Kvinna på asylboende hotats till våldtäkt av 30 män

Permalänk
Medlem

@Tumnus:

Vart säger jag att en yrkesmilitär ska SLÅ ihjäl någon? Att skjuta ihjäl någon i strid, det är något annat. Läs det man skriver istället. Du blandar ju ihop A och Ö. Om man i yrket som militär skjuter ihjäl en annan människa, är man boven då? För att återskapa.

Och vänta, om någon skulle ge sig på min sambo (har ingen i dagsläget men spelar mindre roll) och börjar slå henne, då går jag in och skyddar henne punkt slut, och när en annan människa redan valt att börja slå någon som dessutom inte gjort något, då får väl puckot skylla sig själv kanske? Lagen hit och lagen dit. Jag tror man klarar sig ändå om det nu så väl skulle bli en anmälan.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Öh nej, han talar om mellanöstern som ett område. Svårt att förstå nåt?

Tack för att din upplysning, det var dock inte min fråga. Jag bad honom att specifiera sig om vilket land/länder han menade så att han eventuellt kan konsolidera sitt påstående. Att säga mellanöstern säger mig inte mycket annat än de länder som existerar på det området. Därför bad jag honom att specifiera sig.

Öh fattaruuuu elläh?

Visa signatur

Motherboard: MSI Z170i Gaming Pro AC | CPU: Intel Core i5 6600K | CPU Cooler: Noctua NN-L9i | RAM: Corsair 8GB DDR4 2133Mhz Veng LPX RED | GPU: EVGA GTX 1060 SC 6GB | SSD: OCZ Trion 100 240GB | PSU: Integra SFX 450W | Case: Fractal Design Node 202

Screen: BenQ XL2420T 120HZ | Keyboard: Steelseries 6GV2 | Mouse: Steelseries Kana V2 | Headset: Kingston HyperX Cloud

Permalänk
Medlem

@robsen: "Mellanöstern eller Mellersta Östern (arabiska: الشرق الأوسط, persiska: خاورمیانه, hebreiska: המזרח התיכון, syriska: ܡܕܢܚܐ ܡܨܥܝܐ, kurdiska: Rojhilata Navîn Rojhelatî Nawend خۆرهەڵاتی ناوەڕاست, turkiska: Orta Doğu, engelska: The Middle East), även Orienten eller Främre Orienten, är ett ursprungligen europeiskt namn på ett icke exakt preciserat område i Sydvästasien och Nordafrika, bestående av länderna på den Arabiska halvön (Saudiarabien, Jemen, Oman, Förenade Arabemiraten, Qatar, Bahrain) samt Syrien, Libanon, Israel, Palestina, Egypten, Jordanien, Irak, Kuwait samt Iran. Ibland räknar man även med Turkiet, Kaukasus (Armenien, Georgien, Azerbajdzjan och ryska områden av Kaukasus), Afghanistan och/eller ett antal nordafrikanska stater förutom Egypten (till exempel Libyen, Somalia och Sudan)".

Mellanöstern = ickespecifikt land.

Men om du inte förstår kan jag förtydliga för dig. Jag tänkte på länder så som: Irak, Iran, Turkiet, Afghanistan, Syrien osv.

Visa signatur

B450 Aorus Elite - AMD Ryzen 5 3600X - GeForce RTX 2060

Permalänk
Medlem

@tumnus kolla..

Jag står för det du också står för, vilket är att inte hata och att inte vara ignorant.

Men du måste inse att det som sker i muslimska länder är långt ifrån ok även om det är kultur,religion eller en mix.

Resten av världen är fan inte långt ifrån men att t.ex tvinga på saker mot ens vilja är väl ändå helt fel? Att stena någon till döds för att ha varit med en annan man är också helt fel elerhur? Att döda homos för att just de gillar snopp är också helt fel ?

Och det finns så många andra exempel..

Och europa,usa osv.. Dessa borde fan sluta upp me sitt jävla hyckleri också. Att starta något och sedan skylla på andra är väldigt skadad sätt att gå tillväga:/

Hänger du me vad ja försöker säga här? Jag vill inte vara en till som motargumenterar mot dig men du borde också kunna lägga statistik och akademisk blabla åt sidan och se verkligheten för de den just är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av criscros:

Inte många som ger sig på muslimer dock.

Att ha en åsikt och att dela med den över nätet är en sak och att utföra handling är en annan även om åsikten kan leda till handling..

Man bör behandla alla som oskyldiga men vi lever icke i en eutopi.

Även att sprida åsikter som inte håller ihop om vissa folkgrupper eller religioner är inte okej.
Kan än bara inte inbringa mig fenomen som näthat utav keyboardheros när väll confronterat påstår sig att det bara va jargong.
Väldigt lätt att folk tänker i svart och vita linjer.
Det jag ser och hör mig omkring generaliseras det alldeles för mycket som att alt ska stämplas och tryckas i ett fack utan att tänka objektivt eller utan att ens relativisera.
Vi alla e människor som inte skiljes åt mycket alls och nej vi lever inte i en utopi men vadå ska man bara därför påpeka vissa bara för denne tillhör fel grupp.
Som att dem fattigaste skulle kriga ut skiten mot varandra medans det finnes en ytterst skikt utav människor; dem med alldeles för mycket makt o pengar som ställer till det flera generationer framöver för den lilla människan. Det är dem som det ska pekas på. På tall om att visa finger till en grupp!!

