Permalänk
Medlem

Vilken version av spelet ska man ha för att få alla DLCer osv sen? Köper man vanliga spelet + season pass så får man ju punga ut 1000kr nästan. Helt galet imo. i så fall väntar jag ett tag så får ni andra va lite betatestare ett tag även om det verkar rätt buggfritt för en gång skull.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbs:

Du verkar helt missa poängen? Alla sitter inte på snabbt bredband. För skrämmande många går det snabbare att köpa spelet i butik, installera det via skiva och sedan lira än att behöva vänta på att spelet dras ner på en väldigt dålig uppkoppling.

Först när Sverige(och världen) har bra infrastruktur kan CDskivor som medium överges helt. Men så är inte fallet idag.

Glöm inte heller att en del använder mobilt bredband där man inte har obegränsat med GB i månaden. Bra att ha skiva i så fall

Permalänk
Skrivet av BrottOchStraff:

Vilken version av spelet ska man ha för att få alla DLCer osv sen? Köper man vanliga spelet + season pass så får man ju punga ut 1000kr nästan. Helt galet imo. i så fall väntar jag ett tag så får ni andra va lite betatestare ett tag även om det verkar rätt buggfritt för en gång skull.

Billigast är att köpa vanliga spelet + season pass. Men season pass behöver man ju inte köpa än. Första DLC som ingår i season pass kommer först efter nyår enligt vad jag vet. I december kommer en liten DLC , Battle of Jakku, som är gratis för alla som har spelet.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Billigast är att köpa vanliga spelet + season pass. Men season pass behöver man ju inte köpa än. Första DLC som ingår i season pass kommer först efter nyår enligt vad jag vet. I december kommer en liten DLC , Battle of Jakku, som är gratis för alla som har spelet.

Tack för svaret. Får se hur jag gör, är rätt sugen på att spela, men ska renovera och flytta 3e december. Kanske kommer till nedsatt pris lagom inför julledigheten

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

@Terrell: jahopp, får vänta tills fiber linan är installerad då..

Tack för svar!

Visa signatur

CPU: i5 4670K @ 3.90 GHz MB: MSI Z87-G45 GAMING ATX COOLER: H60 (v2) Push/Pull GPU: MSI GeForce GTX 780 3GB SSD: 250 GB Samsung 840 EVO HDD: 1TB Seagate RAM: Corsair 2x8 GB 1600Mhz VENGEANCE LP PSU: FSP 650W 80+ Gold OS: win 8.1 CASE: PC-9XW LED: White SCREEN: BenQ 24'' 144hz HS: QPAD QH-90 KB: SteelSeries 6G v2 Mechanical MX Red MOUSE: Sensei RAW Rubberized

Permalänk
Medlem

@PeterMagnuss0n: tog för givet det fanns en campain.. men men, väntar på mitt internet då innan jag köper de.

Visa signatur

CPU: i5 4670K @ 3.90 GHz MB: MSI Z87-G45 GAMING ATX COOLER: H60 (v2) Push/Pull GPU: MSI GeForce GTX 780 3GB SSD: 250 GB Samsung 840 EVO HDD: 1TB Seagate RAM: Corsair 2x8 GB 1600Mhz VENGEANCE LP PSU: FSP 650W 80+ Gold OS: win 8.1 CASE: PC-9XW LED: White SCREEN: BenQ 24'' 144hz HS: QPAD QH-90 KB: SteelSeries 6G v2 Mechanical MX Red MOUSE: Sensei RAW Rubberized

Permalänk
Medlem

Himla gnällande om pris på spelet ? Har folk inget jobb eller ? 4-500kr är väl inget för ett spel..
Ja köpte Ultimate 1200kr inte mycket pengar om man jobbar + så har du allt slippa köpa till massa annat sen

Visa signatur

Stationär: Mob: ASUS PRIME Z690-P D4 > CPU: i7 12700K 3.6 GHz > Minne: Corsair 32GB DDR4 3600Mhz > GPU: Asus GTX 3060 TI STRIX OC > PSU: Corsair RM1000x > HDD: 2x Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Skrivet av e@s:

Himla gnällande om pris på spelet ? Har folk inget jobb eller ? 4-500kr är väl inget för ett spel..
Ja köpte Ultimate 1200kr inte mycket pengar om man jobbar + så har du allt slippa köpa till massa annat sen

För de som saknar arbete är nog 400-500 kr ganska mycket pengar. Bara för att du jobbar och kan betala de pengarna behöver inte betyda att alla kan, eller?

