Kvinna på asylboende hotats till våldtäkt av 30 män

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Vi kanske bara skulle låta kvinnor och barn fly hit i fortsättningen.

Tycker jag låter ganska vettigt.

Införde inte Kanada något liknande? Dvs. att dom tar emot familjer, ensamma kvinnor och ensamma barn, men inte ensamkommande män.

Skrivet av Melinho2895:

Kära folk som smutskastar Islam. Ni glömmer en väldigt stor grej som ni bör veta. Islam är perfekt och frihetsfull. Samtliga Muslimer är INTE det. Det är väldigt fel att ni kritiserar en hel Religion, p.g.a att några galna fån som gör något dåligt och råkar vara "Muslim". Ni måste lära er att det är folket som gör fel och INTE Religionen. Ta lite tid och läs Koranen så ska ni verkligen se vad som är sant. För mycket Media och fejk terror organisationer upphittat av C.I.A gör att ni tycker som ni gör. Det är god tid att ni öppnar upp ogonen och inser vad Islam verkligen står för. Döm inte en bok utan att läsa den.
Peace

Vet inte om du skämtar eller inte.

Det är sant att terrorism inte är en religion och att alla muslimer inte är terrorister, men samtidigt så är det knappast faktafel att hävda att radikala/extrema muslimer är det största terrorhotet mot "väst" idag. Tyvärr så betyder detta att normala hederliga muslimer kommer i kläm.

Däremot: Jag har faktiskt läst Koranen (inte hela dock), precis som jag har läst delar av nya testamentet (bibeln) och gamla testamentet (tanach), och ingen av dessa texter är felfria, precis som religionerna (även i all välmening) är långt ifrån felfria. Så att du väljer att kalla islam för "perfekt" är för mig en gåta.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MinscS2:

Tycker jag låter ganska vettigt.

Införde inte Kanada något liknande? Dvs. att dom tar emot familjer, ensamma kvinnor och ensamma barn, men inte ensamkommande män.

Asylrätten får inte ifråntas folk. Dessutom finns det kvotflyktingar som FN själva väljer ut och dessa får inte heller avvisas. Så att det förslaget är inte genomförbart i praktiken eftersom bland dessa kvotflyktingar kan det finnas män.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

För att det är irrelevant. Man blir inte per automatik blind för att man inte bor i Skåne t.ex.

De flesta gör det. Att det sedan finns puckon inom religionen är inget nytt eller signifikativt för just Islam.

Jasså det tycker du? Ja det är rätt vanligt med dom där extremist-hinduerna som åker runt i europa och spränger sig själv för att folk inte håller med dom. Nu är det dock bara Islamister som håller på såhär. Men visst, försvara dom du!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av atnek:

Jasså det tycker du? Ja det är rätt vanligt med dom där extremist-hinduerna som åker runt i europa och spränger sig själv för att folk inte håller med dom. Nu är det dock bara Islamister som håller på såhär. Men visst, försvara dom du!

Gäller Cybermåndag också priset på halmgubbar? Jag försvarar inte islamister. Däremot brinner det abortkliniker i USA och abortläkare misshandlas av kristna. I Uganda så förföljer kristna homosexuella och våldtäkt ses som ett botemedel mot homosexualitet samtidigt som kvinnor inte få gå på gatorna klädda hur de vill. I filipinerna så anföll ett gäng kristna ett buddistiskt tempel nyligen och brände ned det samtidigt som man gav sig på munkar. I Indien har Muslimer, Kristna och Hinduer brakat samman i både Kashmir och i södra Indien. I Kina gav sig Buddistiska munkar på en kristen för några månader sedan. Ska vi fortsätta? Att förkasta en religion baserad på vad en minoritet gör är inget annat än inskränkt och barnsligt. Det jag ifrågasätter är denna genväg att skylla på Islam och muslimer och bedriva kollektivskuld för att folk är för lata för att tänka längre än näsan räcker utan att ens tänka på att det går att appliceras på samma sätt på vilken grupp som helst. Hagamannen skulle (enligt dessa argument) betyda att alla svenskar är våldtäktsmän. I din svart-vita värld verkar ju alla som inte håller med dig hylla islamister.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||

Permalänk
Medlem

Det kanske var några som nämnde ordet våldtäkt, men jag tror inte att all 30 stycken ville våldta, det låter lite otroligt hehe. Vi vet ju inte ens vilken religion eller land dessa kommer ifrån, och om det har med saken att göra.