Permalänk
Medlem

@Silcan:
Var är det lagligt att våldta en ensam kvinna med barn? HAHA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av n0rp:

Även att sprida åsikter som inte håller ihop om vissa folkgrupper eller religioner är inte okej.
Kan än bara inte inbringa mig fenomen som näthat utav keyboardheros när väll confronterat påstår sig att det bara va jargong.
Väldigt lätt att folk tänker i svart och vita linjer.
Det jag ser och hör mig omkring generaliseras det alldeles för mycket som att alt ska stämplas och tryckas i ett fack utan att tänka objektivt eller utan att ens relativisera.
Vi alla e människor som inte skiljes åt mycket alls och nej vi lever inte i en utopi men vadå ska man bara därför påpeka vissa bara för denne tillhör fel grupp.
Som att dem fattigaste skulle kriga ut skiten mot varandra medans det finnes en ytterst skikt utav människor; dem med alldeles för mycket makt o pengar som ställer till det flera generationer framöver för den lilla människan. Det är dem som det ska pekas på. På tall om att visa finger till en grupp!!

hur uppfatta du det jag skrev om jag får fråga?

Jag förstår inte allt du skriver tbh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av doerman:

@robsen: "Mellanöstern eller Mellersta Östern (arabiska: الشرق الأوسط, persiska: خاورمیانه, hebreiska: המזרח התיכון, syriska: ܡܕܢܚܐ ܡܨܥܝܐ, kurdiska: Rojhilata Navîn Rojhelatî Nawend خۆرهەڵاتی ناوەڕاست, turkiska: Orta Doğu, engelska: The Middle East), även Orienten eller Främre Orienten, är ett ursprungligen europeiskt namn på ett icke exakt preciserat område i Sydvästasien och Nordafrika, bestående av länderna på den Arabiska halvön (Saudiarabien, Jemen, Oman, Förenade Arabemiraten, Qatar, Bahrain) samt Syrien, Libanon, Israel, Palestina, Egypten, Jordanien, Irak, Kuwait samt Iran. Ibland räknar man även med Turkiet, Kaukasus (Armenien, Georgien, Azerbajdzjan och ryska områden av Kaukasus), Afghanistan och/eller ett antal nordafrikanska stater förutom Egypten (till exempel Libyen, Somalia och Sudan)".

Mellanöstern = ickespecifikt land.

Men om du inte förstår kan jag förtydliga för dig. Jag tänkte på länder så som: Irak, Iran, Turkiet, Afghanistan, Syrien osv.

Okej. Det var svaret jag sökte eftersom "Mellanöstern" är ett ord som beskriver ett stort geografiskt område därav ville jag ha mer specifikt svar på vilka länder där dessa saker sker.

Visa signatur

Motherboard: MSI Z170i Gaming Pro AC | CPU: Intel Core i5 6600K | CPU Cooler: Noctua NN-L9i | RAM: Corsair 8GB DDR4 2133Mhz Veng LPX RED | GPU: EVGA GTX 1060 SC 6GB | SSD: OCZ Trion 100 240GB | PSU: Integra SFX 450W | Case: Fractal Design Node 202

Screen: BenQ XL2420T 120HZ | Keyboard: Steelseries 6GV2 | Mouse: Steelseries Kana V2 | Headset: Kingston HyperX Cloud

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Nu påtvingas Kristendomen på andra. Hört talas om Jehovas vittnen? Bara för att ta ett exempel. Att tycka illa om en religion är en sak men att påstå att den inte går ihop med västvärldens värderingar som i sin tur är starkt influerad av en rad med religioner är lite magstarkt. Det beror helt på hur man tolkar den.

Påtvingas kanske är ett rätt starkt ord.. Går alldeles utmärkt att tacka nej till Jehovas vittnen och på ett vänligt men bestämt sätt, säga att man inte vill ha fler besök.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

@criscros:

Klart du får fråga vet att jag kan vara tankespritt och är otydlig i mitt skrivande

''Att ha en åsikt och att dela med den över nätet är en sak och att utföra handling är en annan även om åsikten kan leda till handling..''

Menar på att bara dela med sig en ''oskyldig'' åsikt har betydelse. Det är ändå en handling i viss mån.
Förstår hur du menade men tyckte ändå att jag kunde komplettera det då folk lätt förflyttar gränsen.

''Man bör behandla alla som oskyldiga men vi lever icke i en eutopi.''

Inte är det en anledning till att behandla oskyldiga som skyldiga utifrån tumnus hållbara exempel?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DaBone:

Påtvingas kanske är ett rätt starkt ord.. Går alldeles utmärkt att tacka nej till Jehovas vittnen och på ett vänligt men bestämt sätt, säga att man inte vill ha fler besök.

Inte om du en gång varit medlem.

De dras inte ifrån att låta andra dö för deras egna tro.

Skrivet av criscros:

@tumnus kolla..

Jag står för det du också står för, vilket är att inte hata och att inte vara ignorant.

Men du måste inse att det som sker i muslimska länder är långt ifrån ok även om det är kultur,religion eller en mix.

Resten av världen är fan inte långt ifrån men att t.ex tvinga på saker mot ens vilja är väl ändå helt fel? Att stena någon till döds för att ha varit med en annan man är också helt fel elerhur? Att döda homos för att just de gillar snopp är också helt fel ?

Och det finns så många andra exempel..

Och europa,usa osv.. Dessa borde fan sluta upp me sitt jävla hyckleri också. Att starta något och sedan skylla på andra är väldigt skadad sätt att gå tillväga:/

Hänger du me vad ja försöker säga här? Jag vill inte vara en till som motargumenterar mot dig men du borde också kunna lägga statistik och akademisk blabla åt sidan och se verkligheten för de den just är.

Däremot så den islamska världen där Väst var för två hundra år sedan och området moderniseras ganska snabbt. Självfallet finns det en hel del saker som är förkastligt men för att detta ska försvinna så behövs en modernisering och denna modernisering står den yngre generationen för.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av n0rp:

@criscros:

Klart du får fråga vet att jag kan vara tankespritt och är otydlig i mitt skrivande

''Att ha en åsikt och att dela med den över nätet är en sak och att utföra handling är en annan även om åsikten kan leda till handling..''

