Permalänk
Medlem

Blev sugen på att bygga liknande...

Permalänk

det finns en Gerhard Sköldeholt i nybro fast han är 82år gammal

vad menas med Datorn är monterad i kartongen PÅ SKÄMT och har inte används i detta utförande, användandet av datorn så hela annonsen är ett skämt ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Inte Blocket, men jösses vilka priser! Går ju att få nästa prestandaklass till ett lägre pris.
http://mrpc.se/index.php/komponenter-grafikkort-c-33_57

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem

Bästa hittills i år!

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

En fulländad version av Linus "troll pc" från scrapyard wars och denna proffsmoddare gerhard sköldeholt har gjort ett enastående bidrag till både scrapyard wars och någon case mod tävling.

Visa signatur

CPU: i7 8086k @5.0 ghz RAM:16gigs MOBO: ASUS z370-f strix
GPU: GTX 980 ref SSD: Samsung 970 NVMe 500gb, Samsung 860 evo 500gb
PSU: EVGA Supernova G2 850w
CHASSI: Phanteks enthoo pro M acrylic window
citera för svar!

Permalänk
Skrivet av ArcticFire:

Inte Blocket, men jösses vilka priser! Går ju att få nästa prestandaklass till ett lägre pris.
http://mrpc.se/index.php/komponenter-grafikkort-c-33_57

efter att ha läst omdömena på prisjakt så verkar det inte skötas så värst bra,

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu har jag iofs dålig koll på Dells priser men detta låter ju som ett jävla överpris i mina öron

http://www.blocket.se/goteborg/Dell_XPS_14_MYCKET_BRA_PRESTAN...

Permalänk
Skrivet av blessed:

Nu har jag iofs dålig koll på Dells priser men detta låter ju som ett jävla överpris i mina öron

http://www.blocket.se/goteborg/Dell_XPS_14_MYCKET_BRA_PRESTAN...

två år gammal för högre än inköpspriset.. det där är ju en dator för kanske 2-3000kr
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=1841421

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Melinho2895:

@LethalBanana:

Nämen titta vem vi har här. Stalkern igen
Jo håller med om att det är ett mästerverk. Bara chassits sexiness är värt att betala 8 lappar haha.

Varför lurar du folk?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

@Tumnus:

Jag lurar ingen. Har inte haft en enda onöjd kund tills nu.

Permalänk

@Melinho2895: så hur mycket har du köpt delarna för ?

Visa signatur

Permalänk

@Grönahunden:

Några tusen. Plus all tid jag har lagt ner på den. Lägger typ 1 vecka på varje dator för att få 100% stabilitet med OC och göra systemet perfekt.

Permalänk
Skrivet av Melinho2895:

@Grönahunden:

Några tusen. Plus all tid jag har lagt ner på den. Lägger typ 1 vecka på varje dator för att få 100% stabilitet med OC och göra systemet perfekt.

så gissningsvis köpt för 2-3000kr ? och du ökar på priset 340% ?
har du jobbat med den datorn 8timmar / dag i 1vecka ?

Visa signatur

Permalänk

@Grönahunden:

Nej jag använder datorn som min personliga dator i runt 1 vecka för att garantera att den är stabil och problemfri. Erbjuder även mina kunder garanti om någon komponent skulle ha för sig att gå sönder så byter jag ur delen helt gratis. Med tanke på vad jag får betalt. Men det viktiga för mig är att köparna är 100% nöjda vilket alla har varit.

Permalänk
Skrivet av Melinho2895:

@Grönahunden:

Nej jag använder datorn som min personliga dator i runt 1 vecka för att garantera att den är stabil och problemfri. Erbjuder även mina kunder garanti om någon komponent skulle ha för sig att gå sönder så byter jag ur delen helt gratis. Med tanke på vad jag får betalt. Men det viktiga för mig är att köparna är 100% nöjda vilket alla har varit.

ingen vet att du har 100% nöjda köpare eftersom Blocket inte har omdömen,
har du heller inget Företag så är dina skyldigheter efter att du sålt nånting nära på obefintliga..
privatperson till privatperson så är det "i befintligt skick" det är jag som köpare som har ansvar att kontrollera att det jag köper verkligen håller..

en sak till är det svårare sälja en dator om du skrivit ut modellnumret på processorn ?

Visa signatur

Permalänk

@Grönahunden:

Jag kan veta om jag har nöjda köpare därför att dom mesta som köper utav mig brukar skicka meddelanden och säga hur nöjda dom är. Och varför jag inte skriver full modelnummer på processorn är för att det blir för långt + att jag skriver att det är X58 moderkort så det är ganska obvious att det är i7 Bloomfield.

