Permalänk
Skrivet av Mange43:

Ha, jag som inte skulle köpa detta spel på releasedagen.
Gick ju jättebra (not)
Köpte det på Media markt 449 kr.(Elgiganten hade ej det till pc)
En fråga ställer jag med.
Min 14 årige son är sugen på detta till pc,(Annars spelar han ps4)
Han har 2 datorer 1 hos mig och en hos sin mamma.
Båda burkarna har ett asus GTX 660 2gb
Cpuer är intel I5 760 och en Amd fx-8350.
Båda skärmarna har upplösningen,1680×1050.
Kommer spelet flyta på bra tror ni,Eller ska han köpa till ps4?
Tacksam för åsikter.:)

Det är väll kopplat till origin? Enklaste är ju bara att låta din son installera det på datorn hos morsan med ditt Origin. Då kan ni/han testa och se om det funkar så slipper du gissa

Permalänk
Medlem

Har spelat någon timme. Jag tycker faktiskt det är ganska svårt i jämförelse med BF4, iallafall närstrider. Det är lite ovant att skotten går så långsamt (vilket är lite ironiskt med tanke på att det är laser istället för kulor, men jaja, Star Wars ). Helt okej spel iallafall, häftigt ljud och ursnygg grafik.

Permalänk
Medlem

Spelade betan lite och tyckte det var ett kul spel, men störde mig på bakgrundsmusiken när man spelade.

Min fråga till er som köpt spelet och spelar just nu, går det att stänga av bakgrundsmusiken?

Permalänk
Avstängd

Crossfire är trasigt :/ Båda jobbar på 60% & få endast 20fps mer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av w00x:

Spelade betan lite och tyckte det var ett kul spel, men störde mig på bakgrundsmusiken när man spelade.

Min fråga till er som köpt spelet och spelar just nu, går det att stänga av bakgrundsmusiken?

Rätt säker på att jag såg ett alternativ för detta, iaf på PS4

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av katanaa:

Någon som testat eller blivit utsatt för Flash Grenade ingame?

Ja och den behöver fixas, man kan bli flashad på en del konstiga platser. Man kan även om man väljer att spawna på sin partner som precis har blivit flashad bli halvblind själv när man spawnar.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: AMD Radeon RX 9070 XT
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem

Någon annan som irriterar sig på att det inte finns en separat mushastighets inställning för fly och mark fordon (includerar torn i det) Och att det känns som att det är en delay på 1s eller 2 då man styr flygplanen med musen. Trodde de skulle ha löst det från betan men vekar vara samma problem. Hade mindre problem med betan. Men då tror inte jag körde windows 10 fast ring då. Så är inte helt hundra på att det är spelet. Nu har jag i alla fall skivigt av mig lite gran.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Rätt säker på att jag såg ett alternativ för detta, iaf på PS4

Edit:
Ingen separat volym dock. Har inte kollat om det går att ställa in i consollen eller config filen men ja... av och på finns i alla fall.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

http://i.imgur.com/MTy278M.png

Edit:
Ingen separat volym dock. Har inte kollat om det går att ställa in i consollen eller config filen men ja... av och på finns i alla fall.

Tackar, tackar!

Spelar ingen roll om all musik stängs av bara jag slipper bakgrundsmusiken när man lirar

Då blir det nog ett köp

Permalänk
Medlem

Spelade 1-2 timmar igår, kom upp till rank 5 och fullkomligt njöt, grafiken, ljudet, musiken!

Är jag den enda som gillar musiken i bakgrunden?

Visa signatur

"if you remain a fool, living a life of pain will be your reality"

i5 8600k @ 4,8 Ghz - NZXT kraken x52 - Asus Rog Strix z370-h -Corsair Vengeance Led 2x8gb 3000Mhz -Asus Rog Strix 3070 TI OC - EVGA Supernova G3 750w - Phantek Eclipse P500A - LG 27'' UltraGear 27GL850

Permalänk
Medlem

..Ibland undrar man om folk ens läser på om vad dom köper? Eller förväntar dom sig något helt taget ur luften och bara köper spelet?
Känns som att många idag köper en Opel rakt av men förväntade sig en BMW..