Menar på att bara dela med sig en ''oskyldig'' åsikt har betydelse. Det är ändå en handling i viss mån.
Förstår hur du menade men tyckte ändå att jag kunde komplettera det då folk lätt förflyttar gränsen.

''Man bör behandla alla som oskyldiga men vi lever icke i en eutopi.''

Inte är det en anledning till att behandla oskyldiga som skyldiga utifrån tamnus hållbara exempel?

Jag vill tacka för din vänlighet först och främst! Tack för svaret:)

Till den första punkten så har jag skrivit att en åsikt kan leda till handling och jag håller me dig om att säga sin åsikt är en handling.

Och till den andra punkten så menade jag INTE att det är ok att behandla oskyldiga som skyldiga! Det är ju det jag försöker få fram men det kanske blev fel.. Det jag försökte få fram är att folk inte kommer att se det på det viset.

Alltså att många kommer ha fördommar osv.. Därav lever inte i en eutopi.

Det betyder inte att det är ok men att folk är så.. Hoppas du hänger me mig!

Min svenska är långt ifrån bra och jag förstår ifall du uppfatta det hela på ett annat sett.

Men iaf verklighet är inte lika med "hur det borde vara" och vi lever tyvärr i verkligheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Det är en betydligt större korrelation mellan våldtäkt och vara man än en våldtäkt och vara invandrare. Ska vi börja misstänka alla män då istället? För det är mer logiskt än att misstänka invandrare.

Invandrare som begår våldtäkt är också män. Att ställa invandrare mot män är ett argumentationsfel då invandrare kommer ställa mot invandrare. Mer korrekt är väl ändå att ställa dömda svenska män (147) mot dömda invandrare (166)? Av de 147 svenska männen finns det även ett okänt antal invandrare som erhållit svenskt medborgarskap. Fördelningen av dömda invandrare kontra svenska män per capita är väl ändå rätt talande utan att behöva ta fram miniräknaren? BRÅ mörkar numera statistiken men en titt på fördelningen i svenska fängelser så ser trenden ut att hålla i sig. Så rent logisk håller jag inte med dig.
Enligt F!, Zara Larsson m.fl. från PK-maffian så är vi ju alla redan presumtiva våldtäktsmän så där har ju inget ändrats.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Legendarisk

Det här är ett känsligt ämne och ni som vill diskutera det gör bäst i att ha detta i åtanke och avstå från att svara i vredesmod. Rensat en mängd påhopp och inflammatoriska inlägg (och svar på dessa — mata inte trollen) samt delat ut flera semestrar. Går det inte att argumentera på ett sakligt, konstruktivt sätt så kommer tråden låsas.

*** Tråd rensad ***

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dr.Mabuse:

Invandrare som begår våldtäkt är också män. Att ställa invandrare mot män är ett argumentationsfel då invandrare kommer ställa mot invandrare. Mer korrekt är väl ändå att ställa dömda svenska män (147) mot dömda invandrare (166)? Av de 147 svenska männen finns det även ett okänt antal invandrare som erhållit svenskt medborgarskap. Fördelningen av dömda invandrare kontra svenska män per capita är väl ändå rätt talande utan att behöva ta fram miniräknaren? BRÅ mörkar numera statistiken men en titt på fördelningen i svenska fängelser så ser trenden ut att hålla i sig. Så rent logisk håller jag inte med dig.
Enligt F!, Zara Larsson m.fl. från PK-maffian så är vi ju alla redan presumtiva våldtäktsmän så där har ju inget ändrats.

Du missade helt poängen. Antalet våldtäkter som sker av män kontra kvinnor är överlägset överrepresenterad av män. Antalet våldtäkter av invandrare är inte i närheten av lika överrepresenterade gentemot antal svenskar. Det var det jag pekade på.. Sedan är jag fullt medveten om vad F! gör men att kalla vissa virrpannor i det partiets uttalanden för PK går ju inte eftersom de är långt ifrån PK.

Hela resonemanget bygger helt enkelt på att det är lika idiotiskt att beskylla alla invandrare för att vara våldtäktsmän som att det är att kalla alla män det.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av PointMan:

Så är det i länder med Sharia, och säkert i delar av andra länder som _ska_ vara mer toleranta, men inte är det. Finns massvis med exempel på precis detta; en kvinna är en mans ägodel, det är antingen hennes pappa eller hennes make som äger henne. Hur någon människa idag kan låta sig bli så hjärntvättad är för mig ett mysterium.

Allt är tydligen relativt, på gott och ont. Folk tror på allt de lär sig om de inte lär sig kritiskt tänkande och sunt förnuft.
Här i Sverige har de flesta turen att åtminstone ha någon omkring sig som försöker styra en i rätt riktning,

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Luminous:

Allt är tydligen relativt, på gott och ont. Folk tror på allt de lär sig om de inte lär sig kritiskt tänkande och sunt förnuft.
Här i Sverige har de flesta turen att åtminstone ha någon omkring sig som försöker styra en i rätt riktning,

I kombination med en hyfsad skolgång och ett hyfsat fungerade samhälle.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Melinho2895:

Kära folk som smutskastar Islam. Ni glömmer en väldigt stor grej som ni bör veta. Islam är perfekt och frihetsfull. Samtliga Muslimer är INTE det. Det är väldigt fel att ni kritiserar en hel Religion, p.g.a att några galna fån som gör något dåligt och råkar vara "Muslim". Ni måste lära er att det är folket som gör fel och INTE Religionen. Ta lite tid och läs Koranen så ska ni verkligen se vad som är sant. För mycket Media och fejk terror organisationer upphittat av C.I.A gör att ni tycker som ni gör. Det är god tid att ni öppnar upp ogonen och inser vad Islam verkligen står för. Döm inte en bok utan att läsa den.
Peace

Du kanske borde ta och läsa koranen då istället. Har du läst den versen om hur en kvinnas vittnesmål inte väger lika tungt som en mans? (Omdebatterat, förvisso.)

