SweKlockers - Vad har ni för klocka på er arm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Är det "inne" med vanliga klockor nu igen?
Sist man bar en var väl i början på 90-talet.

"vanliga" klockor används fortfarande av många personer. Det har aldrig varit "ute".

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem

@xpanterx: Tycker mig se klockor på folks handleder väldigt ofta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

@newtoninja: Tack! Den är mycket fin, Bezeln går att vrida för tidsmätning med.

Originalarmbandet till den är för tjock och stel, fick ett band från Timefactors.com i samma veva som är grymt. Bra sida och schyssta leveranser.

Farsan har faktiskt lyckats knycka en av originalen (tysk från -42).
Den ser exakt likadan ut förutom annan fabrikanstämpen på urtavlan men har en prislapp i nivå med "du vill inte veta" och "nu skiljer vi oss".

Till min Gant beställde jag ett gäng Nato band, får ser hur det går för GANT:en har 21mm band. Vilket är helt obskyrt. (beställde 22mm och hoppas på det bästa).

Ah, såg den där luminovan/pricken på vridringen. Coolt och subtilt.
Timefactors är en trevlig butik!

Permalänk
Medlem

För tillfället ingen då min dog, var ingen märkvärdig historia heller utan en studentgåva som med andra ord inte var varken dyr eller ny. Men gillade den.
Är dock väldigt förtjust i Omega och deras klockor, Speedmaster 57 tänker jag leta efter när väl skatteåterbäringen kommit. Frågan är dock till er som är entusiaster, bör man skaffa en billigare klocka för mer vardagligt bruk. Jag är inte den som alltid är jättevälklädd och kan tänka mig att det blir en riktig "missmatch" om man bär ett ur för 1-2månadslöner (tror de nya ligger runt 70k) medan man har en simplare klädsel. Eller ska man bara skita i detta och göda klockälskaren inom sig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Är det "inne" med vanliga klockor nu igen?
Sist man bar en var väl i början på 90-talet.

En riktiga klocka behöver man inte ladda efter 8 timmar i alla fall!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR

Permalänk
Medlem

@Kvickstick:

Ja, och jag tycker mig se en lite tråkig trend bland etablerade och bra företag som börjar kränga smartklockor, t ex Tag Heuer.

Permalänk
Medlem

@Rexic:
Det beror lite på vad för klocka givetvis, men jag tycker inte att det är iögonfallande med en "sjabbigare" klädsel kombinerat med en dyrare klocka. Jeans och t-shirt + en Omega = ftw.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

"vanliga" klockor används fortfarande av många personer. Det har aldrig varit "ute".

Bland mina vänner/släkt/arbetskamrater är det ytterst få (har svårt att komma på någon) som har gammaldags klockor eller de nyare "smarta" för den delen heller. Så där har du fel.

Skrivet av Kvickstick:

En riktiga klocka behöver man inte ladda efter 8 timmar i alla fall!

Javisst stämmer det! Inte vad jag undrade över dock

Skrivet av newtoninja:

@xpanterx: Tycker mig se klockor på folks handleder väldigt ofta.

Tack för svar! Var ungefär det jag undrade över

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Bland mina vänner/släkt/arbetskamrater är det ytterst få (har svårt att komma på någon) som har gammaldags klockor eller de nyare "smarta" för den delen heller. Så där har du fel.

Javisst stämmer det! Inte vad jag undrade över dock

Beror ju helt på vad man rör sig i för kretsar, och förmodligen vart man bor också

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Beror ju helt på vad man rör sig i för kretsar, och förmodligen vart man bor också

Precis! Så att det aldrig varit "ute" är fel.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

En skruttig Casio G-Shock jag köpte för jobbet. Perfekt arbetsklocka. Den har varit igenom helvetet och tillbaka hittills.
Utöver den så brukar jag bära en MVMT i vardagslivet, en helt ok Festina jag fick för många år sedan, eller ett klassiskt fickur i silver jag ärvde om det är något riktigt festligt. Har tyvärr inga flashiga bilder, då jag är på jobbet.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem

För många är nog detta inget problem men här är mina tankar kring smartphone : Jag tycker det är ett plus att bära en klocka på armen istället för att fiska upp en telefon varje gång man vill veta vad klockan är.
Och sen när man väl har plockat upp telefonen går det ju inte undvika att kolla nya notiser som man har fått under tiden den legat oanvänd. Då sitter man där och bläddrar i onödan när man egentligen bara skulle ha kollat klockan! Får ju musfinger och gam-nacke till slut av detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Beaver:

Nån som har tips på en uppvridbar snygg skeletonklocka med läderarmband som inte kostar skjortan? Har en kinaklocka sen två år tillbaka som är snygg, men den håller knappt en dag nuförtiden.

