Permalänk
Medlem

Cpu kylaren låter som f*n

hej min pump i vattenkylaren antec khuler 650 sprakar som, innuti, något att oroa sig för? Har garanti på den osv

Permalänk

@01vikkar:
Låter det som ett knaster-likt ljud kan det vara luft i pumpen. Vänd chassit tillfälligt så pumpen hamnar som lägsta punkt så borde luftbubblorna leta sig upp i reservoaren. Jag hade iaf detta problem med min antec kuhler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClosetPerv:

@01vikkar:
Låter det som ett knaster-likt ljud kan det vara luft i pumpen. Vänd chassit tillfälligt så pumpen hamnar som lägsta punkt så borde luftbubblorna leta sig upp i reservoaren. Jag hade iaf detta problem med min antec kuhler.

Hej, ja har skakat på burken och nu så funkar de, men hur menar du med att vända till lägsta punkt, de ksk int är så bra att skaka på burken hahaha

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 01vikkar:

Hej, ja har skakat på burken och nu så funkar de, men hur menar du med att vända till lägsta punkt, de ksk int är så bra att skaka på burken hahaha

Lämna in den om den låter förjävligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 01vikkar:

Vicka lätt fram och tillbaka så bubblorna letar sig uppåt. Du ska absolut inte skaka för glatta livet.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk

Enklare beskrivet så vänder du chassit med radiatorn uppåt(mot taket) och vickar lite lätt fram och tillbaks som Pamudas skrev. Har du exempelvis radiatorn i fronten på chassit ställer du chassit med bakpanelen mot golvet. Slutar det låta har du gjort rätt

Permalänk

Den kan ju även va slut i lagerna .
Kan ju hända nya grejer med. Ett slutet system dunstar ju det med, även om det bör hålla i minst 3 år.
Ett slutet system bör vara helt tomt på luft när det sätts ihopa så eg ska man Inte behöva vända på datorn för att få ut luft.

Permalänk

Ps. Pumpen på den sitter vid fläkten och inte på blocket .

Permalänk
Medlem

Lite försiktigt med att skaka datorn när den är i gång om du har vanliga hårddiskar i den.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

Skakat på den igår och har kört med den i 5+ timmar idag utan problem, tack för all hjälp <3

Permalänk
Medlem

Jahap, nu började den låta igen så stängde av burken... Ska skaka igen å se hure går i morrn xd

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 01vikkar:

Jahap, nu började den låta igen så stängde av burken... Ska skaka igen å se hure går i morrn xd

Man ska inte behöva skaka på en sluten vattenkylare, bara lämna in den. Dessutom rekommenderar jag personligen att man använder luftkylare före sluten vattenkylare pga att sluten vattenkylare har sitt bäst före datum. Sluten vattenkylare är lämpligast vid kompakta byggen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Man ska inte behöva skaka på en sluten vattenkylare, bara lämna in den. Dessutom rekommenderar jag personligen att man använder luftkylare före sluten vattenkylare pga att sluten vattenkylare har sitt bäst före datum. Sluten vattenkylare är lämpligast vid kompakta byggen.

Okej, tack för svar, det är 3 års garanti på den och den är bara någon vecka gammal och varit använd i max 20 H, bara att skicka tbx den då

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 01vikkar:

Okej, tack för svar, det är 3 års garanti på den och den är bara någon vecka gammal och varit använd i max 20 H, bara att skicka tbx den då

Då är det en DFOA men som sagt sluten vattenkylare har sitt bäst före datum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Då är det en DOA men som sagt sluten vattenkylare har sitt bäst före datum.

https://m.youtube.com/watch?v=JT_u_eLVoIc här så "skakar" han på den och de funkar, låter precis som min

Permalänk
Skrivet av 01vikkar:

https://m.youtube.com/watch?v=JT_u_eLVoIc här så "skakar" han på den och de funkar, låter precis som min

Men i videon så sitter pumpen på blocket.
Din pump sitter på radiatorn och det är ju där luft stannar om inte systemet är fullt . Att dela på en slang och sätta dit en reservoar skulle kunna funka men nya grejer ska inte låta så.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 01vikkar:

HAHA seriöst hur kan de släppa denna video. Asså skrattade från början till slut. Att man ska ens behöva skaka och mixtra för att det ens ska funka normalt är ju helt sjukt. Snacka om inte ha orken till fixa konstruktionsfelet och istället ladda upp en tillämpnings fix.

Har haft tidiga corsair h50, h80 samt antec 620 och de har funkat utan problem, lämna tillbaka skiten direkt. Förr eller senare kommer ändå pumpen att ryka eller låta illa. Om du vill undvika detta problem i framtiden så råder jag dig som sagt byta till luftkylare.

Känns som att kvalitén på sluten vattenkylare blir allt sämre med tiden.

Permalänk
Medlem

köp en halvbra luftkylare så slipper du sånnadär problem

Visa signatur

7800X3D | 64GB DDR5 | EVGA T2 1000W | Nvidia 5090

Permalänk
Medlem

Okej, tack för svaren skickar tbx den och blir dock utan kylare ganska länge för man skickar den till nå annat land har ja för mig oxå fixar dom problemet och skickar tbx den hahahah, tack för svar