Eller kanske de verser som förespråkar slaveri, våldtäkt och krig?

Qur'an (23:5-6) - "..who abstain from sex, except with those joined to them in the marriage bond, or (the captives) whom their right hands possess..."

Qur'an (4:24) - "And all married women (are forbidden unto you) save those (captives) whom your right hands possess."
Qur'an (8:69) - "But (now) enjoy what ye took in war, lawful and good"

Googla själva, finns hundratals fullständigt galna saker i den här "heliga" boken. Kontringar med bibeln eller liknande är ovidkommande då jag inte ställer mig bakom eller försvarar någon religion.

Desto mer jag läser av koranen, desto mer inser jag var IS verkligen fått all sin inspiration ifrån.

Alla som älskar denna religion, och de länder vars kultur har präglats av den, varför flyttar ni inte till något utav dessa underbara länder? Här är ett axplock:

Legal status
Countries where in some cases a woman's testimony is worth half of that of a man:

Algeria (in criminal cases)[13]
Bahrain (in Sharia courts)[14]
Egypt (in family courts)[15]
Iran (in most cases)[16]
Iraq (in some cases)[17]
Jordan (in Sharia courts)[18]
Kuwait (in family courts)[19]
Libya (in some cases)[20]
Morocco (in family cases)[21]
Palestine (in cases related to marriage, divorce and child custody)[22]
Qatar (in family law matters)[23]
Saudi Arabia[24]
Syria (in Sharia courts)[25]
United Arab Emirates (in some civil matters)[26]
United Kingdom (in Sharia tribunals)[27]
Yemen (not allowed to testify at all in cases of adultery and retribution)[28]

Fullständig galenskap att britterna inte sätter stopp för detta, antar att alltför många även där lider av nån typ av PK-masspsykos.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melinho2895:

Ni måste lära er att det är folket som gör fel och INTE Religionen. Ta lite tid och läs Koranen så ska ni verkligen se vad som är sant.

Jag har läst boken. Den är lika full av vidrigheter och våld som den där andra jävla sagoboken. Ja, jag talar om Bibeln. Självklart är det folket det är fel på, problemet är att när det kommer till Islam, och Koranens tolkningsföreträdare, Imamerna, så är det av någon märklig anledning så att de mest extrema uttolkarna är de som får mest uppmärksamhet. Det finns idioter och avarter bland Bibelns prästerskap med, men de är marginaliserade på ett annat sätt, eftersom de helt enkelt inte är lämpade för sunt tänkande människor. Riktigt vad som gör att Islam, och rättroende islamisters regioner genomsyras av betydligt mer extrema tolkningar undgår mig, speciellt eftersom vi vet att folket i grund och botten är fullt kapabla till normalt, kritiskt tänkande. Vår moderna vetenskap kommer från medelhavs-regionen, utan "vildarna" och deras tro, hade den civilisation vi lever i i dag, aldrig uppstått.

Skrivet av Tumnus:

Däremot är det omdiskuterat om våldtäkt är en psykisk åkomma eller inte. En sak är dock säkert. Det har inte med sex att göra utan har med styrka att göra. Känslan att övermanna sitt offer är den stora orsaken till våldtäkt.

Visst är det så. En mycket liten andel av våldtäkterna som anmäls sker för att förövaren var kåt. (Nu pratar jag om våldtäkter där våld och tvång förekommit, inte där våldtäktsoffret känt sig tvingad av okänd anledning, eller i efterhand kommer på att man egentligen inte var sugen.) Våldtäkt av främling är i princip alltid en fråga om makt, självhävdelse, och styrkedemonstration. Ska man börja peka på kategorier och klandra folk baserat på det, borde det vara olagligt med äktenskap. Absolut flest samlag där ena parten egentligen inte vill, och ställer upp bara för att man känner sig tvungen till det sker i fasta förhållanden, merparten inom äktenskap...

Skrivet av Tumnus:

Att tycka illa om en religion är en sak men att påstå att den inte går ihop med västvärldens värderingar som i sin tur är starkt influerad av en rad med religioner är lite magstarkt.

Rätt igen. Vår lagbok är kraftigt influerad av kristna värderingar, som vi i dag tar för självklara, även om vi inte själva kallar oss kristna. På gott och ont.

Skrivet av Tumnus:

Sedan att du fallit för myten att invandrare skulle få gratis smartphones och gymkort när de kommer hit gör ju att man inte kan ta dig seriöst.

Nja, du har faktiskt fel. Åtminstone delvis. Det positiva är väl att det är konsumenterna, och inte skattebetalarna som står för kostnaden. (Vilket ju iofs är samma personer, men det känns ju bättre att veta att det inte är skattepengar.)
Det finns ett nätverk som håller på med insamling av begagnade mobiler, och skänker dem till nykomlingar, och förser dem med kontaktlistor på två (eller mer) språkliga för att de ska ha någonstans att vända sig för att få hjälp. Fast när man pratar om det här brukar man oftast tala om en annan satsning, nämligen Tele2's satsning med Fotografiska, och DHL. Du lämnar in din gamla mobil till Fotografiska, DHL, eller Tele2, och Tele2 skänker en ny smartphone till ett ensamkommande flyktingbarn. Det här är den senaste tappningen på deras drive, men de har pysslat med det här rätt länge.
Det här är dock inte välgörenhet. Det är PR, och ett sätt att knyta en ny kund till sig. Möjligen kan man som Tele2 kund reta sig på att de skänker bort en massa dyra telefoner, men i verkligheten behöver en smartphone inte kosta speciellt mycket, speciellt inte i de volymer som Tele2 handlar med. Och oavsett, det är en vinstdrivande rörelse. Vad de gör med pengarna de har fått in från sina kunder är faktiskt inte rimligt att gnälla över. Gillar man inte det, sluta ge Tele2 pengar. Det finns andra att vara kund hos i stället.

