Ljudproblem med nya högtalare

Permalänk

Ljudproblem med nya högtalare

Okej så här ligger det till, allt sket sig.

Det började med att jag skaffade nya högtalare (argon 7460A) som har en inbyggd DAC. Mina förra gick på 3.5mm. Jag kopplade i dom med USB och allt gick som det skulle. Tills jag skulle skypa och jag inte kunde höra mina kompisar eller spelet (BF4) vi spelade samtidigt i mina hörlurar som också går på USB. Kompisarna kan alltid höra mig. Detta problem löste jag genom att starta om datorn varje gång jag skulle skypa och spela. Ganska onajs men fortfarande under kontroll.

Sedan så började min mus muppa sig. Den sköt vilt och oregelbundet, den klickade inte alltså, när jag pausade så klickade den inte på saker och när jag surfade så klickade den inte vilt. Problemet kvarstår efter nya drivrutiner och byte av mus. Sedan så började mitt tangentbord muppa sig. Mitt mekaniska tangentbord kunde inte längre registrera Shift knappen, förutom ibland, väldigt orgelbundet. Detta är alltså bara i BF4. Problemet kvarstår efter byte av tangentbord.

Nu börjar jag känna att min söndag håller på att falla sönder.

Jag byter från USB till 3.5mm på mina högtalare i hopp om att alt ska lösa sig. Samtidigt påbörjar jag en ominstallation av BF4. Fast nu kan jag inte längre byta ljud output. Efter någon minut så kan jag det igen. Ungefär då börjar jag skriva detta inlägg. Nu märker jag att soundcloud och windows mediaplayer inte längre kan spela låtar, men spotify fungerar. Men jag kan inte längre byta ljud output. Ibland när jag byter ljud ouput så står det "det finns inga ljudenheter installerade" efter att jag har bytt. Sedan när jag testar att spela en låt i spotify så byter den låt ca 2 ggr i sekunden ett tag innan den stannar på en låt och soundcloud börjar spela.

Så nu sitter jag här, 22 nanometer från att ge upp och hoppas på det fungerar imorn. Lycka till med att hitta lösningar!

Rubrik ändrad /Najk
Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Sapphire R9 280

Permalänk

UPDATE: BF4 om installerat, mus och tangentbords problem lösta, ljudproblem kvarstår.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Sapphire R9 280

Permalänk
Medlem

Ändra titeln.