detta ärendet. Kontaktade Netonnets kundombudsman och hon höll med om att dom borde hållt vad dom lovat. Så blev erbjuden mellanskillnaden tillbaka via ett presentkort, något som jag absolut varit nöjd med. Nu är det så att tvn inte riktigt var vad jag tänkt mig så den åker tillbaka ändå. Men bara att få snabb feedback och erbjudandet om presentkort gjorde att jag blev nöjd.

Mvh J

Trevligt att det löste sig och tack för uppföljningen! Jag ställde faktiskt samma fråga till dem med tanke på att Black Friday är inkommande, och dom svarade mig samma sak.

Kanske är lämpligt att ändra trådnamnet, eller editera första inlägget för att klargöra att allt löst sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Hej!

Frågade Netonnet innan jag köpte min tv för 21990 om man fick pengar tillbaka om produkten sänks I pris efter köpet. Frågade eftersom den hoppat upp och ner I pris men just när jag beställde kostade 21990. Fick svaret att man absolut fick prisjusteringen tillbaka inom 30 dagar. När Tvn i helgen var nere på 19990 så kontaktade jag kundservice det första jag gjorde på måndagen. Fick då svaret att den nu kostade 21990 igen och att dom inte kunde göra något. Hur ska man då göra om dom har stängt på kundservice på helgen?

Så uselt är det. Har handlat mycket av netonnet genom åren men detta var nog det sista.

Mvh J

Det är ditt fel, du kunde ha gått till butiken och fått pengarna tillbaka på plats. Du kan ju inte begära pengar tillbaka när priset har gått upp igen, priser justeras hela tiden.

Visa signatur

12700K | 32GB DDR5 | STRIX Z690-G | RTX 4080

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk
Medlem
Skrivet av noobonur:

Det är ditt fel, du kunde ha gått till butiken och fått pengarna tillbaka på plats. Du kan ju inte begära pengar tillbaka när priset har gått upp igen, priser justeras hela tiden.

Tror inte att vi behöver "tracka" TS mer nu, problemet är löst och alla är nöjda!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waste:

Cry me a river... Lite av det jag känner. Du har köpt en vara för ett satt pris, vad är problemet? Om man ska ha den mentaliteten får man snabbt inget annat att tänka på än pengar.

Girigheten är enorm...

Problemet var att jag blev lovad mellanskillnaden tillbaka. Men om du tycker det är ok att man inte håller vad man lovar så får det stå för dig. Det är ju såklart mer synd om det stackars mångmiljonföretaget som lovat en sak och nu måste hålla det. Vem är det egentligen som är girig här? Ett stort företag som lovat mellanskillnaden tillbaka om priset sänks inom 30 dagar och nu försökte slingra sig ur det eller jag som verkligen inte har obegränsat med pengar att punga ut hit och dit som förväntade mig att företaget skulle hålla sitt löfte?

Det har alltid varit löftet som varit problemet inte priset jag betalade. Nu höll dom sitt löfte till slut och jag är nöjd och glad.

Sen kanske man ska tänka en gång extra innan man skriver att folk man inte ens träffat är giriga.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar