Moderkort trasigt - p9x79 | Finns det nya?

Permalänk
Medlem

Moderkort trasigt - p9x79 | Finns det nya?

Hej asus, tyvärr är det så nu att mitt moderkort gick sönder när jag fraktade datorn (väl packad) från Irland till Sverige.

Problemet är att det knappt finns några x79 moderkort att få tag på länge från någon respektabel försäljare till ett rimligt pris - Min fråga till er är: vart kan jag få tag på ett nytt moderkort? jag känner inte något behov av att byta ut min 4930k :/

Vänliga hälsnigar
Egnirra

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av egnirra:

Hej asus, tyvärr är det så nu att mitt moderkort gick sönder när jag fraktade datorn (väl packad) från Irland till Sverige.

Problemet är att det knappt finns några x79 moderkort att få tag på länge från någon respektabel försäljare till ett rimligt pris - Min fråga till er är: vart kan jag få tag på ett nytt moderkort? jag känner inte något behov av att byta ut min 4930k :/

Vänliga hälsnigar
Egnirra

Hej,

Exempelvis detta finns att få tag på, är dessutom på rea hos en återförsäljare: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1028088

Visa signatur
Permalänk

Jag skulle kolla på Tradera, det ligger ute sådana moderkort för en femhundring med jämna mellanrum, då passande processor ofta går på minst 2000kr är det inte så många som budar på de moderkorten. Jag anser dessutom att man kan känna sig hyfsat trygg med systemet Tradera använder sig av, rötägg får ganska snabbt dåliga omdömen vilket gör att ingen handlar av dem.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ulanddanne:

Jag skulle kolla på Tradera, det ligger ute sådana moderkort för en femhundring med jämna mellanrum, då passande processor ofta går på minst 2000kr är det inte så många som budar på de moderkorten. Jag anser dessutom att man kan känna sig hyfsat trygg med systemet Tradera använder sig av, rötägg får ganska snabbt dåliga omdömen vilket gör att ingen handlar av dem.

Hej,

Risken är att moderkortet har skador som inte syns på bilderna, står i beskrivningen eller som säljaren inte är medveten om. Ex. repor över bussar, fuktskador eller böja pins i sockeln. Finns inte originalkvitto eller om det är äldre än garantilängden så finns det ingen produktgaranti att ta hjälp av.

Visa signatur
Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av egnirra:

Vänliga hälsnigar
Egnirra

Gör en annons på swec marknaden brukar vara lite folk som har dom liggandes se till att det är någon som är aktiv på forumet

Skrivet av ASUS_Caroline:

Hej,

Risken är att moderkortet har skador som inte syns på bilderna, står i beskrivningen eller som säljaren inte är medveten om. Ex. repor över bussar, fuktskador eller böja pins i sockeln. Finns inte originalkvitto eller om det är äldre än garantilängden så finns det ingen produktgaranti att ta hjälp av.

Bra svar inte lita på tradera

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Skrivet av ASUS_Caroline:

Hej,

Nu vet jag inte om entusiatgrejer har längre garanti än vanliga konsumentgrejer, men i regel har garantier redan gått ut om man är på jakt efter förra generationens komponenter. Jag har handlat mängder av datorkomponenter via Tradera och allt fungerar prima, de få grejer som inte fungerat har jag direkt fått pengarna tillbaka. Ingen seriös säljare vill få ett dåligt omdöme då det drastiskt sänker ditt helhetsbetyg. Sedan kan man ställa kostnaden i relation till risken, om du kommer över ett moderkort för några hundralappar och det inte skulle fungera... Ja då har du inte slängt ut en förmögenhet direkt.

Skickades från m.sweclockers.com