Skrivet av atnek:

Ja det är rätt vanligt med dom där extremist-hinduerna som åker runt i europa och spränger sig själv för att folk inte håller med dom. Nu är det dock bara Islamister som håller på såhär. Men visst, försvara dom du!

Hinduer... Läs lite om "Saffron terror". De är inte HÄR och bombar, det är sant, men nog finns det våldsbejakande idioter även där. Deras hatobjekt är muslimer, så de är av rätt naturlig anledning i islamistiska delar av världen när de ställer till jävelskap.
(Inte för att de är speciellt vanligt, men det händer. Vill man sen vara petig, har det landet ganska stora inhemska problem, som förr eller senare kommer spilla över. Jag tror vi ska vara tacksamma att det är lite "en sak i taget" över det hela...)

Skrivet av Tomika:

Men så är det ju. Skulle någon vålda min dotter så skulle jag gärna sitta 5 år för dråp. För våldtäkten kan förstöra psyket på en betydligt längre period än 5 år. Dessutom, våldtar man någon så har man varken respekt eller empati för sen andras kropp och själ.

Nu har jag ingen dotter. Men jag kan säga så här. Jag rekommenderar inte avrättning som straff för våldtäkt. Det är inget lidande. Jag har stoppat försök till våldtäkt, genom grov misshandel, och rullstols-placering. Hade jag behövt leta reda på personen i fråga efter fullbordad våldtäkt hade han suttit kvar i rullstolen resten av livet. Men han hade fått (möjligheten till) ett långt liv.

Skrivet av Ronnie60:

För mig är religion den största anledningen till krig oavsett vilken religion!

Jag vet faktiskt inte riktigt om det är sant eller inte. Rent spontant brukar jag säga likadant, men när man börjar syna påståendet närmare...

Skrivet av Ronnie60:

För att nämna något bör ju korstågen både i mellan östern samt i östra europa nämnas.

Korstågen använde kristendomen som en ursäkt, men handlade egentligen om rikedom och makt.
Och det är lite det jag menar ovan. Många gånger är de officiella skälet en trossak. Men den verkliga motiveringen hos de styrande kan vara något helt annat. Hitler krigade inte för att utrota judar. Han krigade för att skaffa mer mark, rikedomar, naturresurser, makt, osv. Fan, judarna var knappt ens med på listan över svepskäl, det var bara något man gjorde i förbifarten. Vilket ju bara gör det hemskare.

Skrivet av wwraver:

Likadant är det med Bibeln - det är svårt att inte känna total avsky.

Det är faktiskt det som förbryllar mig mest när det kommer till kollektivet moral-lärande sagoböcker med bakomliggande agendor... Varför skrev man inte något bättre när man i alla fall bara fantiserade ihop skiten?

Skrivet av Tumnus:

Vissa är tom. kritiska mot vissa delar i den som de menar är senare tillägg.

Vad då "de menar är senare tillägg"? Koranen, som bibeln är en textsamling som förnyas "regelbundet". Senast var det väl på 650-talet, men med tanke på texterna som dykt upp lite här och där sedan dess, får man anta att det är dags igen, så snart Islamistiska världen kan enas om vad som ska bli den nya, korrekta, textsamlingen.

Skrivet av VideoyGTX:

Jag kan inte svara på den frågan, men jag skulle gärna inte vilja tappa fattningen eftersom det kan ha allvarliga konsekvenser. Polisen finns av en anledning, jag kan inte ta lagen i egna händer även om jag skulle vilja i det fallet.

Det handlar lite om tidsperspektiv. Är du där när det händer är du i din fulla rätt att ta lagen i dina egna händer. Du kan möjligen hållas ansvarig för omfattningen av "lag" du valt att nedbringa på förövaren, men för att stoppa en våldtäkt är det tillåtet att gå ganska långt...

Skrivet av Tumnus:

Hela resonemanget bygger helt enkelt på att det är lika idiotiskt att beskylla alla invandrare för att vara våldtäktsmän som att det är att kalla alla män det.

Jag kan hålla med. Ska man vara riktigt petig borde man, om man nu ska konsekvent, och utgå från statistik, och ropa sig blå, vara betydligt mer orolig över män från Indien. Var annars gruppvåldtar stora samlingar främmande män, unga flickor, dödar, och hänger upp dem i träd...

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av -=Mr_B=-:

Jag har läst boken. Den är lika full av vidrigheter och våld som den där andra jävla sagoboken. Ja, jag talar om Bibeln. Självklart är det folket det är fel på, problemet är att när det kommer till Islam, och Koranens tolkningsföreträdare, Imamerna, så är det av någon märklig anledning så att de mest extrema uttolkarna är de som får mest uppmärksamhet. Det finns idioter och avarter bland Bibelns prästerskap med, men de är marginaliserade på ett annat sätt, eftersom de helt enkelt inte är lämpade för sunt tänkande människor. Riktigt vad som gör att Islam, och rättroende islamisters regioner genomsyras av betydligt mer extrema tolkningar undgår mig, speciellt eftersom vi vet att folket i grund och botten är fullt kapabla till normalt, kritiskt tänkande. Vår moderna vetenskap kommer från medelhavs-regionen, utan "vildarna" och deras tro, hade den civilisation vi lever i i dag, aldrig uppstått.

