Permalänk

@kaimor:

Hur har jag lurat någon när köparen har fått vad hen har blivit lovad och att komponenterna och skick stämmer enligt annonsen ?
Läs på vad lura betyder.

Permalänk

Nämen se vad man kan hitta.

Visa signatur

Jag hatar när folk anmäler min signatur...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melinho2895:

@kaimor:

Hur har jag lurat någon när köparen har fått vad hen har blivit lovad och att komponenterna och skick stämmer enligt annonsen ?
Läs på vad lura betyder.

Dina annonser är så odetaljerade att dom som köper av dig inte har någon aning om vad dom köper.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Här nere kan man skriva lite olika saker.

Permalänk

@kaimor:

Läs annonsen igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melinho2895:

@Grönahunden:

En i7 är en i7 och en i3 är en i3 no matter what. 8 Trådar vs 4 trådar + 4Ghz OC. Sen så var inställningarna som kördes i videon Maximum + 8X MSAA samt FXAA i 1080P. Tuffar på som tåget.

Så du menar att en i7 860 spöar skiten ur en i3 6320 bara för att det är en i7:a?

Visa signatur

Permalänk

@kaimor:

I3an har endast högre IPC stock mot stock och drar mindre. I7 spöar i multitasking. Och jag snackar om s1336 i7 930 och inte en s1156 860.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melinho2895:

@kaimor:

I3an har endast högre IPC stock mot stock och drar mindre. I7 spöar i multitasking. Och jag snackar om s1336 i7 930 och inte en s1156 860.

Det var du som skrev "En i7 är en i7 och en i3 är en i3 no matter what", inte jag.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Melinho2895:

@Grönahunden:

En i7 är en i7 och en i3 är en i3 no matter what. 8 Trådar vs 4 trådar + 4Ghz OC. Sen så var inställningarna som kördes i videon Maximum + 8X MSAA samt FXAA i 1080P. Tuffar på som tåget.

Skrivet av Melinho2895:

@Njov Jork:

Inte ska man gråta

Skrivet av Melinho2895:
Skrivet av Melinho2895:
Skrivet av Melinho2895:

@kaimor:

Läs på vad lura betyder.

det går citera flera på en gång?

varför tror du det finns olika generationer med processorer om dom nu är så likvärdiga ?
din i7:a presterar ju likvärdigt med en i3 haswell

8X MSAA samt FXAA i 1080P. Tuffar på som tåget ska man lita på dig? varför använder du inte något benchmarks program ?
hoppsan CSGO har ju en egen benchmark bana

tanken är att du först visar dina inställningar sen i slutet så får du en genomsnittlig FPS, givetvis har du också Speccy, CPU-Z & GPU-Z igång samtidigt.

du är väl så "professionell" att du klarar av spela CSGO och logga fps´n samtidigt ? inte bara stå still och spela in med en mobil.

mina tankar går ju rätt enkelt till Tech&mech samma sak där, Alla garantier att man som köpare skulle få livstids support och garantier i flera år när man köper av en privatperson.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

@kaimor:

Förstod du vad jag menade med det ?
Exempel : en modern 4 cylindrig Fiat mot en gammal V8. Fiaten drar mindre bränsle och är effektivare, men V8an är mycket kraftfullare P.g.a stor motor.

Permalänk

@Grönahunden:

Om du inte litar på mig så kan du komma över och testa datorn personligen. Kan bjuda på en kopp kaffe också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melinho2895:

@kaimor:

Förstod du vad jag menade med det ?
Exempel : en modern 4 cylindrig Fiat mot en gammal V8. Fiaten drar mindre bränsle och är effektivare, men V8an är mycket kraftfullare P.g.a stor motor.

Men nu är det ju så att datorer över lag har utvecklats mycket snabbare än bilmotorer. Jämför en bilmotor från 90-talet med en sprillans ny och sen gör du samma sak med två processorer.

Visa signatur

En dator med 5 år på nacken känns inte värd att skriva ut i signaturen

Permalänk
Medlem

Som tidigare har påpekats behöver man inte ljuga för att lura någon och en person kan vara nöjd även om denne egentligen är lurad. Jag hade inte kunnat rättfärdiga så överprisade försäljningar men alla får stå för sina egna handlingar.