Permalänk
Medlem

Om man räknar på hur mycket dator man behöver för att få ut mest av spelet så är kostnaden för spelet ganska liten

Permalänk
Medlem

En fråga till er som spelar! Är själv inte förtjust i Tredje person läget i detta spel så finns det servers som enbart tillåter först person? xD

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SimpLar:

Fick mitt ex från inet idag, och som sagt är det 4 (!!) skivor. Gött att de ändå har med (troligtvis) hela spelet på skiva, min internetuppkoppling är långsam. Skickar Inet ut förhandsbokningskoder i efterhand eller btw?

Skivor? Just fan, kom precis på att jag köpt det på skiva men har ingen dvd-läsare

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Avstängd

Ha, jag som inte skulle köpa detta spel på releasedagen.
Gick ju jättebra (not)
Köpte det på Media markt 449 kr.(Elgiganten hade ej det till pc)
En fråga ställer jag med.
Min 14 årige son är sugen på detta till pc,(Annars spelar han ps4)
Han har 2 datorer 1 hos mig och en hos sin mamma.
Båda burkarna har ett asus GTX 660 2gb
Cpuer är intel I5 760 och en Amd fx-8350.
Båda skärmarna har upplösningen,1680×1050.
Kommer spelet flyta på bra tror ni,Eller ska han köpa till ps4?
Tacksam för åsikter.:)

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk

Köpte spelet och satt uppe igår och spelade(Var sjukt jävla hype), spelade även några timmar idag. Spelet är riktigt jävla snyggt, bra menyer. Bra optimerat också flyter på riktigt bra på Ultra i 1440p med mitt 980ti

Gameplay mässigt är det nog det mest hjärn döda spelet jag lirat på länge. Bara fast action shooter, instant respawn. inga classer osv. Spray and pray more or less...
Att köra med typ automat gevär eller andra gevär är helt meningslöst då den ena pistolen har högst damage och dödar allt på 1-3 skott.

Banorna är väldigt små, typ inget utrymme för taktiskt flankerande eller liknande.
Blev en refund på Origin för min del, riktigt synd då spelet ser riktigt riktigt bra ut visuellt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur gör man för att få flyga Slave eller Falcon i Fighter Squadron?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Någon mer som får blåskärm? Verkar ha med DX att göra, kanske pga SLI?
Har senaste vanliga drivisarna.
Får inte blåskärm jämt, men fått två gånger.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Köpte spelet och satt uppe igår och spelade(Var sjukt jävla hype), spelade även några timmar idag. Spelet är riktigt jävla snyggt, bra menyer. Bra optimerat också flyter på riktigt bra på Ultra i 1440p med mitt 980ti

Gameplay mässigt är det nog det mest hjärn döda spelet jag lirat på länge. Bara fast action shooter, instant respawn. inga classer osv. Spray and pray more or less...
Att köra med typ automat gevär eller andra gevär är helt meningslöst då den ena pistolen har högst damage och dödar allt på 1-3 skott.

Banorna är väldigt små, typ inget utrymme för taktiskt flankerande eller liknande.
Blev en refund på Origin för min del, riktigt synd då spelet ser riktigt riktigt bra ut visuellt.

Håller med, är ganska så linjär.. än så länge iaf. Stör mig på all granat spammande.. Öka Cds där tack.
annars stör jag mig inte så mkt på vapen o så.. tycker allt är rätt så skönt.. Riktigt Casual om man får säga de.. mer casual än vad Battlefield någonsin vart.

Stör mig däremot på att man inte har någon karta.. liksom spawnar man som en ny spelare så spawnar man i en stor jävla clusterfuck.. Man måste liksom veta banorna in o ut för att veta exakt vart man spawnar o så.

