Permalänk
Medlem

Nytt gamingtangentbord

Är trött på mitt Roccat Valo. Bakgrundsbelysningen krånglar, tangenter börjar hänga sig, fryser ibland i windows 10, allmänt hopplös att skriva på o.s.v.
Vill nu ha köptips av er!
Följande gäller:
Max 1500.
Mekaniska tangenter
Bakgrundsbelysning
Bra att både spela med och skriva på
Skall ligga stabilt på bordet
Trådat

Permalänk
Medlem

G710 köpte jag. Nackdelen är att mx blue låter en del men bättre bord att skriva på har jag inte varit med om.
Har då inget att anmärka på vid spel heller
Just nu finns det för 599 på elgiganten också.

Permalänk
Avstängd

Jag tycker du ska åka till en affär där dom har ett par tangentbord framme med olika brytare. Det är en smaksak, bara för att någon gillar röda brytare så betyder inte det att du kommer gilla den.

Har du otur så kanske du inte kommer gilla känslan av mekaniska brytare öht!

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Medlem

Blev en: http://www.maxgaming.se/tangentbord/mionix/zibal-60-mechanica...
Har använt den sedan igår och den verkar kanon. Kanonpris. Kostar tusenlappen på alla andra ställen men 699 hos maxfps alltså.

Permalänk

jag älskar saxbrytare (laptopbrytare) tycker det är de bästa sedan skivat bröd dels pga des låga ljudnivå på knapparna samt att jag tycker platta tangenter är asgutt att skriva på till skillnad från höga skrivmaskinstangenter.

kanske skulle vara något.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=897191

själv kör jag med logitech K740
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2022522
dock är det inte riktigt optimalt för spelande enligt många pga knappbegränsningar men personligen har jag inte problem med det.

men som många sa innan åk till nån butik och provklämm lite olika och hitta en modell som passar dig.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Jaevel:

G710 köpte jag. Nackdelen är att mx blue låter en del men bättre bord att skriva på har jag inte varit med om.
Har då inget att anmärka på vid spel heller
Just nu finns det för 599 på elgiganten också.

Bra tips! Ska bara reda ut om MX Blue är acceptabelt hemma, men det är nästan för bra pris för att låta bli, speciellt som mitt G15v1 är på upphällningen...

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Jag har också ett Logitech g710+ fast med bruna, jag är sjukt nöjd med tangentbordet och brytarna är lite mer personlig preferens

Permalänk
Lego Master

Det blev minsann ett G710 Blue från Elgiganten. Ska hämta ut det idag. Höhö.

Det rycker i prylbögsnerven!

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk

Hoppas jag inte är för sent ute och du redan har inhandlat något mekaniskt tangentbord?
Mediamarkt brukar ha många modeller att klämma på för övrigt.

Om du vill ha något simpelt och rent som håller längre än en lagrad ost så skulle jag varmt rekommendera Steelseries 6Gv2. Helt klart det mest populära mekaniska tangentbord för sin simpla layout och hårda backplate som gör det väldigt stabilt och hållbart. Om du inte tar mitt ord för det, kolla vad de flesta proffsen använder för tangentbord i CS. Du kommer få se att väl över 50% använder den!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChrisMANEY:

Hoppas jag inte är för sent ute och du redan har inhandlat något mekaniskt tangentbord?
Mediamarkt brukar ha många modeller att klämma på för övrigt.

Om du vill ha något simpelt och rent som håller längre än en lagrad ost så skulle jag varmt rekommendera Steelseries 6Gv2. Helt klart det mest populära mekaniska tangentbord för sin simpla layout och hårda backplate som gör det väldigt stabilt och hållbart. Om du inte tar mitt ord för det, kolla vad de flesta proffsen använder för tangentbord i CS. Du kommer få se att väl över 50% använder den!

Hade kanske otur med mitt för knapparna började krångla, dubbelklick och slutade svara ibland, men jag fick ett nytt så visst kan även 6gv2 krångla. TS ville även ha belysning men det kanske han kan tumma på.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

@ClintBeastwood: Det var oturligt. Jag har enbart haft problem med min space-knapp ibland. Att den är superkänslig. Annars är jag supernöjd med den. Har haft Black Widow tidigare och det är inget jag kan rekommendera!

Permalänk
Skrivet av ChrisMANEY:

Om du vill ha något simpelt och rent som håller längre än en lagrad ost så skulle jag varmt rekommendera Steelseries 6Gv2. Helt klart det mest populära mekaniska tangentbord för sin simpla layout och hårda backplate som gör det väldigt stabilt och hållbart. Om du inte tar mitt ord för det, kolla vad de flesta proffsen använder för tangentbord i CS. Du kommer få se att väl över 50% använder den!

Fick du betalt för att skriva detta inlägg? I princip alla mekaniska tangentbord kör med en stålplatta där brytarna monteras. 6GV2 har inte något i närheten av en simpel layout, enligt mig. En konstig asiatisk enter-knapp, en kort högershift och *' på ett udda ställe. Dessutom saknas vänster Windows-knapp.

Jag hade ett 6GV2 en kort period, och gjorde mig av med detta, bl. a. eftersom jag inte alls kom överens med layouten. Det kunde varit ett mycket bättre tangentbord om dom bara hade hållit sig till en standardlayout.

Permalänk
Medlem

Jag kör med ed Mionix Zibal 60 och är Supernöjd. enda minus är att tangenterna wasd är nästan utnötta vid det här laget... men vad gör det jag vet ju var dom e...;)

Visa signatur

"That Rally Guy"

Permalänk
Medlem

@StegeSWE: Det blev den som jag köpte. 699:- hos maxfps. Verkar grymt prisvärt.

Permalänk
Medlem

Tänkte säga att jag gillar mitt Func KB-460 (med blåa switchar, men ska nog finnas i andra varianter också) men det verkar ha utgått. Nån som vet varför?

Hur som helst så har jag fått för mig att Corsair gör väldigt schyssta tangentbord, typ K70. Fast det kostar tusenlappen. Hoppas du trivs med ditt Mionix!