Permalänk
Skrivet av xcluzive:

Nvidia : "Pascal is 10X Faster Than Maxwell – Features Mixed Precision, 3D Memory and NV-Link Coming in 2016"

10 gånger snabbare, 2016. Det är allt jag vet Jag hoppas på Q1, men blir säkert Q2 eller Q3 ;/

Kan man köra det p ett skylake mobo då
NV-Link

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Skrivet av saizz:

@Sushifrukt: JAg har ju fortfaranade min stora fråga kvar. Bör man vänta och köpa ett lite billigare kort när pascal släpps eller ett 980 eller 390x under black friday. Vad skulle du gjort, Vad ger bäst prestanda?

Nej för fan kör på ditt 760, har också ett 760 och så onödigt att köpa en gpu bara för att ha den i 4-5 mnader

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Avstängd

Pascal måste ju nära sig?

Känns som att rent affärsmässigt så borde dom släppa nya kort innan julhandeln? Då vi köper så sjukt mycket under just julen. Känns som om dom vill tjäna pengar är det lite innan jul dom ska släppa nya grejor.

Jag har ingen dator idag då jag sålde min förra, och blir lite jobbigare att vänta på att köpa nya Nvidia Pascal då jag inte har någon spelburk nu överhuvud taget att leka med medans jag väntar.. Samt att det är slut på 6700k och jag inte vill köpa en 6600k. :/ Min plan är lite att köpa allt annat under Black-Friday typ ram, chassi, psu, mobo, ssd, kylning och ligga och ruva på delarna och på så vid kanske spara några kronor tills någon 6700k dyker upp och man kan se hur det ser ut med pascal historian fram mot julen.

Visa signatur

13900k - GTX 4090 STRIX - 7600Mhz T-Force DDR5 - ASUS Z790 APEX - ASUS ROG Strix Helios - ASUS ROG THOR 1200 - Asus PG279QM 27" 240hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av saizz:

@Sushifrukt: JAg har ju fortfaranade min stora fråga kvar. Bör man vänta och köpa ett lite billigare kort när pascal släpps eller ett 980 eller 390x under black friday. Vad skulle du gjort, Vad ger bäst prestanda?

Hade jag haft ett 760 hade jag nog kollat på ett 390x, hade dock sålt det när nya korten kommer, hade nog väntat tills både AMD och nVidias nya kort kommit ut och sett vilken av de jag skulle ta.
Allt beror ju dock på vad du vill ha ut och hur du känner just nu. Om du känner att 760 fungerar, vänta tills nya korten.
Om du känner att du kan vänta, men vill ha bättre nu, och inte känner att 500-1000kr extra för ett kort i slutändan spelar någon roll.
Leta efter ett kort på BF/CM.
Klarar du dig på ett 760 och vill få ut verkligen max från varje krona, vänta

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av toobiasf:

Känns som att rent affärsmässigt så borde dom släppa nya kort innan julhandeln? Då vi köper så sjukt mycket under just julen. Känns som om dom vill tjäna pengar är det lite innan jul dom ska släppa nya grejor.

Jag har ingen dator idag då jag sålde min förra, och blir lite jobbigare att vänta på att köpa nya Nvidia Pascal då jag inte har någon spelburk nu överhuvud taget att leka med medans jag väntar.. Samt att det är slut på 6700k och jag inte vill köpa en 6600k. :/ Min plan är lite att köpa allt annat under Black-Friday typ ram, chassi, psu, mobo, ssd, kylning och ligga och ruva på delarna och på så vid kanske spara några kronor tills någon 6700k dyker upp och man kan se hur det ser ut med pascal historian fram mot julen.

Det låter ju väldigt underligt. Varför sitta på komponenter utan att använda dem? Har väldigt svårt att tro att du skulle spara pengar på ett sådant förfarande. Sen är ju 6700K grymt kass för pengarna om man jämför med t.ex 4790K. 6700K överklockar sämre och kostar mer och ger väldigt liknande prestanda vid samma frekvens. Köp en 5820K och överklocka till 4,8GHz det klarar i princip alla 5820K då dom är så lättkylda.

Permalänk
Medlem

The struggle

@Sushifrukt:
Känner att det mest blir klydd och kommer därför hålla i mitt 760 sen mata i ett pascal när dom kommer ut, KAnske en månad sånad för att hitta en med rea.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av saizz:

@Sushifrukt:
Känner att det mest blir klydd och kommer därför hålla i mitt 760 sen mata i ett pascal när dom kommer ut, KAnske en månad sånad för att hitta en med rea.

Nu blev jag helt tagen, Pascal 10x snabbare än dagens generation? WOOOOT??? Då väntar jag nog också :S

Permalänk
Medlem

att det skulle vara 10 ggr snabbare än dagens grafikkort låter löjligt överdrivet.

Permalänk
Skrivet av anon152135:

Nu blev jag helt tagen, Pascal 10x snabbare än dagens generation? WOOOOT??? Då väntar jag nog också :S

Skrivet av Robinccc:

att det skulle vara 10 ggr snabbare än dagens grafikkort låter löjligt överdrivet.

'
Det är en uppskattad siffra utav den stora/fullskaliga Pascal kretsen vs. Maxwells dito det handlar om. 10x bättre spelprestanda borde nog de flesta förstå att det inte betyder. Tillägger också att de 16milj. transistorer som nämnts tidigare i tråden också enbart gällerr Pascals fullskaliga krets. (kan ha missat svar på det)

Jag kan tänka mig att det handlar om en dubbelt så snabb krets som maxwell i spel, för samma effektåtgång. (DX12) mindre i DX11 då Maxwell är så bra optimerad för DX11. Nu kan ju iofs. Pascal vara optimerad för båda API`erna?

Finns en rimligt ny nyhetstråd med video, där Jen-Sen demar lite om Pascal här på Swec.

Ska bli kul att få se vad som kokats ihopa i slutändan.

Visa signatur

[HELIX] <> CPU: Intel Core i5 4690K <> CPU-Cooler: Noctua NH-D15 [2x140mm] <> MB: Gigabyte G1.SNIPER Z97 <> RAM: 16GB 1866MHz Kingston HyperX Beast <> GPU: MSI GTX 970 4G GAMING <> SSD: Intel 520 120GB <> HDD: WD Green 1TB+2TB /Samsung SP 640GB /Seagate ST 160GB <> PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold Mod. <> Case: FD Arc Midi R2 [3x140mm/4x120mm] <> Monitor: DELL U2412M <> HT: ONKYO TX-NR656 <> TANNOY MX-M 7.1<> HP: JBL Synchros S500 <> Keyboard: CM Storm QF TK MX-B <> Mouse: MX-518 + ICEMAT <> DVD: Samsung SE-208GB [Ext.] <> IC: 100/10 <> OS: Win7