Permalänk

FN-knappen på Deltaco TB-118

I brist på pengar så köpte jag ett Deltaco-tangentbord, närmare bestämt ett Deltaco TB-118 men det följde inte med någon bruksanvisning. Hur ska man använda fn-knappen? Den gör ingenting i sig själv (såklart) och det finns inga markeringar på andra knappar som tyder på att de ska kombineras med fn-knappen... Det enda jag kan tänka mig är F1-F4-tangenterna, där det står nedsänkt X1, X2, X3 och X4. Men fn+f1,f2,f3,f4 osv. verkar inte göra någonting.

Någon som har en aning om hur jag ska använda fn-knappen?

Tangentbordet ser alltså ut så här:

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Tyvärr kan jag ej hjälpa dig med det, fatta inte själv. Men Installerade du några drivrutiner eller gjorde datorn det själv? Jag undrar eftersom mina anti-ghosting tangenter fungerar ej Allihop förutom "G" och pilarna av någon anledning...

Bytte ut det, funkar nu. Nu undrar jag samma sak som dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Random-person:

I brist på pengar så köpte jag ett Deltaco-tangentbord, närmare bestämt ett Deltaco TB-118 men det följde inte med någon bruksanvisning. Hur ska man använda fn-knappen? Den gör ingenting i sig själv (såklart) och det finns inga markeringar på andra knappar som tyder på att de ska kombineras med fn-knappen... Det enda jag kan tänka mig är F1-F4-tangenterna, där det står nedsänkt X1, X2, X3 och X4. Men fn+f1,f2,f3,f4 osv. verkar inte göra någonting.

Någon som har en aning om hur jag ska använda fn-knappen?

Tangentbordet ser alltså ut så här: http://www.inet.se/files/img/max/8906486_1.png

Tror inte detta hjälper dig så mycket men på mitt Ducky Shine 3 har jag dessa kombinationer:

FN + F1 = Repeat Delay 1x (Default) - Adjust USB Repeat Delay Time

FN + F2 = Repeat Delay 2x

FN + F3 = Repeat Delay 4x

FN + F4 = Repeat Delay 8x

FN + F5 = Auto Repeat 1x (Default) - Adjust USB Repeat Rate

FN + F6 = Auto Repeat 2x

FN + F7 = Auto Repeat 4x

FN + F8 = Auto Repeat 8x

Som sagt så gäller detta för mitt Ducky Shine 3 t-bord.

Win 7 64 bit Home Prem installerade själv drivrutiner för mitt t-bord.

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk

FN tangenten brukar finnas på bärbara datorer. Tangenten kanske kommer till användning om man kopplar den till en laptop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melinho2895:

FN tangenten brukar finnas på bärbara datorer. Tangenten kanske kommer till användning om man kopplar den till en laptop.

Stämmer att det finns på laptops, men jag har en FN tangent på mina Ducky Shine 2/3/4 t-bord (se inlägg ovan ditt) å mitt nuvarande Ducky RGB YOTG har en FN tangent.

Men min FN tangent/t-bord funkar på min dator (utan inkoppling på laptop).

Gäller att trycka/hitta på rätt kombination.

Iåmed Random - person inte fick någon manual med, blir det att trycka å se vad som händer (om det syns, i hans fall märks inget enligt han själv).

På mitt Ducky Shine 3 bl.a:

FN + F10 = First Time: 100% LEDs Illuminated

Second Time: Breathing Mode

Edit: Min FN tangent sitter imellan högra Win å högra Ctrl på mitt Ducky RGB YOTG å på Ducky Shine 2/3.

FN tangent på mitt engelska Ducky Shine 3.

Tillägg i text.
Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem

@seville57: Vilka drivrutiner? Kan du länka/ skicka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AssarD:

@seville57: Vilka drivrutiner? Kan du länka/ skicka?

Jag har bara pluggat in t-borden i USB porten, allt från mitt ännu gamla fungerande Logitech G11 till mina Ducky Shine 2/3/4 å mitt nyaste Ducky RGB YOTG bord.

Hade dock något problem med piltangenterna Upp å Ner i 2 spel, Zombi å Oblivion för ett tag sen.

Använder dessa för att gå framåt, bakåt. T-bordet är ett ANSI Ducky Shine 3, Cherry MX Black.

När du skulle t.ex gå framåt så funkade kanske det normalt i 3-5 sekunder, sedan var det som benen var fastlimmade i marken eller vad man ska säga. Bytte till ett annat t-bord å då funkar det som det ska, 100% att det är något fel på mitt t-bords piltangenter.

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk

Skaffade själv et TB-118 på jobbet och undersökte det lite.

Fn-knappen har ingen funktion när jag kör scanner på tangentbordet.
Höger Windowsknapp registreras som vänster Windowsknapp.
F1 - F4 med X1 X2.. markeringarna registreras bara som F1 till F4 när man håller ned FN tillsammans med dem.

Min slutsats är att utan egen drivrutin till tangentbordet är det dött lopp.
Har konto på Deltaco och där finns ingen drivrutin heller.

Personligen använder jag höger Windows tangent rätt mycket och hade tänkt mappa om FN-knappen till windows men det är ju inte så lätt att göra när den inte skickar något alls....