Visst är det så. En mycket liten andel av våldtäkterna som anmäls sker för att förövaren var kåt. (Nu pratar jag om våldtäkter där våld och tvång förekommit, inte där våldtäktsoffret känt sig tvingad av okänd anledning, eller i efterhand kommer på att man egentligen inte var sugen.) Våldtäkt av främling är i princip alltid en fråga om makt, självhävdelse, och styrkedemonstration. Ska man börja peka på kategorier och klandra folk baserat på det, borde det vara olagligt med äktenskap. Absolut flest samlag där ena parten egentligen inte vill, och ställer upp bara för att man känner sig tvungen till det sker i fasta förhållanden, merparten inom äktenskap...

Rätt igen. Vår lagbok är kraftigt influerad av kristna värderingar, som vi i dag tar för självklara, även om vi inte själva kallar oss kristna. På gott och ont.

Nja, du har faktiskt fel. Åtminstone delvis. Det positiva är väl att det är konsumenterna, och inte skattebetalarna som står för kostnaden. (Vilket ju iofs är samma personer, men det känns ju bättre att veta att det inte är skattepengar.)
Det finns ett nätverk som håller på med insamling av begagnade mobiler, och skänker dem till nykomlingar, och förser dem med kontaktlistor på två (eller mer) språkliga för att de ska ha någonstans att vända sig för att få hjälp. Fast när man pratar om det här brukar man oftast tala om en annan satsning, nämligen Tele2's satsning med Fotografiska, och DHL. Du lämnar in din gamla mobil till Fotografiska, DHL, eller Tele2, och Tele2 skänker en ny smartphone till ett ensamkommande flyktingbarn. Det här är den senaste tappningen på deras drive, men de har pysslat med det här rätt länge.
Det här är dock inte välgörenhet. Det är PR, och ett sätt att knyta en ny kund till sig. Möjligen kan man som Tele2 kund reta sig på att de skänker bort en massa dyra telefoner, men i verkligheten behöver en smartphone inte kosta speciellt mycket, speciellt inte i de volymer som Tele2 handlar med. Och oavsett, det är en vinstdrivande rörelse. Vad de gör med pengarna de har fått in från sina kunder är faktiskt inte rimligt att gnälla över. Gillar man inte det, sluta ge Tele2 pengar. Det finns andra att vara kund hos i stället.

Hinduer... Läs lite om "Saffron terror". De är inte HÄR och bombar, det är sant, men nog finns det våldsbejakande idioter även där. Deras hatobjekt är muslimer, så de är av rätt naturlig anledning i islamistiska delar av världen när de ställer till jävelskap.
(Inte för att de är speciellt vanligt, men det händer. Vill man sen vara petig, har det landet ganska stora inhemska problem, som förr eller senare kommer spilla över. Jag tror vi ska vara tacksamma att det är lite "en sak i taget" över det hela...)

Nu har jag ingen dotter. Men jag kan säga så här. Jag rekommenderar inte avrättning som straff för våldtäkt. Det är inget lidande. Jag har stoppat försök till våldtäkt, genom grov misshandel, och rullstols-placering. Hade jag behövt leta reda på personen i fråga efter fullbordad våldtäkt hade han suttit kvar i rullstolen resten av livet. Men han hade fått (möjligheten till) ett långt liv.

Jag vet faktiskt inte riktigt om det är sant eller inte. Rent spontant brukar jag säga likadant, men när man börjar syna påståendet närmare...

Korstågen använde kristendomen som en ursäkt, men handlade egentligen om rikedom och makt.
Och det är lite det jag menar ovan. Många gånger är de officiella skälet en trossak. Men den verkliga motiveringen hos de styrande kan vara något helt annat. Hitler krigade inte för att utrota judar. Han krigade för att skaffa mer mark, rikedomar, naturresurser, makt, osv. Fan, judarna var knappt ens med på listan över svepskäl, det var bara något man gjorde i förbifarten. Vilket ju bara gör det hemskare.

Det är faktiskt det som förbryllar mig mest när det kommer till kollektivet moral-lärande sagoböcker med bakomliggande agendor... Varför skrev man inte något bättre när man i alla fall bara fantiserade ihop skiten?

Vad då "de menar är senare tillägg"? Koranen, som bibeln är en textsamling som förnyas "regelbundet". Senast var det väl på 650-talet, men med tanke på texterna som dykt upp lite här och där sedan dess, får man anta att det är dags igen, så snart Islamistiska världen kan enas om vad som ska bli den nya, korrekta, textsamlingen.

Det handlar lite om tidsperspektiv. Är du där när det händer är du i din fulla rätt att ta lagen i dina egna händer. Du kan möjligen hållas ansvarig för omfattningen av "lag" du valt att nedbringa på förövaren, men för att stoppa en våldtäkt är det tillåtet att gå ganska långt...

Jag kan hålla med. Ska man vara riktigt petig borde man, om man nu ska konsekvent, och utgå från statistik, och ropa sig blå, vara betydligt mer orolig över män från Indien. Var annars gruppvåldtar stora samlingar främmande män, unga flickor, dödar, och hänger upp dem i träd...

B!

Bland Muslimer så finns det (precis som säg inom Kristendomen) olika tolkningar på exakt allt. Ska vi ta IS t.ex. så gör de en tolkning som är väldigt extrem och de sitter och "Cherrypickar" verser som talar för men skiter i andra som talar emot.

I Koranen så finns det t.ex. suror som förbjuder "förföljande av bokens folk" (vilket menas Judendomen och Kristendomen). Det finns även en sura (kan inte minnas exakt vilken dock.. var ett tag sen jag läste koranen) som säger att tolerans mot andra tar en närmare gud. Det finns även förbud mot att tvinga Islam på andra etc. Sedan finns det även suror som talar rakt mot detta.

