Custom rom för Nvidia Shield? Platta som dem annars låser.

Permalänk

Custom rom för Nvidia Shield? Platta som dem annars låser.

Hej

Jag har en Nvidia Shield Tablet som nvidia ''återkallade'', då batterierna i vissa fall överhettade.

Nu fick jag en ny platta men om jag anslutar till wifi med den gamla som jag fick behålla så kommer dom tydligen att låsa den.

Vet ni om det finns nått vettigt custom rom på nätet att få tag på till den? Hur fungerar det egentligen med custom rom, kan man fortfarande uppdatera android ?

Tack på förhand !

Visa signatur

ASUS GeForce STRIX GTX 970|i7 4970k 4ghz |Asus Z97A| Corsair16gb CM8GX3M2A1600C9| Crucial_CT480M500SSD3 & OCZ Agility 3 120GB SSD |
Cooler Master G650M|

Macbook Pro Retina 13'' Late 2013.|Playstation 4.| Lenovo Tablet | Samsung s20 |

Permalänk

Hej igen, jag hittade en guide på nätet som visar hur man gör för att roota & flasha enheten. Vad man sen behöver göra är att ta bort OTD filen.

Jag har en liten off-topic fråga. Finns det nått sätt för mig att få över Save filerna från spelen jag har på plattan utan att använda internet? Eftersom om jag ansluter mig till nätet så kommer Nvidia att låsa plattan och om jag flashar/rootar enheten så försvinner alla appar och save filer. Jag har en annan Shield platta som jag på något sätt skulle vilja få över filerna till.

Visa signatur

ASUS GeForce STRIX GTX 970|i7 4970k 4ghz |Asus Z97A| Corsair16gb CM8GX3M2A1600C9| Crucial_CT480M500SSD3 & OCZ Agility 3 120GB SSD |
Cooler Master G650M|

Macbook Pro Retina 13'' Late 2013.|Playstation 4.| Lenovo Tablet | Samsung s20 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Problematik:

Hej igen, jag hittade en guide på nätet som visar hur man gör för att roota & flasha enheten. Vad man sen behöver göra är att ta bort OTD filen.

Jag har en liten off-topic fråga. Finns det nått sätt för mig att få över Save filerna från spelen jag har på plattan utan att använda internet? Eftersom om jag ansluter mig till nätet så kommer Nvidia att låsa plattan och om jag flashar/rootar enheten så försvinner alla appar och save filer. Jag har en annan Shield platta som jag på något sätt skulle vilja få över filerna till.

För över till datorn via USB ?

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk

eller dra ur internetsladden ur routern så du inte har mer än lokal anslutning.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows