Permalänk
Avstängd
Skrivet av ronz:

Men det finns ju lägen för endast flygstrider. Är inte det exakt samma sak fast utan en kolsvart bakgrundstextur med lite vita prickar?

Vissa tycker bara om att whina utan anledning

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Inte för att förvandla detta till fyndtipstråden #2 men, ingen som hittat ett bra(bättre/billigt) pris på Battlefront?

Origin - 600kr
GMG - 530kr
G2play - 420kr

Permalänk
Medlem

429kr på elgiganten är det billigaste jag hittar

Permalänk
Medlem

Går att köpa vanliga versionen via mexikanska origin för $39.99 eller deluxe för $44.99. Bara styra en VPN så är det snabbt fixat.

Permalänk
Medlem

Blev förvånad att den fysiska kopian består av hela 4st skivor Inte bara en nedladdningskod alltså, bra EA! Nu har ju jag dock ingen DVD i datorn så blir och aktivera med serialnr ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbs:

Blev förvånad att den fysiska kopian består av hela 4st skivor Inte bara en nedladdningskod alltså, bra EA! Nu har ju jag dock ingen DVD i datorn så blir och aktivera med serialnr ändå.

Så som ni gnäller om era j*vla skivor skulle dom låsa ut er från att installera via nätet.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Så som ni gnäller om era j*vla skivor skulle dom låsa ut er från att installera via nätet.

Har aldrig någonsin gnällt om skivor, nu är det du som gnäller. Jag köpte det från Inet för att det var överlägset billigast.

Har suttit på en 8mb/s lina de senaste åren, och då har det varit smärtsamt att köpa spel för att sedan inse att skivan endast innehåller en nedladdningslänk för ett spel på 30gb. Nu sitter jag på 250mb/s och att ladda ner spelet går snabbare än gå och installera min externa DVDläsare.

Permalänk
Medlem

Undrar hur många Floppy disks som spelet motsvarar..
Skämt åsido, är det värt att köpa spelet eller inte tror ni ? Och skall man köpa med DLCs också då ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbs:

Visserligen är digital nerladdning stor inom PC fast det är lite löjligt det där med antalet skivor.
Konsoler kör med blu-ray nu så de klarar av att bära 40+ GB eller vad det nu är medan PCs är kvar på antika DVD läsare. Tycker nästan PC marknaden borde börja gå över till blu-ray och digitalt.

Skrivet av Oldskool:

Undrar hur många Floppy disks som spelet motsvarar..
Skämt åsido, är det värt att köpa spelet eller inte tror ni ? Och skall man köpa med DLCs också då ?

Om du gillade betan så kan du alltid köpa det billigt någonstans eller via Mexikansk proxy som en person nämnde.
DLCerna verkar lägga till mer än vad base spelet erbjuder så dom är nog värda ifall man gillar spelet. Men jag skall personligen vänta tills det första DLC:et närmar sig innan jag köper något tillägg.

Permalänk
Medlem

Fick mitt ex från inet idag, och som sagt är det 4 (!!) skivor. Gött att de ändå har med (troligtvis) hela spelet på skiva, min internetuppkoppling är långsam. Skickar Inet ut förhandsbokningskoder i efterhand eller btw?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbs:

Inte bara en nedladdningskod alltså, bra EA!

Skrivet av Abbs:

Har aldrig någonsin gnällt om skivor... Jag köpte det från Inet för att det var överlägset billigast.

Ok om du säger det så, köpte mitt digitalt 334 Sek.
Om du inte "gnäller" så har nog inte dom andra heller gnällt.
Varför allt prat om skivor? Knappast för att säkra spelet om 10år+

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Ok om du säger det så, köpte mitt digitalt 334 Sek.
Om du inte "gnäller" så har nog inte dom andra heller gnällt.
Varför allt prat om skivor? Knappast för att säkra spelet om 10år+

Du verkar helt missa poängen? Alla sitter inte på snabbt bredband. För skrämmande många går det snabbare att köpa spelet i butik, installera det via skiva och sedan lira än att behöva vänta på att spelet dras ner på en väldigt dålig uppkoppling.

Först när Sverige(och världen) har bra infrastruktur kan CDskivor som medium överges helt. Men så är inte fallet idag.

Permalänk
Medlem

Ni som köpt spelet fysiskt.
Följer det med en cd-key så man kan ladda ner det genom Origin?
Har nämligen ingen dvd-läsare i datorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monaco33:

Ni som köpt spelet fysiskt.
Följer det med en cd-key så man kan ladda ner det genom Origin?
Har nämligen ingen dvd-läsare i datorn

Du kan göra detta med i stort sätt alla spelen. du kan köpa BF2 i butik och knappa in CD keyn i Origin
Så samma sak med Battlefront.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem

@Daavido:

Okej låter bra!
Såg att någon hade frågat på Elgigantens hemsida och fått svaret att ingen cd-key följer med spelet. Men antar att Elgiganten har dålig koll som vanligt
Tack för svaret!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monaco33:

@Daavido:

Okej låter bra!
Såg att någon hade frågat på Elgigantens hemsida och fått svaret att ingen cd-key följer med spelet. Men antar att Elgiganten har dålig koll som vanligt
Tack för svaret!

Koden sitter på instruktionspappret, kan vara svårt och se först

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjebben:

Går att aktivera via VPN nu, lirar för fullt just nu

Aha de förklarar mitt mail...

Dold text

1: Stäng ner Origin
2: Välj en proxy http://www.gatherproxy.com/proxylist/country/?c=Mexico
3: Verifiera att Origin.com länkar dig till Origin.com/en-mx
4: Starta Origin(klient)
5: Starta VPN tunnel för att kunna starta spel.

Rekommenderar https://www.worldvpn.net/free-vpn/
Gå till http://www.worldvpn.net/accounting/index.php?app=servers
Verifiera vilken server du vill välja, lägg till VPN med värd å använd user/pass som du fick i e-mail.

6: Stäng ner VPN efter 1´a start av spel.
7: Du måste vara ansluten via proxy vid start av Origin-klient/spel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Men när kan man spela spelet officiellt, dvs. utan proxies och liknande ?

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Oldskool:

Imorgon har jag för mig det var release

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Skrivet av NordhNet:

Imorgon har jag för mig det var release

Det är den 19 Oktober (kl 00.00)

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Medlem

På Elgiganten har de Star Wars: Battlefront (429kr) och Star Wars: Battlefront Battle of Jakku (549kr)

Vad är skillnaden? Är det Battlefront med eller utan första DLC?

Permalänk

@Gustenrocks: Skillnaden måste vara plattform. PC eller XBOX/PS4. Battle of Jakku är en gratis DLC för alla.

Permalänk
Medlem

@stolproten:

Jo, nog hade du rätt. Var helt hundra på att jag jämförde två PC-versioner men tydligen inte!

Permalänk
Medlem

Ska bli spännande att komma hem från jobbet och lira lite.
Otur att man vart bättre igår och inte idag, så man kunde sitta hemma och lira

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Proxmox: JMCD-12S4 \ 96GB RAM \ i5 12500 \ 25TB
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Är taggad att sätta igång, var riktigt förtjust i betan. Tyvärr har jag precis skruvat ihop nya datorn och inte hunnit med mer än att kontrollera att den startar och ger bild. OS, drivrutiner och spel måste installeras, lär inte bli något spelande förrän imorgon kväll eller på lörda :(.

Fråga till er som köpte fysiskt exemplar:
Behövde man tanka mycket från Origin, eller fanns det mesta på skivorna?

Permalänk
Medlem

Tjena folket!!

Har en fråga om star wars man köper i butik. Går det att installera och spela campain offline då mitt fiber kommer 1 december eller måste man va uppkopplad för diverse updates eller att man ska logga in i origin elle nått. Någon som vet ? Tack på förhand

Visa signatur

CPU: i5 4670K @ 3.90 GHz MB: MSI Z87-G45 GAMING ATX COOLER: H60 (v2) Push/Pull GPU: MSI GeForce GTX 780 3GB SSD: 250 GB Samsung 840 EVO HDD: 1TB Seagate RAM: Corsair 2x8 GB 1600Mhz VENGEANCE LP PSU: FSP 650W 80+ Gold OS: win 8.1 CASE: PC-9XW LED: White SCREEN: BenQ 24'' 144hz HS: QPAD QH-90 KB: SteelSeries 6G v2 Mechanical MX Red MOUSE: Sensei RAW Rubberized

Permalänk
Medlem

Det sämsta med spelet är att det inte går att stänga av musikfan.... hur kan det inte ha med detta i ljudinställningar är för mig en gåta.

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ostbiten:

Det sämsta med spelet är att det inte går att stänga av musikfan.... hur kan det inte ha med detta i ljudinställningar är för mig en gåta.

Borde gå. IGN sa i sin review att de första de gjorde var att stänga av musiken. Osäker på plattform dock

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av xiin0o:

Tjena folket!!

Har en fråga om star wars man köper i butik. Går det att installera och spela campain offline då mitt fiber kommer 1 december eller måste man va uppkopplad för diverse updates eller att man ska logga in i origin elle nått. Någon som vet ? Tack på förhand

Är ganska 100 på att du måste aktivera spelet via Origin, osv. Och troligtvis lär det finns små uppdateringar men inte säker på om du kan installera hela spelet via skiva.

Permalänk
Skrivet av xiin0o:

Tjena folket!!

Vilken campaign? Det är ett multiplayerspel.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: AMD Radeon RX 9070 XT
Operativsystem: Windows 11