Det finns motsägelser även inom Bibeln där man Jesus menar att man ska behandla andra som man behandlar en själv och sedan sitter Paulus och skriver att kvinnor ska vara tysta och att homosexualitet är en synd. Lite motsägelsefullt. Den Katolska Kyrkan gör exakt som IS.. De struntar (för någon anledning) i vissa av Jesus budskap och fokuserar på Paulus.. För det främjar deras åsikt bättre.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Bryr mig inte hur tufft dom har haft det eller vad som hänt dom, såhär gör man bara inte. Det finns lagar mot detta av en anledning, det är jävligt fel och kränkande. Jag hoppas innerligt dessa män får ett straff i antingen böter, fängelse eller utvisning där det tredje alternativet skulle passa bäst för att visa nolltoleransen mot deras(männen i artikeln i detta fall) sätt att se på kvinnor.
Hur mycket fri religion vi än har i Sverige så går det fortfarande inte över våra lagar vilket dessa sorters muslimer måste förstå, majoriteten är ju helt normala precis som en helt vanlig religiös människa men det finns lite för många av dessa mer extrema muslimerna och deras synsätt är ibland otroligt skrämmande. Och just nu ökar det antalet snabbt.

Har en god vän som agerar som fosterfamilj åt barn som har det svårt hemma. Min vän får ta hand om t.ex flickor som velat lämna sina muslimska föräldrar för att de tvingar på henne att bli muslim. Då har alltså sos fått gå in och ta hand om flickorna för att de och andra är rädda att det skulle ske ett hedersmord. Allt det på grund av att unga flickor inte får välja själv vad de vill och inte vill tro på. Nu säger jag inte att alla muslimska föräldrar är dåliga, bara för att göra det tydligt..

Men det kvittar hur man än förklarar detta i Sverige så är man "rasist", hatar muslimer och allt möjligt. Givetvis sätter jag "" runt rasist då många svenskar (speciellt media) inte har en jävla aning om vad det ordet betyder. Jag står fast vid det jag alltid sagt, kommer man hit får man acceptera våra lagar gör man inte det kan man dra. Simpelt, gäller alla, inga undantag.

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem

Rent generellt så förstår jag inte den väldigt hysteriska viljan att smutskasta tidningen och i förlängningen kvinnan som blir utsatt för det genom att påstå att det hela är överdrivet eller t.o.m. fejk.

Jag undrar om samma vänsterdebattörer hade uttryckt samma vilja till att smutskasta en infödd svensk tjej som hade gått ut i media(om än anonymt) med att mängder med män hade försökt våldta henne. Kanske är enklare att förklara bort det när kvinnan är utländsk. Brukar inte feminister alltid säga att offren förtjänar att få sin historia trodd i första instans? Var är alla dessa feminister nu? Är ursäkten att media har supervinklat historien med flit?

Det låter väldigt intressant, för problemet med svensk medial debatt är just att saker som invandring/våld/våldtäkt alltid brukar tystas ned. Nu försöker vissa få det att låta som om vi lever i en alternativ värld där Fria Tider är normen och Aftonbladet/Expressen/DN/SVT är marginalmedia utan inflytande.

Det finns en mild doft av desperation kring vissa i denna tråd, då de uppenbarligen vill vifta bort allt som denna nyhet understryker. Jag menar, varför skulle man ens vilja ge asyl till män som beter sig så här? Tror man på allvar att de kommer att sluta när de väl får asyl eller att det skulle räcka med någon psykologtimme för sakens skull? Detta är djupt rotade kulturella värderingar som säger att en kvinna kan behandlas hur som helst när hon inte har en man eller klär sig på ett speciellt sätt.

Det ironiska är att många som viftar bort detta antagligen själva har väldigt sekulära värderingar men har hamnat i en position att de måste försvara icke-liberala värderingar för att det är det som krävs om man vill ha en massinvandring(vilket är det vi har just idag, oavsett vad regeringen försöker genomgöra).

Detta är också ett exempel som påvisar hur invandringen inte bara är den viktigaste frågan för SD/nationalister utan även för andra politiska partier/strömningar. Man är villig att tumma på sina värderingar om kvinnofrid hur långt som helst bara man kan få fortsätta dagens invandring.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fronix:

Bryr mig inte hur tufft dom har haft det eller vad som hänt dom, såhär gör man bara inte. Det finns lagar mot detta av en anledning, det är jävligt fel och kränkande. Jag hoppas innerligt dessa män får ett straff i antingen böter, fängelse eller utvisning där det tredje alternativet skulle passa bäst för att visa nolltoleransen mot deras sätt att se på kvinnor.
Hur mycket fri religion vi än har i Sverige så går det fortfarande inte över våra lagar vilket dessa sorters muslimer måste förstå, majoriteten är ju helt normala precis som en helt vanlig religiös människa men det finns lite för många av dessa mer extrema muslimerna och deras synsätt är ibland otroligt skrämmande. Och just nu ökar det antalet snabbt.

Har en god vän som agerar som fosterfamilj åt barn som har det svårt hemma. Min vän får ta hand om t.ex flickor som velat lämna sina muslimska föräldrar för att de tvingar på henne att bli muslim. Då har alltså sos fått gå in och ta hand om flickorna för att de och andra är rädda att det skulle ske ett hedersmord. Allt det på grund av att unga flickor inte får välja själv vad de vill och inte vill tro på.

Men det kvittar hur man än förklarar detta i Sverige så är man "rasist", hatar muslimer och allt möjligt. Givetvis sätter jag "" runt rasist då många svenskar (speciellt media) inte har en jävla aning om vad det ordet betyder. Jag står fast vid det jag alltid sagt, kommer man hit får man acceptera våra lagar gör man inte det kan man dra. Simpelt, gäller alla, inga undantag.

