Permalänk
Medlem

CS:GO Revolver - Bu eller bä?

Satt och körde en liten nattrunda idag efter uppdateringen och upptäckte att de lagt till ett nytt vapen, nämligen Revolver!

Revolvern kostar 850 bananer och kan one-shotta i princip vart den än träffar på motståndaren oavsett om de har skydd eller inte.. Vänster klick ger ett skott med bättre precision och högerklick är skott man matar av i rask takt, men med rätt så dåligt sikte. 6/8 skott har du att leka med. Den siktar relativt bra även när du springer och hoppar, vilket ger den ännu en fördel gentemot andra

Skulle vara kul att veta vad ni tycker om den, jag har nog inte spelat tillräckligt mycket för att känna att jag vet allt om balanserade vapen

EDIT:
Här finns lite bilder från spelet

Vad tycker ni om den? Bu eller bä?

in med viedoklipp
Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk
Medlem

kommer nog aldrig använda vänster klick förutom om man kommer typ bakom dem och siktar mot huvudet, annars är det ett jättebra rush vapen typ som när cz kom, bara att pusha och högerklicka motståndarna, dessutom har den ju grym armor pen så. Tror volvo kommer nerfa den lite om en dag.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Räkna med nerf imorgon, detta var ju bara sjukt

Däremot så älskar jag vad dom har gjort med rifles, känns mer 1.6 på nått sätt.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | MSI RTX 4070 SUPER | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Precis kört klart en comp runda på d2 med enbart revolvern och en smg som backup om man får slut på revolverammo, det slutade med 29 kills och typ 7 deaths...

Jag måste faktiskt säga att jag gillar den

Vänsterklick är ju som en awp utan scope ungefär och högerklick är något man bara gör om man står bredvid med mynningen vid deras huvud typ...

Och nej, den onetappar INTE oavsett var man träffar om dom har kevlar däremot så gör den 80-99 skada på ett bodyshot när dom har kevlar så är dom redan träffade bara några få hp så kommer dom dö ändå.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av [TBOC]Razor:

Precis kört klart en comp runda på d2 med enbart revolvern och en smg som backup om man får slut på revolverammo, det slutade med 29 kills och typ 7 deaths...

Jag måste faktiskt säga att jag gillar den

Vänsterklick är ju som en awp utan scope ungefär och högerklick är något man bara gör om man står bredvid med mynningen vid deras huvud typ...

Och nej, den onetappar INTE oavsett var man träffar om dom har kevlar däremot så gör den 80-99 skada på ett bodyshot när dom har kevlar så är dom redan träffade bara några få hp så kommer dom dö ändå.

Du kan visst göra över 100 skada mot armor utan hs, verkar vara lite random dock. Räkna med extrem nerf ganska snart för detta är sjukare än CZan. Vänsteklick är extremt pricksäkert på långa avstånd och skotten går spikrakt även om du rushar. Revolven missbrukas något brutalt redan. Ska bli kul att se proffsen missbruka denna... Fattar inte vad valve tänker med, tycker de inte pistolerna är extremt OP som de är redan? Känns som de gör allt i sin makt för att förstöra CS som e-sport..

Permalänk
Medlem

Har även Valve börjat gå denna vägen nu? Vad i hela helvetet.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Inaktiv

Det behövs inte fler vapen öht.

Permalänk
Medlem

En billig AWP, utklassar scuten i ren skada.

En body shot/kill på nära håll.

Volvo remove/nerf

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk
Medlem

Jag gillar nog inte den grova kraften den har, och det känns som den helt trycker undan deageln.

Permalänk
Medlem

jag som vill ha tillbaka mp5:an

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | ASUS GeForce RTX 5090 ROG Astral OC White | ASUS ROG Strix X870-A Gaming | Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz CL30| Seasonic Prime TX 1300W | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Beyond Dynamic DT 770 PRO / Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Zowie EC2-DW | KEYCHRON Q5 QMK 96% + Cherry MX2A Brown

Permalänk
Medlem

Själv laddar man ner uppdateringen nu. Får se hur den är...

Permalänk

Kan dom inte lägga till en Railgun också ?

