Permalänk
Medlem

Webbsidor laddar inte klart

Kör en Asus RT-AC66U (senaste firmwaren) med ett Huawei E3276-modem från Tele2, klockren anslutning som jag får ut runt 60/40 på med bra svarstider. Brukade köra med en bryggad Dovado Tiny men den gav upp av oklar anledning så nu sitter modemet direkt i routern.

Spel osv funkar jättebra, men däremot så upplever jag ofta att webbsidor inte laddas klart och den har stora bekymmer med aktivt innehåll, typ Google Maps eller aktiva sökfält på Facebook och i webbshoppar osv. Väldigt underligt och jag hade definitivt inte det problemet när modemet satt i Dovadon, men när jag provade att köra nuvarande setup en kort tid för ett halvår sedan så hade jag exakt samma problem.

Någon som har några tips eller upplevt samma sak själv?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk

Vilken webbläsare har du? Känns som att problemet ligger mer där.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Sapphire R9 280

Permalänk
Medlem
Skrivet av utsatt_unge496:

Vilken webbläsare har du? Känns som att problemet ligger mer där.

Chrome 47, men det beter sig likadant i IE11 och Edge. Funkade som sagt utan problem innan jag satte USB-modemet direkt i routern, så jag är tveksam. :/ Får ofta refresha sidor för att de ska ladda överhuvudtaget har jag märkt nu också, men mest är det just mycket aktivt innehåll som vägrar laddas ner.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Skrivet av Arzei:

Chrome 47, men det beter sig likadant i IE11 och Edge. Funkade som sagt utan problem innan jag satte USB-modemet direkt i routern, så jag är tveksam. :/ Får ofta refresha sidor för att de ska ladda överhuvudtaget har jag märkt nu också, men mest är det just mycket aktivt innehåll som vägrar laddas ner.

Men då har jag ingen aning håll alla drivers på topp och testa med lite olika konfigurationer så kanske det löser sig.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Sapphire R9 280

Permalänk
Medlem
Skrivet av utsatt_unge496:

Men då har jag ingen aning håll alla drivers på topp och testa med lite olika konfigurationer så kanske det löser sig.

Har tittat på den biten idag också men även upptäckt att andra enheter påverkas - det är totalt omöjligt att få Halo 5 att ansluta till sina servrar ordentligt på min Xbox One, och då har jag till och med testat att sätta konsolen i DMZ så den är helt öppen mot nätet. Så problemet måste ligga på WAN sidan. Helt sjukt.

EDIT: Verkar som att man får problem med dubbel NAT och lite annat kul om man kör ett Huawei-modem med HiLink-firmware i vissa routrar. Tänkte försöka flasha in Huaweis originalfirmware på modemet, ska tydligen hjälpa.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x