Kan tänka mig att lägga runt 2000 - 2500 spänn.

Denna:
http://good-stuffs.com/Sea-Gull-M182SGK-gold-colored-skeleton...

Inte sett just den i verkligheten men har en annan Sea-Gullklocka och kvaliteten på både klocka och urverk är utmärkt för sitt pris, betydligt bättre än vad man får för liknande summa bland de etablerade klockmärkena.

Det är visserligen en automat (självuppdragande) men går ju självklart att dra upp manuellt också (behövs om den legat stilla för länge).
Armbandet är lätt att byta om du vill ha annat.

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av newtoninja:

Ah, såg den där luminovan/pricken på vridringen. Coolt och subtilt.
Timefactors är en trevlig butik!

De är inte allt för dyra heller, landar väl under 4lökar för klockan + armband ner i brevlådan.
Vill man krydda till det så fungerar rött nagellack på pricken

Skrivet av Rexic:

För tillfället ingen då min dog, var ingen märkvärdig historia heller utan en studentgåva som med andra ord inte var varken dyr eller ny. Men gillade den.
Är dock väldigt förtjust i Omega och deras klockor, Speedmaster 57 tänker jag leta efter när väl skatteåterbäringen kommit. Frågan är dock till er som är entusiaster, bör man skaffa en billigare klocka för mer vardagligt bruk. Jag är inte den som alltid är jättevälklädd och kan tänka mig att det blir en riktig "missmatch" om man bär ett ur för 1-2månadslöner (tror de nya ligger runt 70k) medan man har en simplare klädsel. Eller ska man bara skita i detta och göda klockälskaren inom sig?

En vettig klocka kan man ha till alla kläder och i alla väder. Jag har på mig min Speedmaster till vardags. En klocka som inte används är rätt meningslös.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

@Kvickstick:

Retro och "fulsnyggt". Ok, väldigt speciellt form på knapparna.

Permalänk
Medlem

Min första klocka, Certina DS Podium Automatic. Ingen värsting men jag är nöjd

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av newtoninja:

@Kvickstick:

Retro och "fulsnyggt". Ok, väldigt speciellt form på knapparna.

Jag älskar den! Klockan är med i Aliens Original modellen kom ut 1983, klockan jag har är en reproduktion som gjorts av Seiko, gjordes endast i 3000 ex.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR

Permalänk
Medlem

Certina Action Diver Automatic!

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 11 Pro

Permalänk
Hjälpsam

Rado Ceramica Chronograph

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Har ingen klocka, använder telefonen eller andra prylar för att ha koll på tiden och jag har aldrig varit någon som lägger pengar på enbart estetiska prylar.

Permalänk
Medlem

Denna , fast med svart armband. Guld och svart passar bra

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Kul att se så många trevliga ur

Den här använder jag flitigast just nu:

Omega 300 M CO-AXIAL 41 MM Ref. 212.30.41.20.01.003

Ser lite väl "blingigt" ut i solen

Men lumen gillar det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Denna , fast med svart armband...

Vad är det för något? Riktigt stiligt ur.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

Vad är det för något? Riktigt stiligt ur.

tackar

Det är en klocka ifrån www.luur.se dock är sidan under uppdatering och man kan ej se klockarna atm...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Härligt med sån aktivitet i tråden! Sweclockers börjar få en lite annan innebörd

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av newtoninja:

@Rexic:
Det beror lite på vad för klocka givetvis, men jag tycker inte att det är iögonfallande med en "sjabbigare" klädsel kombinerat med en dyrare klocka. Jeans och t-shirt + en Omega = ftw.

Nej fyfan, alla klär sig så jävla trashigt idag. En snygg klocka mår bäst av en skjorta, såhär ser jag själv ut idag

edit: Jag vet, jag måste ställa om datumet

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Apple watch

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Jag älskar den! Klockan är med i Aliens Original modellen kom ut 1983, klockan jag har är en reproduktion som gjorts av Seiko, gjordes endast i 3000 ex.

Sonofagun! Det är alltså en Alien-klocka! Det krävs att man är en inbiten klocknörd för att först lägga märke till vad Ripley hade för klocka och sedan få tag på samma modell! Hatten av!

Permalänk
Medlem

@Oggs: En skön klassiker. Stållänken är nog bl a de bästa/bekvämaste som finns.

Permalänk
Medlem

@Oneone: Fantastiskt fina färgkontraster. Vad är det för klocka?