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem

Helt ok update om man bortser från tid förändringen och revolvern.
Varför jag inte tycker om r8an: https://www.youtube.com/watch?v=TukPqEuaqJc&feature=youtu.be

En kula ska inte kunna göra så, speciellt inte med en pistol. Nerf kommer väl snart

Permalänk
Inaktiv

Hoppas det kommer lasergevär som starwars snart.

Permalänk
Medlem

Fick en revolver låda idag och bestämde mig för att öppna den, Fick en Factory New Fade!

Skall man sälja medan hypen på den är stor?

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk
Medlem

Haha, inte spelat ännu sen updaten. Men detta måste vara det dummaste som finns. Även om den skulle ha samma pricksäkerhet som deaglen när de toknerfade den så skulle det vara OP så det skriker om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

Räkna med nerf imorgon, detta var ju bara sjukt

Däremot så älskar jag vad dom har gjort med rifles, känns mer 1.6 på nått sätt.

Vad har dem gjort med rifles ?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem

Jaha. CSGO är ju helt förstört med Revolvern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Fick en revolver låda idag och bestämde mig för att öppna den, Fick en Factory New Fade!

Skall man sälja medan hypen på den är stor?

Grattis. Kollade på market för nån timme sen och då gick dom för ca 350 euro. Jag har krängt den utan att blinka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frisell:

Grattis. Kollade på market för nån timme sen och då gick dom för ca 350 euro. Jag har krängt den utan att blinka.

La ut den här på marknaden nyss

Får se om någon är sugen, annars behåller jag den nog!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Men alltså va? Varför? Vad är tanken här? Vilket gap ska den här revolvern fylla egentligen?

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk

Håll nere Höger musknapp hela tiden så klickar ni vänster musknapp.

Först kommer den skjuta ett skott när ni trycker ner höger.

Sedan trycker ni vänster så dras "manteln" (total blackout på svenska ordet) ner.

Sedan kan ni insta skjuta spikrakt efter ni skjutit trycker ni bara vänster musknapp så dras manteln ner igen så kan ni intsta skjuta igen håll bara ner höger musknapp hela tiden.

Visa signatur

-Ny Mainrigg kommer inom framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Klart du ska sälja den, är du sugen så köp tillbaka den om 1 vecka för 20€.... Bara idioti att behålla när man får något ibörjan av ny case

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte frågan? "Bu"? "Bä"? Vad menas?

Bu/bä är inte samma sak som yay/nay. "Bu eller bä" betyder "varken eller". Frågan eller omröstningen är totalt goddag yxskaft.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk

@kwame:

Sa samma sak om fire serpent st när en FN gick för (har för mig ~90-110€) kan varit MW mitt minne är super kasst idag.

Visa signatur

-Ny Mainrigg kommer inom framtiden.

Permalänk
Medlem

Tycker spelet är förstört, kommer inte spela tills revolvern är nerfad. Att de nerfade rifles är också helt värdelöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Klart du ska sälja den, är du sugen så köp tillbaka den om 1 vecka för 20€.... Bara idioti att behålla när man får något ibörjan av ny case

Tänkte det, la ut den på market nyligen, dom är ju snordyra

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av superapan:

Jag förstår inte frågan? "Bu"? "Bä"? Vad menas?

Bu/bä är inte samma sak som yay/nay. "Bu eller bä" betyder "varken eller". Frågan eller omröstningen är totalt goddag yxskaft.

Älskar också att sista alternativet är "Meh", så det är ungefär 33 % chans att man svarar exakt samma sak oavsett vilken man väljer.

Men revolver i CS, wth XD

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Hade bytt bort den på CSGOLounge, lär finnas någon som kommer overpaya med skit mycket skins

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Älskar också att sista alternativet är "Meh", så det är ungefär 33 % chans att man svarar exakt samma sak oavsett vilken man väljer.

Men revolver i CS, wth XD

Tycker personligen inte att det gör något att ha en revolver i CSGO, finns ju tex i RAINBOW SIX SIEGE som ett tactical weapon. Den behövs dock nerfas... Man kan ju då klaga och säga ja men den fanns inte i tidigare versioner av cs och nej det stämmer men alltid kul med variationer så länge det inte blir så att man hellre vänder sig till ett 850$ vapen jämfört med ett 2,700 - 3,100$.

Pistolen hade ju vart perfekt på den gamla 1.6 mappen de_westwood.