Permalänk
Medlem

Uppenbarligen är våldtäkt något mindre att bry sig om, helt underbart att manliga medlemmar här som inte ens blivit våldtagna kan tycka en kula i pallet är värre än en våldtäkt.

Men så är det ju. Skulle någon vålda min dotter så skulle jag gärna sitta 5 år för dråp. För våldtäkten kan förstöra psyket på en betydligt längre period än 5 år. Dessutom, våldtar man någon så har man varken respekt eller empati för sen andras kropp och själ. Men försvara dessa stackars 30 män gör det.

Och för övrigt skiter jag blankt i vart ifrån dom kommer. Kunde lika väl vart svenskar, det hör inte till saken.

Permalänk
Medlem

Våldtäckt i alla former ska straffas hårt! Även hot om detta då det nog kan klassas som den största kränkningen man kan göra emot någon individ. Att hota att döda barn bör klassas i samma kategori.
Att fler samtidigt hotar/genomför handlingen förvärrar den men det är min åsikt.

Till det som kanske har blivit huvudämnet, religion.

För mig är religion den största anledningen till krig oavsett vilken religion!
Jag är tyvär inte så insatt i alla religioners historia men kristendomen kan jag endel om.
För att nämna något bör ju korstågen både i mellan östern samt i östra europa nämnas. Kristnas eller dö var temen där. Sen har vi alla Jihad etc. Jude förföljelse ja listan är lång.
Kristendomen, Islam samt judendomen härrör ifrån Abraham som hörde en röst i sitt huvud som sa åt honom att ta sin son upp på ett berg och sedan ''offra'' honom.
Bara att grunda något som människor ska följa på det borde få varningssignaler att ringa.
Hör någon röster i sitt huvud idag så kan vi nog alla vara överens om att den personen kanske inte ska följas utan vårdas på sjukhus av utbildad personal?

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ronnie60:

Våldtäckt i alla former ska straffas hårt! Även hot om detta då det nog kan klassas som den största kränkningen man kan göra emot någon individ. Att hota att döda barn bör klassas i samma kategori.
Att fler samtidigt hotar/genomför handlingen förvärrar den men det är min åsikt.

Till det som kanske har blivit huvudämnet, religion.

För mig är religion den största anledningen till krig oavsett vilken religion!
Jag är tyvär inte så insatt i alla religioners historia men kristendomen kan jag endel om.
För att nämna något bör ju korstågen både i mellan östern samt i östra europa nämnas. Kristnas eller dö var temen där. Sen har vi alla Jihad etc. Jude förföljelse ja listan är lång.
Kristendomen, Islam samt judendomen härrör ifrån Abraham som hörde en röst i sitt huvud som sa åt honom att ta sin son upp på ett berg och sedan ''offra'' honom.
Bara att grunda något som människor ska följa på det borde få varningssignaler att ringa.
Hör någon röster i sitt huvud idag så kan vi nog alla vara överens om att den personen kanske inte ska följas utan vårdas på sjukhus av utbildad personal?

Snarare folks fatala oförmåga att tillåta andra att tänka annorlunda än en själv. Religion har varit ett orsak för folk att gå ut i krig. Inte ens Korstågen iscensattes med religiösa förevändningar enbart. Lika många åkte för att plundra och göra sig rik eller pga. socio-ekonomiska orsaker som för religiösa. Att man dessutom bröt mot nästan veranda regel i Bibeln när man intog Jerusalem gör ju inte saken bättre. Sedan kan man ju diskutera själva teologin till dödsdagar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av doerman:

@Needas: Har du sett "torgmötena" i mellanöstern?

Kan du specificera dig, du talar om mellanöstern som om det vore ett land.

