The Division finns nu att ladda ned

Permalänk
Ljusskygg

The Division finns nu att ladda ned

Som titeln avger, så går nu The Division att förnerladdas via Ubisofts launcher "UPlay" för er med Betakod.

Fick själv information om att det endast skulle vara tillgängligt för nerladdning 48 timmar innan, dock så är det mer än 48 timmar kvar, så det informationen måste ha varit fel, eller? Aja för mig är det bara positivt då jag är fast med ADSL 24mbit, så mer tid = bättre.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Är det inte öppen beta?

Visa signatur

CPU: 4770K | GPU: 2x EVGA GTX 980 SC ACX 2.0 SLI | RAM: 16GB Kingston HyperX 1600MHz | PSU: EVGA Supernova G2 850W | Moderkort: Gigabyte Z87X-OC | SSD: Samsung 830 256GB & Samsung 850 Pro 512GB | HDD: 2TB | Chassi: NXZT H440 Black/Orange | CPU Kylning: Hydro H100i | Skärm: LG IPS277L 27"

Permalänk
Medlem

Toppen, du får man ner spelet innan trycket på deras server blir maxad

Visa signatur

AMD - Ryzen 5800x | ASRock - Pro4, X570M | G.Skill - Trident Z Neo 4x8GB | Powercolor RX 6700 XT Red Devil 12GB | WD BLACK SN750 NVMe M.2, 1 TB | Corsair - RM 750X Psu | Antec - P120 Crystal | 4x140mm | Cooler Master ML360R push/pull

Permalänk
Medlem
Skrivet av BOMBAii:

Är det inte öppen beta?

Nope.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Inaktiv

Spännande, bra tryck på nerladdningen också!

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av BOMBAii:

Är det inte öppen beta?

Just nu är det stängd beta, går att köpa kod för typ 6-7kr på Kinguin eller se om du lyckas få tag i en kod via någon på internet som ger ut.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Steam har blivit helt underbart sedan deras upgrade, 103 MB/S

Permalänk

Kan inte aktivera koden jag fick av webhallen? nån som beställt därifrån och lyckats? står att den inte är giltig i uplay....

Permalänk
Medlem
Skrivet av BOMBAii:

Är det inte öppen beta?

Jag köpte min beta code för ca 10 kr på g2a.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Medlem

På väg ner nu

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Avstängd

@wzaa: jo jag gjorde det med hoppas verkligen det är kul o funkar bra. Ubisoft har ju inte den bästa meritlistan direkt

Visa signatur

CPU: 4770K | GPU: 2x EVGA GTX 980 SC ACX 2.0 SLI | RAM: 16GB Kingston HyperX 1600MHz | PSU: EVGA Supernova G2 850W | Moderkort: Gigabyte Z87X-OC | SSD: Samsung 830 256GB & Samsung 850 Pro 512GB | HDD: 2TB | Chassi: NXZT H440 Black/Orange | CPU Kylning: Hydro H100i | Skärm: LG IPS277L 27"

Permalänk

26gig?!?! Aldrig att jag får ner det på min ynka 8mbit connection

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av BOMBAii:

@wzaa: jo jag gjorde det med hoppas verkligen det är kul o funkar bra. Ubisoft har ju inte den bästa meritlistan direkt

Haha, jag håller tummarna för att de äntligen ska ha lyckats med ett spel fullt ut!
Men man vet ju aldrig....återstår att se hur betan ser ut. Däremot kommer det ju finnas diverse buggar/glitches redan nu men man får försöka bortse från de och hoppas att de åtgärdar de till full release utav spelet.

Skrivet av ShatteredXs:

26gig?!?! Aldrig att jag får ner det på min ynka 8mbit connection

Det kommer ta lite tid men passa på att börja förladda det redan nu ifall du har beta key så slipper du göra det när betan släpps och servrar ligger öppna.

För mig tog det ca 7 minuter på en 500 lina!

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Medlem

Köpte också en kod då webhallens inte ens fungerade
Ser fram emot att testa spelet men jag kommer inte hoppas på för mkt det är ju ändå ubisoft! xD

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av calleballe:

Kan inte aktivera koden jag fick av webhallen? nån som beställt därifrån och lyckats? står att den inte är giltig i uplay....

Kan det vara så att du måste in på Divisions webbsida och lösa in koden där? Det var där jag använde min kod iaf.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Betalar ni för att betatesta - eller rättare sagt för att spela ett demo?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Kostar ca 7-15 kr för en beta key från g2a. Ser inte det som en sån stor kostnad för att testa! Däremot skulle jag inte förboka spelet som många gjort, vill först testa och se ifall det är något som passar en själv!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av wzaa:

Kostar ca 7-15 kr för en beta key från g2a. Ser inte det som en sån stor kostnad för att testa! Däremot skulle jag inte förboka spelet som många gjort, vill först testa och se ifall det är något som passar en själv!

Är helt med på att det inte är en stor kostnad men all kostnad för att betatesta är för mycket imo. Om något skulle man få spelet lite billigare om man har x amount of time i spelet efter betan.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Är helt med på att det inte är en stor kostnad men all kostnad för att betatesta är för mycket imo. Om något skulle man få spelet lite billigare om man har x amount of time i spelet efter betan.

Ja ännu bättre vore ju om Ubisoft kunde lagt de som en öppen beta. Men håller med dig att oavsett kostnad så känns de lite tråkigt att betala det för att testa detta i ca 3 dagar för oss som lirar på PC.

