Permalänk
Medlem

Rival eller G502??

Hej!
Ska köpa en ny mus nu när komplett har helgrea på Logitech/Steelseries.
Vad rekommenderas av Rival och G502 eller kanske nån annan av de två märkena?? Finns det risk att jag blir väldigt missnöjd med någon av dem?
Har ganska små händer kör någon form av Claw/Fingertip grepp.
Som sagt jag är inte efter att åka och testa de nu utan behöver ett spontant svar.

Permalänk
Medlem

Gick från Rival till G502, inte för att jag var särskilt missnöjd med rival, men kommer inte byta tillbaka

Gummit på sidorna lossnade väldigt lätt vilket gjorde det jobbigt att ta bort från musmattan ständigt, g502 känns mer som en premiumprodukt. rival är plastig och lätt i jämförelse

mer inställningsbara saker både mjukvarumässigt och hårdvarumässigt med g502, bra precision på båda likväl

är rival billigare skulle jag välja den

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Rival är stor och plastig.
Rival 100 (budget modellen) känns mer intressant då den är lite mindre i fysisk storlek och lätt.
G502 är stor och har lite vikt i sig. Känns mer premium.

Hänger mycket på om man gillar stora och tunga möss eller små nätta. Rival 100 är i mitt tycke mer intressant än rival.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Har själv en G502 och är riktigt nöjd. Har provat en hel del möss och denna är nog den bästa jag haft även jämfört med påkostade Razor Mamba, vilket för övrigt var jag riktigt missnöjd med (speciellt med tanke på vad den kostade).

/Erik

Permalänk
Medlem

Det är många som rekommenderar Rival inom CS:GO-communityt iaf. Tror säkert den hade passat dig som kör fingertip/claw med små händer.
Jag ratade min efter 3-4 timmar och skänkte den till brorsan och han älskar den, passade inte alls mina lite klumpigare händer och jag kör dessutom helst palm grip.
Har för nuvarande en 502 och är lite smått missnöjd med passformen för mig, kommer jaga en större mus nu på BF (:

Permalänk

Jag skulle ta en G502

Visa signatur

1TB Western Digital Green | 120gb Intel 530 SSD | HyperX Fury 8gb 1600MHz | Cooler Master Hyper 212 EVO | Gigabyte GTX 980 G1 Gaming | Fractal Design Define R4 | Fractal Design Integra M 550W | ASUS Z97-A | Intel Core i5 4690k | Windows 10

Permalänk
Medlem

Rival funkar bra för mig iallafall.

Permalänk
Medlem

Jag har en G502 och kan helt klart rekommendera den. Har dock noll erfarenhet av Steelseries saker. Bytte nämligen till G502 från min G9a från 2007. Därför jag utan att tveka valde Logitech igen. Min G9a är inte ens trasig... Var bara orolig att åldern skulle ta ut sin rätt när det passar som sämst xD.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

@willeykk: Det har inget att göra med hur bra musen är utan mer att göra med reklam och cognitive bias.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

@willeykk: Det har inget att göra med hur bra musen är utan mer att göra med reklam och cognitive bias.

Absolut, läser du hela inlägget så ser du att det är min åsikt efter min upplevelse som jag beskriver.

Det är ju dock vid min vetskap ingen mus från de större tillverkarna (som diskuteras i tråden) som håller bristfällig kvalitet, utöver de tidiga exemplaren av g502 vars glides slets ut på några dagar. Därför bör de flesta möss klassas som 'bra', passform och budget är däremot personliga preferenser som bör vara avgörande faktorer.

Den största gruppen fanboys gällande kringutrustning måste väl ändå vara razer-pojkarna?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@willeykk: Rival fanboys och Razer fanboys är väldigt lika skulle jag säga. Tycker alltid att man ska testa möss och känna vilken som sitter bäst i handen men tyvärr är det svårt att göra.

Permalänk
Medlem

Kör du fingertip grip så kan jag klart rekommendera den mindre och lättare G303. Sensorn är den bästa på marknaden när det gäller det tekniska. Det är för övrigt i grunden samma sensor som i G502.

När det gäller teknisk prestanda så slår G502 Rival, men båda är bra möss. Så länge du inte är riktigt insnöad på att just försöka hitta den perfekta sensorn så lär dock Rival vara ett bra val också.
Att musen känns bra i handen är dock det viktigaste. Även om alla tekniska egenskaper är i toppklass så hjälper ju inte det om musen känns obekväm.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Jag gick från en razer copperhead till en rival för ett år sen och är fortfarande sjukt nöjd. Skulle jag byta mus idag skulle jag köpa en rival igen.

Visa signatur

5600x/B550i @+200mhz/-30 PBO2 | Crucial (E-die) 2x16gb 3000c15 @3800c16 | XFX 319 MERC 6700XT

Permalänk
Medlem

Vilken Rival ska man köra rival 100 elr 300? stor skillnad?, vilken körni?