Permalänk
Medlem

Marquee Ultra 9500LC med mods

Min pj från andra världskriget, som jag har uppgraderat kretskorten på med hjälp av en expert i USA, och blev rätt nöjd faktiskt.

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Vad klarar den för upplösning?

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

aldrig sett dessa förr så började googla. CRT projektor från 90-talet som har infinite blacks och utan problem kör 1080p idag. Låter ju som drömmen, hur fungerar den för dig? Hur mycket har det kostat? Från vad jag förstått är dessa mer eller mindre det närmaste man kommer en riktig bio upplevelse utan att betala enorma summor

Nackdelarna verkar vara, storlek, tyng och underhåll.

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Ärligt, tycker jag bilden ofta känns 3D fast det är vanlig 2D, men så är det väl för bra digitala numer också, JVC t ex.

Jag har lagt ut ca 35000 kr allt som allt med nya rör och modsen. Men igår köpte jag en till, med årsmodell 2011 och endast 7000 timmar på den, för 450 euro. Bra kurs! Men annars tycker jag att 9 tum är grym även utan mods.

Den klarar 1080p galant med mods, men jag kör envist med 800p och då blir der ju ännu bättre eg. för bandbredden blir lägre. Jag brukar göra en masterkopia av blu-ray, med att köra dem genom Handbrake, med max settings, och sen få en masterkopia utan svarta kanter ovan o nedan, normalt göra man ju den för att minska storleken på filen, jag göra det för att maxxa bilden. Men det är klart, man måste våga tro på att programmet verkligen gör det den ska. 48 timmar är ungefär vad det tar med max settings att göra en master 800p.

Underhållet är enkelt för det finns så gott om reservdelar till just Marquee. Många mods finns så noga dokumenterat att man kan göra lite själv, men jag har köpt mina mods

Permalänk
Medlem

tänkte först att du hade en jetmotor hängande i taket.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mr ESP:

Ärligt, tycker jag bilden ofta känns 3D fast det är vanlig 2D, men så är det väl för bra digitala numer också, JVC t ex.

Jag har lagt ut ca 35000 kr allt som allt med nya rör och modsen. Men igår köpte jag en till, med årsmodell 2011 och endast 7000 timmar på den, för 450 euro. Bra kurs! Men annars tycker jag att 9 tum är grym även utan mods.

Den klarar 1080p galant med mods, men jag kör envist med 800p och då blir der ju ännu bättre eg. för bandbredden blir lägre. Jag brukar göra en masterkopia av blu-ray, med att köra dem genom Handbrake, med max settings, och sen få en masterkopia utan svarta kanter ovan o nedan, normalt göra man ju den för att minska storleken på filen, jag göra det för att maxxa bilden. Men det är klart, man måste våga tro på att programmet verkligen gör det den ska. 48 timmar är ungefär vad det tar med max settings att göra en master 800p.

Underhållet är enkelt för det finns så gott om reservdelar till just Marquee. Många mods finns så noga dokumenterat att man kan göra lite själv, men jag har köpt mina mods

Oj, 48 timmar?! Vad är det för dator som käkar detta? Kanske dags att uppgradera till en kraftigare cpu så du slipper vänta så pass länge, tänkte jag, när du ändå lagt så mycket på att få skön bild!

Permalänk
Medlem

@cider123:

Ja, det är en i7 från säg 3-4 år sen med endast 8 gig ram, så säkert lite gammalt för sånt här. Men olidligt sakta går det.

Permalänk
Inaktiv

Ser gärna lite fler bilder! Såg en liten SVS sub i bakgrunden

Permalänk
Medlem

@anon124265:

Sure, jag kan lägga upp lite bilder nu och då. PG13 givetvis.

Det är lite kul för det fínns en riktig subkultur att post de bästa screenshotsen, även om man bara kan anta vilken kvalité en skärmbild verkligen har, så gör vi det ändå. Åtminstone trigga varann att ta ett bättre foto tills nästa gång! Men skarphet, och hur väl man lyckats med calibreringen kan man iaf antyda. Ibland är det kameran som spökar, ibland är det en själv, för man är ofta o rotar i projektorn och man får börja om från början.

post img

20mb image hosting

images hosting

free picture upload

upload a gif

image post

post images

upload imagem

photo hosting

post images

Permalänk
Medlem

Ok, lite gammal hederlig film med James Bond.

image hosting 15mb

print screen

screenshot tool

image hosting websites

how to screenshot on windows 7

screengrab

image upload no resize

upload pictures online

img hosting

how do you print screen

image url upload