Jag tycker spelet är kul iaf! Det enda jag kan gnälla över är för få banor, 2 till hade varit nice.
Gillar Walker Assault, kul att se alla rebeller kämpa som fan på slutet för att få ner sista walkern

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk

Någon som vet ifall det fortfarande går att ta ner AT-ATs genom att skjuta rep från Landspeeders? På alla Walker assault banor där rebellerna har speeders? Har spelat 8 timmar nu och inte sett ett enda fall. Har själv försökt några gånger utan att harpunalternativet dykt upp när man flugit förbi AT-ATn.

Permalänk
Medlem

@w00x:

Jag är med dig! Körde lite mer än 3 timmar igår kväll och det var länge sen jag hade så roligt. Stämningen är fantastisk. När min bror spelade Betan tyckte jag banorna såg för enkla ut. Det var snö, sand eller sten. Men ljuset och texturerna gör så tokigt mycket!

Några synpunkter:
Känner att det är lite mycket granater som haglar.
Ena gången kan du mörda någon med 1 träff (shotgun), nästa gång tar det 3 skott trots att det kändes som en liknande situation i form av träffar/avstånd.
Sen känns spawning lite tråkigt ibland, antingen campar någon er spawnpoint eller så spawnar du en mil ifrån all action.

Hade/har lite problem med att ljudet sprakar, nästan bara när matchen är över och poängen ska räknas, men även ibland in-game. Kan vara för att jag kör headset igenom mitt Razer tangentbord då några kompisar har klagat på att min mic surrar ibland.

Planen är att iaf att spela ihjäl mig i helgen =] pEWPew!

Permalänk

Spelade 1h när jag kom hem från jobbet igår. Jävlar vilken grafik och ljudet ska vi inte prata om. 5 av 5 möjliga till Dice.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7900X3D | Asus ROG Strix X670E-E Gaming | Corsair DDR5 6000MHz CL30 Dominator Platinum RGB 32GB |
| Asus Geforce RTX 4090 ROG Strix Gaming OC | Samsung 990 Pro 2TB | Seasonic Prime TX 1000W |
| Creative Sound Blaster X4 | Asus ROG Hyperion GR701 |

Permalänk
Lego Master

Är det bara jag som har problem med ljudet? Får stutter och konstiga komprimeringsartefakter (känns det som), framförallt i menyn där musiken är väldigt framträdande.

Har ett Logitech G430 och lirar med dess ljuddongel, Dolby aktiverat i Gaming Software. Om jag drar ner från 5.1/7.1 till Stereo i inställningarna på Battlefront blir det lite bättre, men när det händer mycket samtidigt blir det fortfarande kattskit av ljudet. Det är det enda spelet jag har problem med, så jag tror inte det är lurarna som spökar.

EDIT:

Tydligen inte.

Skrivet av Gustenrocks:

Hade/har lite problem med att ljudet sprakar, nästan bara när matchen är över och poängen ska räknas, men även ibland in-game. Kan vara för att jag kör headset igenom mitt Razer tangentbord då några kompisar har klagat på att min mic surrar ibland.

Jag får prova stänga av min mic, men jag tvivlar på att det är problemet.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushifrukt:

Någon mer som får blåskärm? Verkar ha med DX att göra, kanske pga SLI?
Har senaste vanliga drivisarna.
Får inte blåskärm jämt, men fått två gånger.

Jag, kör senaste drivern med 780 Ti. Som du säger står det massa krams om DirectX 11, man kanske borde testa att uppdatera det för en nyare driver finns ju inte atm.

Skrivet av Shudnawz:

Är det bara jag som har problem med ljudet? Får stutter och konstiga komprimeringsartefakter (känns det som), framförallt i menyn där musiken är väldigt framträdande.

Har ett Logitech G430 och lirar med dess ljuddongel, Dolby aktiverat i Gaming Software. Om jag drar ner från 5.1/7.1 till Stereo i inställningarna på Battlefront blir det lite bättre, men när det händer mycket samtidigt blir det fortfarande kattskit av ljudet. Det är det enda spelet jag har problem med, så jag tror inte det är lurarna som spökar.

EDIT:

Tydligen inte.
Jag får prova stänga av min mic, men jag tvivlar på att det är problemet.

