Köpråd på ny dator! :)
Hej jag har haft min sketna mini kontors dator nu i flera år vilket är helt värdelöst, kan bara spela spel som t.ex. LoL osv, cs go är nog de spelet som går helt ok med allra lägsta grafik... allt annat går icke, vill inte spela i lägsta upplösning och lägsta möjliga grafik så man ser pixlar liksom och fortfarande ha lagg.
Så jag vill nu uppgradera min dator till en dator som kan klara sig ett par år framåt. Skulle såklart vilja kunna spela nya spel som battlefield 4, call of duty osv osv, liksom ha möjlighet att spela de nyaste spelen på max ^^ är samtidigt ganska intresserad av mmo's, t.ex. förr spelade jag mycket WoW (inte så krävande i mina ögon) men kunna klara av nya stora spel som dem, t.ex. guild wars 2 osv, är ganska intresserad av att testa blade and soul, men eftersom min nuvarade dator knappt kan öppna de så... :/ tror nog de nya skjut spelen är mest krävande om man jämnför med mmo's? men iallafall klara av allt nytt på max
Är inte så kunnig om dator delar, så skulle nog mestadels syfta på en färdigbyggd dator från komplett vilket jag troligtvis ska delbetala.
Har ingen speciell budget, vill bara ha en bra dator som sagt inte hyffsad utan faktiskt kunna spela med max grafit på de flesta spel lägga några extra lappar för att klara sig kanske något år längre eller så.
Har kollat lite här " https://www.komplett.se/k/cl.aspx?bn=10627 " men har ingen aning om vad jag ska utgå från, skulle säkert kunna köpa vilken av dem som helst, som sagt ingen speciell budget, men skulle nog syfta på max 12-15k eller liknande hehe den dyraste där kostar 12 tusen så ao.
All hjälp uppskattas! tack