Lumia 950 och 950XL (uppdaterad)

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Börja ge upp Halebop? Pratade nyss med dem och de kunde inte ens lova att telefonen kan komma innan jul...

Va?! Jag prata med dom förut oxå.. de sade att dem borde få in innan jul.. suck :(.. fattar inte detta..

Men du som beställde "vanliga" rubbet kan ju teckna abonnemanget på exempelvis Elgiganten och få lurarna på köpet ändå... och ta med mobilen hem direkt..

Tyvärr kan man inte teckna rubbet-student på samma sätt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xi:

Va?! Jag prata med dom förut oxå.. de sade att dem borde få in innan jul.. suck :(.. fattar inte detta..

Men du som beställde "vanliga" rubbet kan ju teckna abonnemanget på exempelvis Elgiganten och få lurarna på köpet ändå... och ta med mobilen hem direkt..

Tyvärr kan man inte teckna rubbet-student på samma sätt..

Jo jag vet, Men via Halebop får jag nummerflytt gratis ("250kr") och 3 månader gratis (~500kr)

Men dröjer det en vecka till så :'( Sitter utan telefon nu, sålde min 1520 för jag trodde den skulle skickas .. nu

Tror du man kan betala av halva telefonen på elgiganten för att få ner månadskostnaden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xi:

Vet att NetOnNet vart i lite blåsväder ang. detta förut.. kan gissa på att många butiker "gråimporterar" apparater. Men förstår att det känns olustigt... Även om det ska fungera så hade då jag iaf klagat hos dem och skickat tbx mobilen..

jag kontaktade dem via chatten och fick till svar att det är en "europeisk version"..
de hävdar att efter att jag bytt till svenska så är det ingen skillnad: "detta påverkar inte på något vis dina uppdateringar eller någonting annat i din mjukvara när det väl är ändrat" (språket)

Permalänk
Medlem

22:30 och 50% kvar av batteriet.
helt ok uppdatering igår

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

22:30 och 50% kvar av batteriet.
helt ok uppdatering igår

Låter hoppfullt! Min 950 är en total katastrof just nu. Håller på att ladda ner uppdateringen just nu...

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Jo jag vet, Men via Halebop får jag nummerflytt gratis ("250kr") och 3 månader gratis (~500kr)

Men dröjer det en vecka till så :'( Sitter utan telefon nu, sålde min 1520 för jag trodde den skulle skickas .. nu

Tror du man kan betala av halva telefonen på elgiganten för att få ner månadskostnaden?

Shit vet tyvärr inte.. jag ringde Elgiganten för att höra hur det såg ut med vilka abonnemang man kunde teckna hos dem, men eftersom de inte hade student kom jag inte så långt..

Men min spontana tanke är att det absolut borde gå att göra så... men ring hör dem annars:
0771 - 115 115
Vardagar: 09:00 - 19:00
Lördagar: 10:00 - 17:00

Hehe gjorde ju samma sak.. har vart utan mobil sedan förra onsdagen.. för att halebop sa att de skulle få in 3/12..

Skrivet av danern:

jag kontaktade dem via chatten och fick till svar att det är en "europeisk version"..
de hävdar att efter att jag bytt till svenska så är det ingen skillnad: "detta påverkar inte på något vis dina uppdateringar eller någonting annat i din mjukvara när det väl är ändrat" (språket)

Okej, men det lät ju positivt iaf.. men aldrig rolig när man tror att det ska vara en Svensk version... jag menar att behöva göra sådana inställningar ska man ju inte behöva göra.. iaf inte när man beställt från en svensk butik som inte skriver någonstans att det ska vara "europeisk version"..

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Jag håller med dig, plast är ofta att föredra av många anledningar. Men det är stor skillnad på olika varianter i plast och den här varianten var enligt mig inte trevlig alls. De flexar ganska ordentligt när man böjer lite lätt och känns allmänt ömtåliga. Mycket möjligt att det hade blivit bättre med ett Mozo-backcover eller liknande, men det känns inte alls premium som det är nu.

Helt rätt att det är en smaksak. Mozo-covers ser riktigt fina ut, men håller fast vid att en mobil för 6000-7000kr ska kännas åtminstone bra utan att behöva lägga pengar på skal som förbättrar kvalitetskänslan.