Och denna extremism ska motverkas men inte med ignorans och generaliseringar. Jag har av egen erfarenhet faktiskt insett att många som säger att media stämplar folk med ordet rasist själva inte vet vad ordet betyder och att det även inkluderar xenofobi, islamofobi och kulturell rasism (menar självfallet inte att du är en av dessa) och därför tror att det är okej att skrika "Alla muslimer är terrorister men jag är inte rasist för att muslimer är ingen ras".

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Det är faktiskt det som förbryllar mig mest när det kommer till kollektivet moral-lärande sagoböcker med bakomliggande agendor... Varför skrev man inte något bättre när man i alla fall bara fantiserade ihop skiten?

Det här undrar jag också.
Har bara bläddrat i koranen så jag hittade inget intressant. Jag har däremot p.g.a. av någon uppgift i skolan (tror faktiskt det var i religion ) sökt igenom gamla testamentet efter sjuka saker, speciellt andra och femte moseboken.
Ex. 5 Mos 22:28-29
28Om en man träffar en orörd flicka som inte är trolovad och förgriper sig på henne och de ertappas när han ligger med henne, 29skall mannen som låg med henne ge femtio siklar silver till flickans far. Han skall sedan gifta sig med henne, eftersom han har lägrat henne, och får inte skilja sig från henne så länge han lever.

En flicka måste gifta sig med sin våldtäktsman om våldtäkten upptäcks och hon är oskuld och inte förlovad eller gift.

Både koranen och bibeln är fulla av sjuka saker. Skillnaden är väl att kristna brukar ignorera de mest hemska sakerna, medan de religiösa ledarna i vissa muslimska länder tyvärr uppmuntrar till att göra som boken säger

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ArcticFire:

Det här undrar jag också.
Har bara bläddrat i koranen så jag hittade inget intressant. Jag har däremot p.g.a. av någon uppgift i skolan (tror faktiskt det var i religion ) sökt igenom gamla testamentet efter sjuka saker, speciellt andra och femte moseboken.
Ex. 5 Mos 22:28-29
28Om en man träffar en orörd flicka som inte är trolovad och förgriper sig på henne och de ertappas när han ligger med henne, 29skall mannen som låg med henne ge femtio siklar silver till flickans far. Han skall sedan gifta sig med henne, eftersom han har lägrat henne, och får inte skilja sig från henne så länge han lever.

En flicka måste gifta sig med sin våldtäktsman om våldtäkten upptäcks och hon är oskuld och inte förlovad eller gift.

Både koranen och bibeln är fulla av sjuka saker. Skillnaden är väl att kristna brukar ignorera de mest hemska sakerna, medan de religiösa ledarna i vissa muslimska länder tyvärr uppmuntrar till att göra som boken säger

Koranen och Bibeln är båda böcker av sin samtid. Man helt enkelt såg på det på detta sättet. Synen på kvinnor som förekommer i Koranen och Bibeln fördaterar dessa med många tusen år.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Koranen och Bibeln är båda böcker av sin samtid. Man helt enkelt såg på det på detta sättet. Synen på kvinnor som förekommer i Koranen och Bibeln fördaterar dessa med många tusen år.

Skillnaden är att en av religionerna gick vidare medan den andra stannade kvar.

Finns faktiskt stammar i mellersta och södra Afrika som har matriarker.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Och denna extremism ska motverkas men inte med ignorans och generaliseringar. Jag har av egen erfarenhet faktiskt insett att många som säger att media stämplar folk med ordet rasist själva inte vet vad ordet betyder och att det även inkluderar xenofobi, islamofobi och kulturell rasism (menar självfallet inte att du är en av dessa) och därför tror att det är okej att skrika "Alla muslimer är terrorister men jag är inte rasist för att muslimer är ingen ras".

Fast inte är man ignorant och generaliserar saker när man säger "Du får inte våldta kvinnor för att du tycker det är okej, det är emot vår lagar" eller? Och du har rätt i en sak, de flesta förstår inte vad rasist betyder. Jag är själv inte hel svensk och är född i den delen av världen där riktig rasism utfärdas än idag, jag blev även utsatt för det i liten mängd. Min mor växte även upp under apartheid och kan inte förstå hur vi i Sverige kan använda det ordet med sådan lätthet.

Skrivet av n0rp:

Men hur kan en då så inbiten ''Fel''Muslim läs// Religiös typ få en skans att få vårat ord? Eller ska man screena alla innan dem fått utbildning i hur vi som vidare utvecklat människa ser på saker o ting?! Anpassa sig till det konsument inriktade sämhällsbärare?

Du får ursäkta men jag förstår inte ett jota av det du precis skrev

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Inaktiv

Nu har DN en artikel som ifrågasätter dessa artiklar:
http://www.dn.se/nyheter/sverige/uppgifter-om-mordhot-pa-asyl...
Vittne som ifrågasätter påståendet m.m

Och det är ganska rimligt att knappast 30 män var ute efter att våldta en kvinna i sverige. Visst det finns mycket sjuka personer i landet, men de sitter i regeringen och inte på något flyktingboende!

Nå vi får nog aldrig veta vad som har hänt, då sanningen knappast lär komma fram.

Och om man ska diskutera borde man diskutera generellt, alltså det finns olika negativa trender i landet och hur kan man göra för att påverka dessa. Observera med trender så menar jag generellt.

Och religioner ska enligt min mening behandlas som vilka sagoberättelser som helst.

Permalänk
Medlem

@anon159643:

Äntligen någon som väckte tanken på att historien kanske inte stämde överhuvudtaget!

Men i dagens Sverige är det tydligen helt acceptabelt att sprida obekräftade rykten utan någon som helst källkritik. Jag hoppas att det är både en och annan i den här tråden som får sig en tankeställare...

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Inaktiv

@Llhweiir: Ja jag ställer mig frågan om den där tolken-mannen kanske tom ljuger