Ärligt, tycker jag bilden ofta känns 3D fast det är vanlig 2D, men så är det väl för bra digitala numer också, JVC t ex.
Jag har lagt ut ca 35000 kr allt som allt med nya rör och modsen. Men igår köpte jag en till, med årsmodell 2011 och endast 7000 timmar på den, för 450 euro. Bra kurs! Men annars tycker jag att 9 tum är grym även utan mods.
Den klarar 1080p galant med mods, men jag kör envist med 800p och då blir der ju ännu bättre eg. för bandbredden blir lägre. Jag brukar göra en masterkopia av blu-ray, med att köra dem genom Handbrake, med max settings, och sen få en masterkopia utan svarta kanter ovan o nedan, normalt göra man ju den för att minska storleken på filen, jag göra det för att maxxa bilden. Men det är klart, man måste våga tro på att programmet verkligen gör det den ska. 48 timmar är ungefär vad det tar med max settings att göra en master 800p.
Underhållet är enkelt för det finns så gott om reservdelar till just Marquee. Många mods finns så noga dokumenterat att man kan göra lite själv, men jag har köpt mina mods