920 kändes premium om än något tung, men du menar alltså att 950 inte är lika bra i det avseendet? Köper man en så pass dyr telefon får den inte knirka eller flexa, byggkvaliteten är väldigt viktig i det segmentet. Kan vara en deal-breaker för mig.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

920 kändes premium om än något tung, men du menar alltså att 950 inte är lika bra i det avseendet? Köper man en så pass dyr telefon får den inte knirka eller flexa, byggkvaliteten är väldigt viktig i det segmentet. Kan vara en deal-breaker för mig.

Betydligt, betydligt sämre än både 920 och 930 enligt mig. Sedan kan det säkert vara så som andra säger här att tredjeparts baksidor kan ge lite mer premiumkänsla.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Märkbar förbättring på batteritiden iom senaste uppdateringen av OS:et måste jag säga. Men jag saknar dubble tap to wake och att man inte kan använda handskar på skärmen som på min 930.

Men i övrigt gillar jag den skarpt, riktigt bra skärm och kamera

Permalänk
Medlem

Jag har inte fått någon uppdatering och jag kan inte hitta någon heller.

Menar ni en insider-update?

Permalänk
Medlem

Kommer få välja mellan en 950 eller en 950XL i nästa vecka, har tidigare haft en 930 och en 1520.

930 var jag hur nöjd med som helst, medans 1520 blev för stor för mig,
Ska jag snegla mer på 950 än på XL?

Jag gillar ju funktioner och att koppla emot dator skärm och sådant lät intressant.

Jag kommer testa mobilen i ett pilotprojekt så den kommer användas i 80% till jobbrelaterade saker med en E4 O365.

Visa signatur

c:\spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomaZ84:

Kommer få välja mellan en 950 eller en 950XL i nästa vecka, har tidigare haft en 930 och en 1520.

930 var jag hur nöjd med som helst, medans 1520 blev för stor för mig,
Ska jag snegla mer på 950 än på XL?

Jag gillar ju funktioner och att koppla emot dator skärm och sådant lät intressant.

Jag kommer testa mobilen i ett pilotprojekt så den kommer användas i 80% till jobbrelaterade saker med en E4 O365.

Det är stor skillnad på en 1520 och en 950 xl. Gå in i butik och känn på den. Jag har haft min xl i en vecka nu och aldrig haft något problem med att den är för stor. Men tycker du att 930 var perfekt i storlek så kör på vanliga 950

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaZZoA:

Jag har inte fått någon uppdatering och jag kan inte hitta någon heller.

Menar ni en insider-update?

Den ska finnas även utan insider dock har de lite problem med att vissa telefoner inte hittar uppdateringen. Senast sa dom att de var nära på att lösa det så fixen borde komma när som

Permalänk

Jäääävlar vilken boost man fick på batteri tiden efter uppdateringen, hel sjukt fan. 83% kvar vid 13:00
"använt" den lite då och då sen kl 7,

Igår hade jag 40% kvar vid samma tidpunkt, 60% dagen innan.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Garderoben:

Jäääävlar vilken boost man fick på batteri tiden efter uppdateringen, hel sjukt fan. 83% kvar vid 13:00
"använt" den lite då och då sen kl 7,

Igår hade jag 40% kvar vid samma tidpunkt, 60% dagen innan.

Haha så skönt att höra! Nu könner jag mig lite säkrare på att köpa 950.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vilken version har ni då?

Permalänk
Avstängd

Coolt att det är exakt samma bygge (10.586.29) i Windows 10 Mobile för alla telefoner som Windows 10 för all PCs nu

https://twitter.com/tmyerson/status/674353326004170752

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Nu jävlar.

Åkte till Elgigantens natt-öppet och köpte mig 950XL
Orkade inte vänta på Halebop

Fick

Lumia 950xl
3 fria månader
fri nummerflytt
hörlurar (kommer snart)
fritt inträde

Betalade nu 3120kr får då en månadskostnad på 279kr/mån

Fick ej deras trådlösa anslutning pga det andra erbjudandet de gav mig. Så jag fick exakt samma erbjudande där som på halebop. Dom var tvungna att ringa halebop chefen för att få igenom detta

Nu laddas den! Ska ladda in 1520'ans säkerhetskopiering

Trevligt! Nu ska jag bara avboka på halebop..

