Permalänk
Avstängd

Köpråd om nytt headset.

Hej.

Just nu kör jag med G430 från Logitech.

Men tittar nu hos Komplett, de har rea på G633 och G933, planerar på att köpa någon av dessa, har lite problem med G430 just nu.
Ibland försvinner ljudet bland annat.

Tror bara rean är just nu under helgen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wilrichn:

Hej.

Just nu kör jag med G430 från Logitech.

Men tittar nu hos Komplett, de har rea på G633 och G933, planerar på att köpa någon av dessa, har lite problem med G430 just nu.
Ibland försvinner ljudet bland annat.

Tror bara rean är just nu under helgen.

Du verkar redan bestämt dig men läs recensioner om dom. Logitech hävdar att dom ska låta bra för att vara ett gaming headset, har även för mig att dom jämförde lurarna med ett par HD-650 (Sennheiser), om det är sant kan jag inte svara på.

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ScaniaTuktarN:

Du verkar redan bestämt dig men läs recensioner om dom. Logitech hävdar att dom ska låta bra för att vara ett gaming headset, har även för mig att dom jämförde lurarna med ett par HD-650 (Sennheiser), om det är sant kan jag inte svara på.

Tittade lite på LinusTechTips, ser ut att det beror på huvudet också.
Ibland glider dem av, tror bara att de inte sitter så fast i början men sedan kanske det ändras, som mitt G430.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wilrichn:

Tittade lite på LinusTechTips, ser ut att det beror på huvudet också.
Ibland glider dem av, tror bara att de inte sitter så fast i början men sedan kanske det ändras, som mitt G430.

Jo det såg jag också, på Linus verkade dom då sitta riktigt nice x)

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk

ska du ändå lägga så mycket på lurar köp ordentliga lurar och en modmic.

t.ex AKG K240 Studio som jag själv har och är supernöjd med.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=18234

eller sannheiser som många förespråkar.
t.ex
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=31653

modmic.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3363822

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Hej, jag har nyligen köpt ett g933 headset och tycker att det fungerar hur bra som helst. Bra ljud bra mick skaplig batteritid.

Permalänk
Avstängd

Hmm..

Ska ta och titta lite till innan jag bestämmer mig.

Pengarna kommer ju först på Måndag också.

Permalänk
Medlem

Får tyvärr flika in med lite negativitet, alltid kört Logitech lurar. Min G930 hängde med 4-5 år innan dem började bråka

Köpte två par G933 ett till mig, ett till min bror.
Första paret, on/off knappen funkar ibland och usb enheten känns inte igen dyker upp lite då och då.

Andra paret: inspelnings enheten känns inte igen och ljudet försvann lite då och då. Provat med alla möjliga lösningar, fixar, drivers och bytt dator. Ingen skillnad. Och G633 ska tydligen ha problem med micken

Sjukt tråkigt! :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem

Varning på Logitechs trådlösa headset, väldigt många som får problem med dom. Speciellt nya varianten verkar det som.

Min personliga erfarenhet av G930 är att det verkligen inte är värt pengarna, plastigare headset får man leta efter och jag fick dras med konstanta bortkopplingar. G933 verkar vara av samma skrot

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd

Aja, blir nog att jag sparar till en skärm istället.

Kanske har mina G430 ett år till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wilrichn:

Hmm..

Ska ta och titta lite till innan jag bestämmer mig.

Pengarna kommer ju först på Måndag också.

Faktura