Nu hoppas jag bara och håller tummarna att spelet håller måttet och att själva gameplay inte är exakt som man sett på många videos när det gäller skott för att döda någon t.ex.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Behöver man PSN+ för ps4?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Behöver man PSN+ för ps4?

Do I need an Xbox Live Gold or PlayStation®Plus membership to participate in the beta?
Xbox One and PlayStation®4 system owners will not need an Xbox Live Gold or PlayStation®Plus membership to access and play the beta. However, there are some game modes that require such accounts. More details on this will be released in the future.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Nope, koden hängde med när jag köpte ett Humble Bundle med massa mysiga Tom Clancy-spel.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

På PS4 kan man förboka spelet och sedan avboka spelet innan release (pengar dras inte förens dagarna innan release), och på så sätt få åtkomst gratis. Gäller inte samma sak med Uplay?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Okey, fick en key från en polare. Reggade för ps4a.
Nu då? Stod att man skulle få ett mail, inget mail har kommit (reggade igår eftermiddag).
Var inne och sökte i ps4-store, där finns betan men går ej att ladda ner.

Är inte ps4:a preload upplåst ännu?

Absolut, nu fick jag iofs min kod från en polare, men jag hade lätt betalt 15 spänn för betan.
Jag ser det som man har två val, betala 15 spänn för betan eller chansa på spelet vid release för typ 5-600:-

Jag ser det som sagt inte som en beta, jag ser det som ett demo. Betan kommer avgöra om jag köper spelet eller ej. Förvisso kanske det blir på helt fel grunder men erbjuder dom inget demo får dom skylla sig själva.

Just nu är det bara irritation för jag lyckas inte preloada det, och försökte istället skicka in en "ticket" på deras support men den funktionen går inte att använda, blir nått error

EDIT:
Går inte ens att skicka meddelanden till dom. Den konspiratoriske kan ju tro att dom medvetet stängt av detta för att slippa få in tiotusentals frågor om varför dom failat på att skicka ut betakeyn.

Permalänk
Medlem

Nej jag fick min genom Nvidia kostade zero kr

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk

Någon tänkte spela betan på PS4 och känner för att lira ihop imorgon? PM:a så byter vi PSN-nicks.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Okey, fick en key från en polare. Reggade för ps4a.
Nu då? Stod att man skulle få ett mail, inget mail har kommit (reggade igår eftermiddag).
Var inne och sökte i ps4-store, där finns betan men går ej att ladda ner.

Är inte ps4:a preload upplåst ännu?

Absolut, nu fick jag iofs min kod från en polare, men jag hade lätt betalt 15 spänn för betan.
Jag ser det som man har två val, betala 15 spänn för betan eller chansa på spelet vid release för typ 5-600:-

Jag ser det som sagt inte som en beta, jag ser det som ett demo. Betan kommer avgöra om jag köper spelet eller ej. Förvisso kanske det blir på helt fel grunder men erbjuder dom inget demo får dom skylla sig själva.

Just nu är det bara irritation för jag lyckas inte preloada det, och försökte istället skicka in en "ticket" på deras support men den funktionen går inte att använda, blir nått error

EDIT:
Går inte ens att skicka meddelanden till dom. Den konspiratoriske kan ju tro att dom medvetet stängt av detta för att slippa få in tiotusentals frågor om varför dom failat på att skicka ut betakeyn.

http://i.imgur.com/vFvgUaa.png

Preload för PS4 är igång, läst att fler har samma problem som dig.
Ett tips är att förboka spelet på PS store för att få åtkomst automatiskt, inga pengar dras före release så det är bara att avboka efter betan

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Preload för PS4 är igång, läst att fler har samma problem som dig.
Ett tips är att förboka spelet på PS store för att få åtkomst automatiskt, inga pengar dras före release så det är bara att avboka efter betan

Bra tips!

Jag fick tillslut tag på support via facebook *skratt-gråtande-smilyn*
Dom la upp en ticket åt mig, killen som fick den lyckades inte generera ut något mail via beta-systemet utan fick ge mig en key som svar på den ticketen.

Mao är sannolikheten att en key hade trillat in via min mail tills senast imorrn, den vägen det borde ha gått, nära 0...

Permalänk
Medlem

Om någon är intresserad delar Nvidia ut keys gratis. Sidan är rätt ordentligt belastad dock, så det kan ta ett par försök. Fungerar fint och fick min på mailen nyss.

https://contests.nvidia.com/en-gb/the-division-beta-key-givea...

Visa signatur

Intel i7 5930k 4.5Ghz @ 1.2V ][ SLI Gigabyte GTX 980 Ti Gaming G1 1560/8366
Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av suzaku:

Om någon är intresserad delar Nvidia ut keys gratis. Sidan är rätt ordentligt belastad dock, så det kan ta ett par försök. Fungerar fint och fick min på mailen nyss.

https://contests.nvidia.com/en-gb/the-division-beta-key-givea...

Fungerade bra, tog 5 minuter med allt inklusive Redem på Uplay
Nu bara vänta på att spelet aktiveras så det dyker upp på Uplay.
EDIT
Tog en stund men nu fanns den för nerladdning. 300 Mbps

Tack för tipset @suzaku Inget spel som intresserar mig men är nyfiken på grafiken och om datorn tål spelet: http://www.userbenchmark.com/UserRun/705552

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)