En del personer utnyttjar omständigheterna här i livet för egen nytta och det är inte så mycket man kan göra åt saken. I vissa fall kan man väcka missdådarens samvete men i detta fall verkar det sova för djupt.

Permalänk
Skrivet av Melinho2895:

@Grönahunden:

Om du inte litar på mig så kan du komma över och testa datorn personligen. Kan bjuda på en kopp kaffe också

ja brukar inte gå hem till personer som ja inte känner.

tror det räcker med några riktiga tester som du själv gjort, du kan ju använda Fraps ?
nu blir det ju ofta lite lägre fps när fraps är igång, det vet dom flesta som håller på med datorer då skriver man bara att det blir ex: 30fps högre utan Fraps..

eftersom man redan har sett Specifikationerna i den video som du gjort så blir det ju enklare att räkna ut att det stämmer.

vilken i7 var det du hade ?

@Funiculus: man behöver inte ljuga men eftersom vissa har luddiga beskrivningar så börjar man ju undra om det är något mer som han döljer?

Visa signatur

Permalänk

@Grönahunden:

Jo jag antar att du har rätt. Men har inte 10 armar som man filma och spela samtidigt. Men den får iaf 180-250 FPS med Max settings 1080p i MM Dust 2, 5v5. Den har en hederlig i7 930 överklockad till 4 GHz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melinho2895:

Att du inte skäms är för mig oförståeligt.

Well, kommer aldrig sälja saker till dig om detta är vad prylarna går till, eller jo btw har ett 6850 liggandes du får köpa det för 3k

Det klarar av alla dagens spel i 4K, en riktigt sjuk spelupplevelse!

Ovanstående är ej en lögn, kommer funka men bli ett bildspel.
Precis så du säljer saker.

Deal?

Permalänk
Medlem

Inte en dator men ändå helt åt skogen, skriv ut vad som ingår och fakta om telefon istället för att skryta med att du har köpt ny,
sånt här ser man tyvärr allt för ofta då folk inte orkar skriva ut all info och sen gnäller att de inte vill ha 1000 frågor.

http://www.blocket.se/stockholm/Iphone_5_64574418.htm?aw=1

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

@Xiqt:

Datorn jag har ute just nu klarar det jag lovar. 580 är lika starkt som ett GTX 660 Ti och snokar på HD 7950 om man har OC. Vet inte vad alla klagar på.

Permalänk
Skrivet av Melinho2895:

@Xiqt:

Datorn jag har ute just nu klarar det jag lovar. 580 är lika starkt som ett GTX 660 Ti och snokar på HD 7950 om man har OC. Vet inte vad alla klagar på.

Jag gissar på att det är priset som irriterar folk, samt att du inte skrivit ut vilken processor som sitter i den.

Om det nu är denna annons som diskuteras.

Permalänk
Skrivet av Melinho2895:

@Xiqt:

Självkritik ? kritisera anda blocket annonser om du själv har egna uppe?

det här citatet finns säkert i alla religioner.
Varför ser du flisan i din broders öga när du inte märker bjälken i ditt eget?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Grönahunden:

Att du köper delar för X tusen kr och säljer för 8490kr Där har du problemet.
du är inte bättre än nån av dom andra på blocket som säljer gamla delar för "nypris"

för 8500kr får man en ny dator troligen med bättre prestanda än din som är 6år gammal.

En ny dator med i7 & likvärdigt grafikkortet GTX 960 + OS kostar nog en bit över 8500:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av I_KILL_HORSES:

Jag gissar på att det är priset som irriterar folk.

this

för 8k får man en bra dator om man vet vad man ska leta efter, och då med det allra senaste i och inte 5-7 år gamla komponenter

Permalänk
Skrivet av Melinho2895:

En ny dator med i7 & likvärdigt grafikkortet GTX 960 + OS kostar nog en bit över 8500:-

du fattar väl att en dator idag inte behöver ha 8 kärnor för att prestera bättre än i7 930

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Nu hänger jag inte med men är det här Melinho2895's annons? http://www.blocket.se/stockholm/Monster_Gaming_PC_Med_Core_i7...

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Skrivet av Melinho2895:

Datorkomponenter utvecklas rätt fort och ny teknik kommer årligen så det har hänt lite på 6 år. Ett 960 har t.ex stöd för G-Sync vilket inte ett 580 har.

