Datorn startar inte! grafikkortet snurrar inte, vafan?

Permalänk
Medlem

Datorn startar inte! grafikkortet snurrar inte, vafan?

Hej!

varit ifrån datorn några dagar, och nu vill den inte gå igång?

Har MSI GTX 970, och fläktarna snurrar inte! men själva MSI symbolen lyser på kortet.

Det som händer när jag startar datorn är allt allt går igång, men får ingen bild på skärmen, helt dött på skärmen. Sen står den bara o tuggar och kommer ingen vart.

Vafan är detta?

Visa signatur

Dator 1 » CPU: Intel i7 4790k 4GHz GPU: MSI GTX 970 PSU:EVGA 750W Ram: Corsair 16GB@1600MHz SSD Samsung 120GB Chassi: Corsair 760T Black Kylare: Corsair H100i

Permalänk
Skrivet av dalbjer:

Hej!

varit ifrån datorn några dagar, och nu vill den inte gå igång?

Har MSI GTX 970, och fläktarna snurrar inte! men själva MSI symbolen lyser på kortet.

Det som händer när jag startar datorn är allt allt går igång, men får ingen bild på skärmen, helt dött på skärmen. Sen står den bara o tuggar och kommer ingen vart.

Vafan är detta?

Hej! Är ingen expert, men det är bara att prova sig fram. Sätt i kortet i ett annat PCI-E uttag, testa även andra PCI-E kablar som matar ditt grafikkort. Kolla även RAM minnen, jag vet själv när jag inte fick någon bild pga minnen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av h1ghv0ltage:

Hej! Är ingen expert, men det är bara att prova sig fram. Sätt i kortet i ett annat PCI-E uttag, testa även andra PCI-E kablar som matar ditt grafikkort. Kolla även RAM minnen, jag vet själv när jag inte fick någon bild pga minnen.

Jag tog ut grafikkortet helt, och startade datorn med det integrerade grafikkortet. Då gick den ingång som vanligt. Så antar att jag fått fram att grafikkortet är kört? Isåfall får jag byta det imorgon på garantin.

Visa signatur

Dator 1 » CPU: Intel i7 4790k 4GHz GPU: MSI GTX 970 PSU:EVGA 750W Ram: Corsair 16GB@1600MHz SSD Samsung 120GB Chassi: Corsair 760T Black Kylare: Corsair H100i

Permalänk

@dalbjer: Tycker du ska ändå testa att byta port och strömkablarna.

Permalänk
Medlem

Datorn fungerade alltså utan problem tidigare? Stod den avstängd medan du var borta?

Om du inte redan gjort det kan du ju testa att rensa CMOS. Det låter ju som att grafikkortet blivit trasigt, men konstigt att det skulle ske medan datorn inte används.

Permalänk
Medlem

dum fråga men har du provat båda kontakterna på grafikkortet ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dunis90:

Datorn fungerade alltså utan problem tidigare? Stod den avstängd medan du var borta?

Om du inte redan gjort det kan du ju testa att rensa CMOS. Det låter ju som att grafikkortet blivit trasigt, men konstigt att det skulle ske medan datorn inte används.

Skrivet av HazZarD:

dum fråga men har du provat båda kontakterna på grafikkortet ?

Jag har löst allt.

Jag stängde av ECO-mode på nätagget där bak, och sen fungerar allt klockrent? vafan är detta?

Visa signatur

Dator 1 » CPU: Intel i7 4790k 4GHz GPU: MSI GTX 970 PSU:EVGA 750W Ram: Corsair 16GB@1600MHz SSD Samsung 120GB Chassi: Corsair 760T Black Kylare: Corsair H100i