Visa signatur

Motherboard: MSI Z170i Gaming Pro AC | CPU: Intel Core i5 6600K | CPU Cooler: Noctua NN-L9i | RAM: Corsair 8GB DDR4 2133Mhz Veng LPX RED | GPU: EVGA GTX 1060 SC 6GB | SSD: OCZ Trion 100 240GB | PSU: Integra SFX 450W | Case: Fractal Design Node 202

Screen: BenQ XL2420T 120HZ | Keyboard: Steelseries 6GV2 | Mouse: Steelseries Kana V2 | Headset: Kingston HyperX Cloud

Permalänk
Medlem
Skrivet av atnek:

Jag undviker hellre människor som dig. Finns ingen poäng att "diskutera" då du använder din åsikt som sanning och alla andras åsikter som bullshit och felkatigheter.

Tycker han har resonerat logiskt och sakligt. Snarare ni som kallat han troll mm som varit de riktiga trollen i denna diskussion.
Bara min subjektiva bedömning dock, men samtidigt håller jag inte med honom i allt han skriver.

Permalänk
Medlem

@Tomika:
Ja, det är ju en "faders" reaktion. Problemet är att det är emotionellt och inte logiskt. Att ta lagen i egna händer kommer bara uppmuntra till liknande handlingar och det är inte bra i det långa loppet. Att fimpa någon kommer inte göra situationen bättre, utan endast sämre eftersom ens barn kommer växa upp utan förälder. Tyvärr så kommer liknande brott öka markant, så det gäller att hålla koll på sina döttrar/kvinnliga medlemmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Religion har varit ett orsak för folk att gå ut i krig.

Du tror inte mer på att skilda åsikter om religioner är ett svepskäl för vad den egentliga orsaken är? PENGAR OCH MAKT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robsen:

Kan du specificera dig, du talar om mellanöstern som om det vore ett land.

Öh nej, han talar om mellanöstern som ett område. Svårt att förstå nåt?

Permalänk
Medlem

@VideoyGTX:

Vänta nu, så du tycker att jag ska behöva hålla koll på att min dotter inte blir ofrivilligt våldtagen?... Få se nu, ordet ofrivilligt finns med, ordet våltagen finns med. Missade jag något?

Jag har 2 bekanta som blivit våldtagna. Ena gärningsmannen åkte dit, med ynklig tid på kåken, andra frikändes. Nu i efterhand, tror du någon av dom verkligen känner sig säkra att gå ut ens? Dom båda ser "mannen" (i detta fall olika då) när dom sover, när dom blundar osv. Det är ett trauma som präglas in i deras psyke på obestämd tid. Enda tillfället en av dessa tjejer kunde känna sig någotlunda "normal" var när ena gärningsmannen satt på kåken. Men efteråt kom ångesten tillbaka och likaså känslorna precis som om det skulle varit ett ögonblick senare.

Vårat rättsystem är skit. Och vad gäller män som våldtar så TYCKER JAG att dom förtjänar att få kulorna avklippta eller ännu värre. Så enkelt är det, för mig..

Och jo, det blir ju bättre om en idiot som springer och våldtar våra kvinnor faktiskt försvinner för gott. Dessutom, sen kanske ens dotter är 25+ och inte lider på samma sätt om nu fadern skulle hamna på kåken och kanske är 50år+, du kanske ser vart jag vill komma?
Att ta lagen i egna händer är buslätt. Men sen går det göra det på olika sätt. Att råna en mack är FEL sätt, eller att råna tanter på deras småpengar, det är liksom brott av mindre sort i mitt tycke, att "fimpa" en idiot som förstår livet för andra och kanske på livstid, då gör man sämhället en tjänst.. Notering: Mina åsikter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melinho2895:

Kära folk som smutskastar Islam. Ni glömmer en väldigt stor grej som ni bör veta. Islam är perfekt och frihetsfull. Samtliga Muslimer är INTE det. Det är väldigt fel att ni kritiserar en hel Religion, p.g.a att några galna fån som gör något dåligt och råkar vara "Muslim". Ni måste lära er att det är folket som gör fel och INTE Religionen. Ta lite tid och läs Koranen så ska ni verkligen se vad som är sant. För mycket Media och fejk terror organisationer upphittat av C.I.A gör att ni tycker som ni gör. Det är god tid att ni öppnar upp ogonen och inser vad Islam verkligen står för. Döm inte en bok utan att läsa den.
Peace

Kära du.
Jag har läst Koranen (och mycket av Hadith) och de flesta andra samlingar av heliga texter eftersom jag är intresserad av och aktiv inom ämnet. Om du påstår att det du får ut av Koranen är perfektion och fridfullhet så har du verkligen inte läst den, utan snarare bara upprepar vad Islams apologister säger.
Likadant är det med Bibeln - det är svårt att inte känna total avsky.