Tog en svart istället nu, mycket snyggare än vita (mitt tycke)

Permalänk
Skrivet av downup:

Nu jävlar.

Fick

Lumia 950xl
3 fria månader
fri nummerflytt
hörlurar (kommer snart)
fritt inträde

Fick ej deras trådlösa anslutning pga det andra erbjudandet de gav mig. Så jag fick exakt samma erbjudande där som på halebop. Dom var tvungna att ringa halebop chefen för att få igenom detta

Härligt! gjorde samma sak fast från tele2.. Säg gärna vad du tycker efter du pillat lite

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Nu jävlar.

Fick

Lumia 950xl
3 fria månader
fri nummerflytt
hörlurar (kommer snart)
fritt inträde

Roligt för dig!!

Jag frågade halebop om chefen eller liknande kunde fixa så jag kunde teckna med student via elgiganten för att slippa vänta..
Men dom arbetade inte så, sa de bra.... är såå jävla sugen på att göra något sådant.. hur blev det så att de ringde Halebop, sa du något speciellt?

Mitt bokade Mozo cover är också försenat.. är verkligen inte min tid för ny mobil...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xi:

Roligt för dig!!

Jag frågade halebop om chefen eller liknande kunde fixa så jag kunde teckna med student via elgiganten för att slippa vänta..
Men dom arbetade inte så, sa de bra.... är såå jävla sugen på att göra något sådant.. hur blev det så att de ringde Halebop, sa du något speciellt?

Mitt bokade Mozo cover är också försenat.. är verkligen inte min tid för ny mobil...

Jävla pissskit, Erbjudandet för Dispaydock finns inte längre Tackar Halebop för sen leverans...

Permalänk
Medlem

@downup:

Det gör det väl?

Fastnar du på att microsoft store säger "Slutsåld"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaZZoA:

@downup:

Det gör det väl?

När jag använder Lumia Offers får jag beskedet "Det här erbjudandet är tyvärr inte tillgängligt längre."
Någon annan som får samma?
Jag var dock tvungen att installera Lumia Offers själv eftersom den inte fanns i telefonen.. Måhända en följd av att jag har en italiensk version från Netonnet?

Permalänk
Medlem

@danern:

Här är lite grejer jag fick göra för att få iväg min beställning av gratis docka.

#1 Ha simkort i
#2 Gå in i Store-appen och uppdatera lumia offers appen.
#3 In på lumia offers och välj erbjudandet, du kommer få ett mail med kod/länk

Jag följde länken som var till microsoft store, där listades den som slutsåld. Jag kontaktade microsoft chat-support. De sa till mig att ringa in istället.

Nummert är 020-1203205

Där snackade jag med en snubbe som sa att de var slut och att jag skulle ringa tillbaka vid 15-16-tiden för att beställa en innan de listas på hemsidan.

Vilket jag gjorde och dockan är på väg nu. : )

Permalänk
Medlem

Tycker det är lite som en extra bonus varje gång man ser att man har en app update i telefonen, och sen vet att man även har den på sin PC Universal Apps är nice alltså

Visa signatur

Ryzen 5 5600X - SCYTHE SCMG-5PCGH - TUF GAMING X570-PLUS - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz - Samsung 980 Pro NVME - Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB EAGLE 2.0 - EVGA BQ 850W

Permalänk
Medlem

Fick min display port igår.
trevlig grej.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaZZoA:

@downup:

Det gör det väl?

Tack, tittar på detta snart

Permalänk
Medlem

Fråga

Hämtade ut en ny 950xl igår och batteriet satt i telefonen från början, brukar de göra det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Fråga

Hämtade ut en ny 950xl igår och batteriet satt i telefonen från början, brukar de göra det?

Rätt säker att min inte satt i.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Rätt säker att min inte satt i.

Tittade på en unboxing nu och det stämmer

Lumia offer fungerade efter hard-reset. Men hur lång tid tog det för att mailet kom fram?