Att man även får garanti från tillverkare och ångerrätt/reklamationsrätt från återförsäljare gör det väldigt mycket mer värt att betala den biten över 8500 kr.

Skrivet av ScaniaTuktarN:

Nu hänger jag inte med men är det här Melinho2895's annons? http://www.blocket.se/stockholm/Monster_Gaming_PC_Med_Core_i7...

Det stämmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melinho2895:

Varför måste den nya datorn ha i7'a? En modern i5'a är mer än nog för att prestera enormt mycket bättre än en gammal trött i7 920 eller liknande modell. Det har hänt ganska mycket mellan dessa generationer. Vad spelar det för roll att det står i7 eller i5 framför om en del presterar bättre? Bara för att det är en i7'a gör den inte till något super monster som klår allt.

Sedan ska man ändå köpa begagnad så kan jag få en dator som är väldigt mycket bättre med begagnade komponenter här på sweC. Inkl. i7'a för under 8500kr. Och en ny dator är det inga problem att bygga för under det priset som presterar bättre. Nu ska vi komma ihåg att även en brödrost får ut några 100-200FPS i CSGO. Vilket är ett extremt lättdrivet spel.
Varför inte köra witcher 3 i 1440p eller liknande som benchmark istället? Så kan vi få se på lite i7 muskler som du pratar om.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

@Elghinnarisa:

En i7 bloomfield klockad till 4 Ghz är mycket bättre än vad du tror. Varför det ska vara i7 dator mot i7 dator är p.g.a folket som köper datorer på blocket kollar nästan bara på att det står i7. Sen att 8 Trådar är mycket mer framtidssäkert och slår en i5 på fingrarna när det kommer till streaming/bildredigering är en annan femma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melinho2895:

@Elghinnarisa:

En i7 bloomfield klockad till 4 Ghz är mycket bättre än vad du tror. Varför det ska vara i7 dator mot i7 dator är p.g.a folket som köper datorer på blocket kollar nästan bara på att det står i7. Sen att 8 Trådar är mycket mer framtidssäkert och slår en i5 på fingrarna när det kommer till streaming/bildredigering är en annan femma.

Fast en t.ex. i5 6600k kommer fortfarande slå en i7 920 i streaming och bildredigering.
Och jag vet exakt hur snabb en bloomfield på 4Ghz kan vara, jag körde min 920 i 4-4.1GHz innan jag bytte. Och ja, den är seg emot dagens processorer. Sedan ska vi inte glömma att en bloomfield eller nehalem är idag väldigt gamla och man kan inte tro att de ska fungera i all framtid, speciellt inte om man klockar dom.
Min 920 var lite svajig i slutet innan jag sålde den. Om det beror på moderkortet eller processorn är osäkert. Men jag märkte att den var inte alls glad att gå på 4GHz längre.

Min 2700k flaskar ganska bra i dagens spel den med. Även med mitt gamla 670 fick den tugga på ganska rejält i vissa spel.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

@Melinho2895:kan du visa det då ?
Framtidssäkert med 6år gamla delar om man kan få liknande prestanda med helt nya delar ?
du annonserar ju ut datorn med ett klipp från CSGO. var kom streaming/bildredigering in i bilden?

du verkar ha hängt upp dig på kärnor? det är väldigt få spel som använder fler än fyra trådar..

apropå AMD har ju FX-6300 och FX-8120 6-8core. prestandan är likvärdig och går att få tag på helt nytt system för 8500kr.

Visa signatur

Permalänk

@Grönahunden:

Nej nej nej. Har haft en FX 6300 och 8120 förr och kan säga att i7 bloomfield har nästan dubbelt så hög IPC med 4 Ghz. Streaming sa jag för att det finns folk som köper datorer för att streama eller hålla på med redigering och ibland till och med studio sysslor. Jag har testat datorn och stressat den med samtliga program och spel. Den är godkänd för pretty much allt om man håller sig inom 1080p. Vilket majoriteten gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melinho2895:

folket som köper datorer på blocket kollar nästan bara på att det står i7.

Du i princip erkänner själv nu att du lurar folk som inte är kunniga i området.

Ja, okunniga folk tror alltid att i7 är bättre än i5 & i3 och därför köper det. Jag kan förstå om någon okunnig lägger ut en gammal dator och påstår det, men nu är du (förhoppningsvis) en kunnig person och vet skillnaden mellan dessa.

Ja, det är att lura folk.