Du måste ha ett väldigt selektivt synsett om du får ut dessa fredfulla värden ur Koranen, rätt och slätt.

Visa signatur

Gammal garvad IT-tekniker med lång erfarenhet av nätverk, server och IT-säkerhet m.m.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wwraver:

Kära du.
Jag har läst Koranen (och mycket av Hadith) och de flesta andra samlingar av heliga texter eftersom jag är intresserad av och aktiv inom ämnet. Om du påstår att det du får ut av Koranen är perfektion och fridfullhet så har du verkligen inte läst den, utan snarare bara upprepar vad Islams apologister säger.
Likadant är det med Bibeln - det är svårt att inte känna total avsky.

Du måste ha ett väldigt selektivt synsett om du får ut dessa fredfulla värden ur Koranen, rätt och slätt.

I slutändan handlar det om tolkningar och av egen erfarenhet så kan jag säga dig att Måååånga muslimer inte tolkar saker och ting som IS t.ex. gör. Vissa är tom. kritiska mot vissa delar i den som de menar är senare tillägg.

Skrivet av Jonny Myran:

Och vem är du att diktera var jag ska "hålla mig"? Har över huvud taget inget konto på Flashback och läser endast Avpixlat i samma syfte som jag läser Nyheter24 – ett gott skratt. Min nivå är nog lite för hög för dig om du inte förstod satiren bakom det jag skrev – jag föreslår att du håller dig på Aftonbladet och ovan nämnda Nyheter24. Deras nivå faller dig nog mer i smaken.

Att du blundar för att det i vissa kulturer anses okej att behandla kvinnor som ägodelar gör det inte mindre sant.

Men att dra alla över en kam som vissa gör och säga att folk är slavar av kulturer är ju att göra det lätt för sig. Långt ifrån alla invandrare har en kass kvinnosyn. Många sekulariseras när de kommer till Sverige men det kommer alltid att finnas de som vägrar tänka om och dessa skriver självfallet media om. För de vet att folk kommer att läsa dessa och klick genererar pengar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

I slutändan handlar det om tolkningar och av egen erfarenhet så kan jag säga dig att Måååånga muslimer inte tolkar saker och ting som IS t.ex. gör. Vissa är tom. kritiska mot vissa delar i den som de menar är senare tillägg.

Tom kritiska? Klart som fan att de ska va/är det lol

Permalänk
Medlem

@Tomika:
Du måste fatta, vissa av oss är uppväxta i den akademiska världen där vi lär oss vissa värderingar sedan tidig ålder. Och detta omfattar att följa lagen även om det är jobbigt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av criscros:

Tom kritiska? Klart som fan att de ska/är det lol

Men ska man tro folk som hänger på Avpixlat och andra mindre pressetiska bloggar så finns det bara en tolkning och denna tolkning är att ta över väst med våld samtidigt som deras ledarskribent sitter och säger att han vill meja ned moskéer till marken.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@VideoyGTX:

Så den dagen du eller då möjligtvis din dotter får sig en tryckare så kommer du förlita dig på vårat rättsystem och låta det vara.
Eller den dagen du går på krogen och av någon anledning får en spark i ansiktet av 3 män för att dom gillar din mobil.

Säg mig, om din sambo får en snyting i ansiktet av din vän, skulle du inte ge din vän en ordentlig omgång då? Akademiskt, du blundar väl förstås?

