Skulle ett grafikkort passa i detta moderkortet?

Permalänk
Medlem

Skulle ett grafikkort passa i detta moderkortet?

Hejsan svejsan! Har en känsla av att allt är väldigt litet i min dator. (Har för tillfället ett integrerat grafikkort)

Skulle tex detta grafikkortet passa? https://www.komplett.se/product/847220/datorutrustning/grafik...

Här är mitt moderkort = http://imgur.com/9s3kGnV

PS - Det är bara ett sträck (Där man trycker in grafikkortet, är det ens normalt?)

Är helt jävla värdelös gällande datakomponenter. Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

@zoump187:

Mitt tips eftersom ögonmått via bilder/internet inte brukar vara det lättaste är det bästa att mäta själv.

Bredd 4 cm
Djup 22.8 cm
Höjd 12.4 cm

Nu får någon rätta mig om jag har fel men måtten som är angivna mäts från "baksidan" av burken, dvs där anslutningarna sitter.

så kortet är 22.8cm långt ,4cm tjockt och från moderkortet sticker det ut 12.4cm mot chassi sidan.

Måtten är hämtade från länken så dom bör stämma. Måttband/tumstock är vad du behöver och då kommer du säkerligen få bäst svar! (:

Visa signatur

“Den bästa platsen att gräva en mycket djup grop i vilken man vill fånga en Heffaklump, vore någonstans där en Heffaklump redan befinner sig, bara någon meter längre fram ungefär.”

Permalänk
Medlem

Japp, det ska in i den blåa slotten där.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk

Vad jag ser är det ett MSI H81M-E33
Så ja det skulle gå om det får plats i lådan du behöver minst 22.8 cm från bakant på lådan fritt med det kortet.

Visa signatur

Nickade Nightswe men bytt för varför ha olika nick på olika platformar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightbubble:

Vad jag ser är det ett MSI H81M-E33
Så ja det skulle gå om det får plats i lådan du behöver minst 22.8 cm från bakant på lådan fritt med det kortet.

Känns som där man sätter i sladdarna när grafikkortet väl är i så jävla litet.. Är så extremt värdelös på att förklara men får väl helt enkelt mäta imorgon. Blir så förbannad. Tack för hjälpen endå!

Permalänk

@zoump187:

Enklare vore om du visste vad du har för chasi

Visa signatur

Nickade Nightswe men bytt för varför ha olika nick på olika platformar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Japp, det ska in i den blåa slotten där.
Lite enklare att Googla på moderkortets modell, men så kan man också göra!

Och det berättar för mig hur mycket plats det finns i chassit?
Får testa det nästa gång. Grymt

Visa signatur

“Den bästa platsen att gräva en mycket djup grop i vilken man vill fånga en Heffaklump, vore någonstans där en Heffaklump redan befinner sig, bara någon meter längre fram ungefär.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av JsonC:

Och det berättar för mig hur mycket plats det finns i chassit?
Får testa det nästa gång. Grymt

Trodde frågan var om han kunde ha ett grafikkort med det moderkortet, med tanke på titeln och bilden. Läste inte dina mått heller så nu ser jag att det var utrymme du snackade om. sorry.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Trodde frågan var om han kunde ha ett grafikkort med det moderkortet, med tanke på titeln och bilden. Läste inte dina mått heller så nu ser jag att det var utrymme du snackade om. sorry.

Japp måtten som jag menade, dålig förklaring. Tack endå!