Permalänk
Skrivet av Melinho2895:

@Grönahunden:

Jag kan veta om jag har nöjda köpare därför att dom mesta som köper utav mig brukar skicka meddelanden och säga hur nöjda dom är. Och varför jag inte skriver full modelnummer på processorn är för att det blir för långt + att jag skriver att det är X58 moderkort så det är ganska obvious att det är i7 Bloomfield.

så i7 920 blir för långt ? om du håller dig till modellen så slipper du ju skriva Processor OC Quad Core 8 Trådar
sen är den "snabb" som första gen i7 eller jämför du med nyare i7 ? ingen du säljer till vet att det är Bloomfield.

din "snabba" i7 är ju som en i3 Skylake/hasswell.. ja tycker du borde ta bort 580 också det räcker med att det står GTX ?

så 200fps när du står still i CSGO vilken upplösning ? är allt satt på lägsta ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melinho2895:

@Grönahunden:

Av ren nyfikenhet, hur många har du lurat på blocket?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Melinho2895:

@Tumnus:

Mmmm för att medvetet sälja hårdvara till ockerpriser är verkligen inte att lura någon. Nej då... Att du inte haft en "onöjd" kund ännu är antagligen för att du säljer till mindre kunnigt folk. De har helt enkelt inte kunskapen att inse att du lurat dem.

Skrivet av Melinho2895:

@Grönahunden:

Så du menar alltså att "Intel i7 950" är för långt att skriva? Vet du vad jag tror? Jag tror snarare du försöker vara så vag som möjligt för att kunna undanröja det faktum att du tar överpriser för gammal hårdvara.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||

Permalänk

@Tumnus: Lita på @Melinho2895 har 100% nöjda köpare & samtidigt dölja vad det är för delar i datorn..
Aboo kompis datorn är jätte snabb ja svär!

@Melinho2895 du vet ju hur man ska Skriva intel i7 950 @ 4,4Ghz varför gör du inte det då ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bör man skratta eller gråta, Melinho?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Grönahunden:

@Tumnus: Lita på @Melinho2895 har 100% nöjda köpare & samtidigt dölja vad det är för delar i datorn..
Aboo kompis datorn är jätte snabb ja svär!

@Melinho2895 du vet ju hur man ska Skriva intel i7 950 @ 4,4Ghz varför gör du inte det då ?

Som sagt. Okunnighet har inga yttre gränser och de som köper av honom är säkert jättenöjda med att deras överprisade dator fungerar. Att man sedan kunnat hitta ungefär samma komponenter för 60% av priset bara man faktiskt letat ordentligt vet de ju inte självfallet och det är denna kundkrets som @Melinho2895 uppenbarligen vänder sig emot. Själv skulle det inte ens falla mig in att betala över 8.000 för över 6 år gamla komponenter. Oberoende om denne ger sken av att ge "Support" eller inte.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av vrmlnd:

https://youtu.be/KzLfwQ4jfEU

HAHAHAHHAHAHAHA fyfan

Visa signatur

CPU: i7 8086k @5.0 ghz RAM:16gigs MOBO: ASUS z370-f strix
GPU: GTX 980 ref SSD: Samsung 970 NVMe 500gb, Samsung 860 evo 500gb
PSU: EVGA Supernova G2 850w
CHASSI: Phanteks enthoo pro M acrylic window
citera för svar!

Permalänk
Skrivet av John15:

En fulländad version av Linus "troll pc" från scrapyard wars och denna proffsmoddare gerhard sköldeholt har gjort ett enastående bidrag till både scrapyard wars och någon case mod tävling.

Linus troll pc var nog bästa ever

Visa signatur

Jag hatar när folk anmäler min signatur...

Permalänk
Medlem

http://www.blocket.se/stockholm/HDD___Ram___Cpu___Toner___SAS...

Passa på, strax under 16kg CPU:er till salu! Betvivlar att någon av dem fungerar korrekt med alla repor på undersidan. Kolla även den böjda ramstickan på bild 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melinho2895:

@Grönahunden:

Modellnummer för långt? Mest korkade förklaringen på länge.
Obvious? Därför du skriver (snabb)?

Permalänk
Skrivet av John15:

HAHAHAHHAHAHAHA fyfan

Hahahaha Take Money !

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av vrmlnd:

https://youtu.be/KzLfwQ4jfEU

Tung musik, tung video Awesome!

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

@Grönahunden:

En i7 är en i7 och en i3 är en i3 no matter what. 8 Trådar vs 4 trådar + 4Ghz OC. Sen så var inställningarna som kördes i videon Maximum + 8X MSAA samt FXAA i 1080P. Tuffar på som tåget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melinho2895:

@Tumnus:

Men vänta lite här nu, bara för att ingen (enligt dig) har blivit missnöjd så betyder ju inte det att du INTE har lurat någon!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Här nere kan man skriva lite olika saker.