Permalänk
Medlem

@Silcan:
Så du tror att det finns ett normaliserat beteende att vilja våldta ensama kvinnor med barn? Hur kan detta motiveras genom religion, det fattar jag inte heller. Kanske en kulturell aspekt med det är det enda. Om man följer "islam" så får man inte våldta eftersom då begår gärningsmannen också ett brott dvs. otukt. Vi vet ju inte om de var muslimer, sunni eller shia, eller om de var kristna eller någon annan "tro".

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tomika:

@VideoyGTX:

Så den dagen du eller då möjligtvis din dotter får sig en tryckare så kommer du förlita dig på vårat rättsystem och låta det vara.
Eller den dagen du går på krogen och av någon anledning får en spark i ansiktet av 3 män för att dom gillar din mobil.

Säg mig, om din sambo får en snyting i ansiktet av din vän, skulle du inte ge din vän en ordentlig omgång då? Akademiskt, du blundar väl förstås?

Läste du ens hans kommentar? Han skrev att som logiskt tänkande person är det inte logiskt alls att ge sig på förövaren men som far så går känslorna över. Att tänka enbart med känslor borde du väl inse inte är produktivt. Framförallt när förövaren i fråga antagligen kommer undan för att du inte kunde kontrollera dig. Och tänker du verkligen på din dotter om hon tvingas vara utan sin far i säg 5 år?

Skrivet av Silcan:

Mer vanligt en vad folk tror ja.

Snarare ovanligare än folk tror. Läst en slumpmässigt vald tråd på Flashback? Avpixlat? Fria Tider? Nyheter 24 eller på Aftonbladet nyligen? Folk sitter bokstavligen och påstår att 99% av alla invandrare är våldtäktsmän när den egentliga summan borde vara kring 0.1%. Det är en betydligt större korrelation mellan våldtäkt och vara man än en våldtäkt och vara invandrare. Ska vi börja misstänka alla män då istället? För det är mer logiskt än att misstänka invandrare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Tomika:
Jag kan inte svara på den frågan, men jag skulle gärna inte vilja tappa fattningen eftersom det kan ha allvarliga konsekvenser. Polisen finns av en anledning, jag kan inte ta lagen i egna händer även om jag skulle vilja i det fallet. Jag skulle arbeta förebyggande dvs. försöka minska riskerna för sådana händelser.

Permalänk
Medlem

@Tumnus: du kanske skulle läsa vad jag svarade på? Tagga ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Men ska man tro folk som hänger på Avpixlat och andra mindre pressetiska bloggar så finns det bara en tolkning och denna tolkning är att ta över väst med våld samtidigt som deras ledarskribent sitter och säger att han vill meja ned moskéer till marken.

Jaja men hur ska du förklara dessa imamer(långt ifrån alla) som sprider detta hat och hjärntvätteri ? Det är inte så enkelt ..

Det går åt många olika håll, vare sig det handlar om tolkning eller budskap.

Nu är ju isis en produkt utav andra länder som har ett intresse ekonomiskt och vill åt makt samt att förstöra länder. Men faktum kvarstår att det är medel muslimen som går på deras jävla sörja och det är just därför det blir svårt för resten av världen att acceptera detta..

Jag förstår dig och dina diskussioner men försök förstå alla andra här som känner en viss fientlighet;) det är ju trots allt "elitens" syfte med detta att skapa just denna osäkerhet och rädsla:/

Jag står inte för fientlighet men all terror har satt sig djupt i europa nu. Något som är vardag för de flesta länder i mellanöstern sorgligt nog.

Permalänk
Medlem

@VideoyGTX: min poäng är lite den att skit kan hända som man inte räknar med och oavsett uppväxt så handlar man efter situationen. Jag har svårt att tro att du inte skulle ingripa med VÅLD om någon random idiot började ge sig på din sambo utan anledning. Jag är uppväxt på det akademiska sättet men tyvärr är verkligheten för rå. Tex jag skulle inte tveka en sekund att ge mig på någon som ger sig på min sambo. Att döda människor i tjänst för att det ingår i yrket inom det militära tex. Är man boven då? Går väl fördjupa sig duktigt men ingen ork

Permalänk
Avstängd
Skrivet av criscros:

Jaja men hur ska du förklara desa imamer som sprider detta hat och hjärntvätteri ? Det är inte så enkelt ..