Får detsamma med asus phoebus ljudkortet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | ASUS GeForce RTX 5090 ROG Astral OC White | ASUS ROG Strix X870-A Gaming | Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz CL30| Seasonic Prime TX 1300W | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Beyond Dynamic DT 770 PRO / Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Zowie EC2-DW | KEYCHRON Q5 QMK 96% + Cherry MX2A Brown

Permalänk
Medlem

@Shudnawz:

Det sprakar alltså för dig med?
Inte provat att koppla direkt till moderkortet ännu. Inte letat drivisar heller så jag antar att det skulle kunna vara det.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Gustenrocks:

@Shudnawz:

Det sprakar alltså för dig med?
Inte provat att koppla direkt till moderkortet ännu. Inte letat drivisar heller så jag antar att det skulle kunna vara det.

Ska prova koppla på moderkortet ikväll, men har man köpt lurar för 5.1 så vill man ju kunna använda det..även om det bara är låtsassurround.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

@Shudnawz:

Självklart. Har tänkt investera i nya jag med om det dyker upp något på Black Friday.

Inte spelat sen 21:00 igår kväll men det var nog inga problem in-game. Men efteråt när poängen räknades osv så var det ibland olidligt så jag fick ta av mig lurarna.

Permalänk
Medlem

Jag får också väldigt lätt stutter i ljudet, inget jag märker av ingame, men i menyer.
En kompis också.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på om man kan ändra karaktär i Survival?
Eller finns det bara svarta duden och kvinnan?
Han bara lira en liten stund igår innan jag råkade ut för att öppna console av misstag och spelet krashade.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Proxmox: JMCD-12S4 \ 96GB RAM \ i5 12500 \ 25TB
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Jag finner en viss tröst i att flera lider av problem med ljudet. Det betyder iaf troligtvis att det är spelet och inte min kära PC.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Baywatcher:

Det är väll kopplat till origin? Enklaste är ju bara att låta din son installera det på datorn hos morsan med ditt Origin. Då kan ni/han testa och se om det funkar så slipper du gissa

Ja så kan jag ju göra,Tackar för tipset.:)

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Jag har haft ljudbuggen en gång med min Soundblaster Zx men det försvann när jag startade om spelet. Något vid creditsskärmen som buggade ljudet.

Iaf mina klagomål hitills är bara 2 st.
1. Verka vara lite jobbigt med FOV:en, Vill ha hög i första person men när man hoppar över till tredje person så känns den lite väl hög(Eller är tredje person FOV fast vid ett värde)?
2. Lite mycket explosiva vapen och kommer bli värre när folk låser upp mer.

Permalänk
Medlem

Visst tusan kan jag spela direkt idag om jag köper standard packetet ?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem

Köpte spelet igår inklusive Battle of jakku för 419 spänn på G2play.net. Ganska vettigt pris ändå.
När det gäller spelet så känns det som nån annan sa svårare än B4. Spelade inte så länge men körde lite som stormtrooper på skogsbanan och det är ju sjukt svårt att se motståndet samtidigt som man själv lyser vit... Hur tänkte dom där?! Dessuomt väldigt mycket "mortar strikes".

Annars är ju spelet sjukt kul och fantastiskt snyggt. Min nya budgetdator (6500 spänn) driver runt det på medium/high i 1920x1080 på ca 90-110 fps. Ska prova skruva på lite mer på inställningarna ikväll.

Visa signatur

System: HP Pavillion

Permalänk
Medlem

@anderna:

Fick du med 2 koder därifrån? Antar att den ena är till DLC'n men hade vart gott om jag fick en extra kopia!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

@anderna:

Fick du med 2 koder därifrån? Antar att den ena är till DLC'n men hade vart gott om jag fick en extra kopia!

Jag fick två koder, den ena är till DLC.

Visa signatur

System: HP Pavillion

Permalänk
Skrivet av anderna:

När det gäller spelet så känns det som nån annan sa svårare än B4. Spelade inte så länge men körde lite som stormtrooper på skogsbanan och det är ju sjukt svårt att se motståndet samtidigt som man själv lyser vit... Hur tänkte dom där?! Dessuomt väldigt mycket "mortar strikes".

Tänkte på detta också En riktigt utmaning att hitta de ***** rebellerna som mest sitter och trycker i buskar tills man springer förbi för att sedan skjuta dig i ryggen (: Men det blir en annan svårighetsgrad att vara stromtroper på den banan Förhoppningsvis kanske det kommer olika färger från dlcs osv

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|