Antar att jag inte kan göra refund då jag köpte de utanför Origin? Eller funkar de nog ifall man visar kvitto o så?

Gillar heller inte att det är Auto Join för servers.. Jag vill ha en server list

Permalänk
Skrivet av Flexiblus:

För de som saknar arbete är nog 400-500 kr ganska mycket pengar. Bara för att du jobbar och kan betala de pengarna behöver inte betyda att alla kan, eller?

Men spel är ju även om inte alla har råd med det väldigt billigt idag, så istället för att klaga på billiga spelpriser så kanske man borde klaga över sin livssituation istället. Du vill väl inte att vi ska anpassa priser på produkter efter arbetslösa i det här landet?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: AMD Radeon RX 9070 XT
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Men spel är ju även om inte alla har råd med det väldigt billigt idag, så istället för att klaga på billiga spelpriser så kanske man borde klaga över sin livssituation istället. Du vill väl inte att vi ska anpassa priser på produkter efter arbetslösa i det här landet?

Varför inte?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Varför inte?

Är du seriös? Vad tror du händer om priset på varor i det här landet sjunker till samma nivåer som gör att en arbetslös kan leva lika bra som en person som jobbar?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: AMD Radeon RX 9070 XT
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Är du seriös? Vad tror du händer om priset på varor i det här landet sjunker till samma nivåer som gör att en arbetslös kan leva lika bra som en person som jobbar?

... Folk köper fler spel?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Jag ångrar att jag inte köpte de i origin för att få refund.. Det är i stort sätt ett CoD med laservapen..

Permalänk
Inaktiv

Känner mig lite skitig. Lovade mig själv att jag inte skulle köpa battlefront III efter att ha testat betan, men köpte den precis iaf. Ja ja ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaffeMedKotlett:

Känner mig lite skitig. Lovade mig själv att jag inte skulle köpa battlefront III efter att ha testat betan, men köpte den precis iaf. Ja ja ...

Hoppas du gillar den

Permalänk
Medlem
Skrivet av MystiX:

Går att köpa vanliga versionen via mexikanska origin för $39.99 eller deluxe för $44.99. Bara styra en VPN så är det snabbt fixat.

Tänkte jag citerar dig här så fler får nya om det. Jag använde mig av programmet Tunnelbear, enda "kravet" var att man skulle skaffa ett konto.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hagge:

Hoppas du gillar den

Kommer jag säkert göra. Gillade BETAN, men blev lite tjatigt då det var så få modes man kunde spela. Väntar bara på att snigel-bredbandet ska göra sitt så man sätta igång

Permalänk

Otroligt vad mycket hate detta spel fått. Jag tycker att det är riktigt bra om man tar det för vad det är. Många haters tycks ha velat ha Battlefront III i stället.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Älskar spelet! De andliga efterföljaren till UT med snyggare grafik och kändare karaktärer. Jag är så glad att de tagit bort allt vad squader, squad-perks och revives heter! Fy fan vad less jag vad i BF4 på att möta dessa elite-squads med paddlarna framme hela tiden. Så jäkla skönt att slippa se den man nyss dödade bara stiga upp igen som genom handpåläggning av någon ängel på slagfältet!

Så här roligt har jag inte haft med ett DICE-spel sedan BFV!

Permalänk
Medlem

Då har de första fusken börjat dyka upp... fan va tråkigt!

Var precis inna på en server och en snubbe kutade runt odödlig och sköt ner allt haha, Luke försökte döda honom men de gick inte så bra

hoppas PB hittar dessa nya fusk nu o bannar folk...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Någon som testat eller blivit utsatt för Flash Grenade ingame?

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Jag har då haft sjukt roligt idag. Bra köp. Saknade mer alternativ för att kunna flanka i början och spela taktiskt, men djupet växer ju mer man spelar. Skogsbanan är härligt snygg, precis en sån bana har jag velat ha i åratal.

Skrivet av segafreaktwo:

En fråga till er som spelar! Är själv inte förtjust i Tredje person läget i detta spel så finns det servers som enbart tillåter först person? xD

Vill du ändra vy så tryck C.