Det går åt många olika håll, vare sig det handlar om tolkning eller budskap.

Nu är ju isis en produkt utav andra länder som har ett intresse ekonomiskt och vill åt makt samt att förstöra länder. Men faktum kvarstår att det är medel muslimen som går på deras jävla sörja och det är just därför det blir svårt för resten av världen att acceptera detta..

Jag förstår sig och dina diskussioner men försök förstå alla andra här som känner en viss fientlighet;) det är ju trots allt "elitens" syfte med detta att skapa just denna osäkerhet och rädsla:/

Jag står inte för fientlighet men all terror har satt sig djupt i europa nu. Något som är vardag för de flesta länder i mellanöstern sorgligt nog.

Som sagt. Nämner idioter i en tidigare kommentar. Islam är inte immuna mot extremister. Inom Islam finns det 10000 olika tolkningar och tyvärr så finns det folk som imamerna i Gefle och IS som tolkar saker och ting på sitt sätt. Att känna fientlighet pga. idioter är en sak men att sitta och vilja ta det utöver oskyldiga är en helt annan. Då är man inskränkt och inte bättre än dessa imamer. Att skapa osäkerhet gör partier som SD t.ex. fint själva med deras "Vi mot dem" argument. Ett scenario vi tyvärr sett många gånger tidigare. Terrorism sprider ignorants, ignorans leder till hat, hat leder till att fler söker sig till IS och sedan är den onda cirkeln sluten.

Skrivet av Tomika:

@VideoyGTX: min poäng är lite den att skit kan hända som man inte räknar med och oavsett uppväxt så handlar man efter situationen. Jag har svårt att tro att du inte skulle ingripa med VÅLD om någon random idiot började ge sig på din sambo utan anledning. Jag är uppväxt på det akademiska sättet men tyvärr är verkligheten för rå. Tex jag skulle inte tveka en sekund att ge mig på någon som ger sig på min sambo. Att döda människor i tjänst för att det ingår i yrket inom det militära tex. Är man boven då? Går väl fördjupa sig duktigt men ingen ork

Inte ens de militära får gå till övervåld. Att slå ihjäl någon är inte självförsvar om inte det absolut krävs det. Att försvara ens sambo är en sak men det du beskriver är inte självförsvar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Som sagt. Nämner idioter i en tidigare kommentar. Islam är inte immuna mot extremister. Inom Islam finns det 10000 olika tolkningar och tyvärr så finns det folk som imamerna i Gefle och IS som tolkar saker och ting på sitt sätt. Att känna fientlighet pga. idioter är en sak men att sitta och vilja ta det utöver oskyldiga är en helt annan. Då är man inskränkt och inte bättre än dessa imamer. Att skapa osäkerhet gör partier som SD t.ex. fint själva med deras "Vi mot dem" argument. Ett scenario vi tyvärr sett många gånger tidigare. Terrorism sprider ignorants, ignorans leder till hat, hat leder till att fler söker sig till IS och sedan är den onda cirkeln sluten.

Lol jag håller med dig MEN det blir lite svårt att veta vem som är oskyldig och inte oskyldig ellerhur? Även om majoriteten är oskyldiga och förbannar isis/terror så räcker det med en jävel som förstör för resterande tråkigt nog :/ ellerhur?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av criscros:

Lol jag håller med dig MEN det blir lite svårt att veta vem som är oskyldig och inte oskyldig ellerhur? Även om majoriteten är oskyldiga och förbannar isis/terror så räcker det med en jävel som förstör för resterande tråkigt nog :/ ellerhur?

Då ska man behandla någon som oskyldig. Det är både juridiskt och moraliskt korrekt. Att ge sig på muslimer pga. deras tro enbart är som att ge sig på män pga. deras kön.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Då ska man behandla någon som oskyldig. Det är både juridiskt och moraliskt korrekt. Att ge sig på muslimer pga. deras tro enbart är som att ge sig på män pga. deras kön.

Inte många som ger sig på muslimer dock.

Att ha en åsikt och att dela med den över nätet är en sak och att utföra handling är en annan även om åsikten kan leda till handling..

Man bör behandla alla som oskyldiga men vi lever icke i en eutopi.