Cooler Master HAF Midi-Tower (Taurus)

Permalänk
Medlem

Cooler Master HAF Midi-Tower (Taurus)

Hej

Köpte en komplett Inet Taurus-dator i andra hand för något år sedan, och efter några månader kom jag över ett Fractal Design XL-chassi som jag monterade komponenterna i istället, och detta blev över. Total tid som detta chassi haft komponenter i sig är ungefär 4-5 månader.

Det finns väl inte jättemycket att säga om det, men det som jag vet nämner jag i punktform här:

*4st täck"bläck" för PCI-portarna saknas (då datorn ursprungligen kom monterad med SLI-setup)
*Jag har borrat ur nitar för den undre buren av 3.5"-HDD-platser, men den sitter skruvad i framkant
*Ingen fläkt medföljer
*Har monterat distanser för fullstort ATX-moderkort
*En av totalt fyra gummipluttar som sitter som stöd för nätagget finns ej
*I stort sett alla snabbskenor för 3.5"-prylar kommer med
*Massa buntband och en del skruv/distanser följer med

Skicket är i stort sett nytt, jag lade en halv eftermiddag på att putsa bort klisterlappen för Win8 som satt på bakre dörrens hörn. Det enda jag har sett är ett par synnerligen små repor på ovan nämnda dörrs överkant, men det är i motljus och viss vinkel. I övrigt är den väldigt mintig.

Det är ju jul här också, och det saknades en lucka för 5.25"-platsen, så jag slängde i en DVD-brännare jag hade liggande här hemma.

Så, i ovan nämnda skick och med tillhörande bilder läggs denna upp här på marknaden istället för att ta plats hemma i lägenheten för mig här. Sätter budstart på 100:-, sen får det bli vad det vill bli helt enkelt.

I jul reser jag mellan Huskvarna - Jönköping - Ulricehamn - Borås - Göteborg - Mölndal fram och tillbaka, och i vecka 2 börjar jag arbeta i Linköping efter juluppehåll så där är gräns vänster samt höger för smidig utkörning.

Go jul!

Läs hela annonsen här

Permalänk
Avstängd

Om du skulle skicka, har du låda som är bra för det?

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk

Jag är intresserad av chassit, men jag bor i Falköping. Du har ingen möjlighet att köra förbi? annars kanske vi kan mötas upp någonstans häromkring.

Visa signatur

The Flippin Ninja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Om du skulle skicka, har du låda som är bra för det?

Jag har ingen låda på rak arm, men däremot är jag lite av en snikmästare och har genom åren plockat på mig det mesta i emballage som kommer med postpaket, så jag kan absolut tillverka något som skulle fylla funktionen "eminent emballage". Men det krävs lite pill och arbete, så då får budet lov att återspegla den mödan

Skrivet av victory995:

Jag är intresserad av chassit, men jag bor i Falköping. Du har ingen möjlighet att köra förbi? annars kanske vi kan mötas upp någonstans häromkring.

Det är frugans släkt som finns i Göteborg, min bor faktiskt utanför Vara så jag reser förbi Falköping lite då och då. Det kommer med stor sannolikhet att ske i mellandagarna om jag ska vara helt ärlig, alternativt efter nyår.

Permalänk
Avstängd

då bjufrt jag 100 + frakt

Permalänk
Medlem

Opffjkj

Permalänk

@Broder Truck:

Okej, jag har inte bråttom att få chassit. Bjuder 150kr och så möts vi någon gång runt nyår.

Visa signatur

The Flippin Ninja

Permalänk
Medlem
Skrivet av victory995:

@Broder Truck:

Okej, jag har inte bråttom att få chassit. Bjuder 150kr och så möts vi någon gång runt nyår.

Noterat.

Permalänk
Medlem

200 om du har vägarna förbi borås!

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem
Skrivet av victory995:

@Broder Truck:

Skrivet av Maho:

Yes, åker faktiskt genom Borås på självaste julafton, likaså på juldagskvällen. Du leder och bjuder ingen annan över så löser vi det enligt det bäst lämpade av ovan nämnda alternativ!

Permalänk

Då bjuder jag 250kr

Visa signatur

The Flippin Ninja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maho:

Skrivet av victory995:

Då bjuder jag 250kr

Och då leder Falköping igen