Lumia 950 och 950XL (uppdaterad)

Permalänk
Skrivet av Cyberz:

Vad för app skulle det vara?

Bluetooth heter appen kort och gott.
Hittills så har anslutningen med headsetet hållit, kan vara en tillfällighet då jag kört den mindre än ett dygn.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiinis:

MS rekommenderar att inte vara med i insider om det är din primära telefon. Själv vågar jag inte vara med i insider just för att det kan krascha.

Absolut, dock släpptes telefonen med en dålig version, och insider gav genast 50% mer batteritid vid första update, sedan har det bara rullat på så att säga. Ska inte aktivera det igen, då det också fungerar som min jobbtelefon

Visa signatur

c:\spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av F.Fairlane:

Bluetooth heter appen kort och gott.
Hittills så har anslutningen med headsetet hållit, kan vara en tillfällighet då jag kört den mindre än ett dygn.

Ända jag hittar är bara shortcuts till själva blåtand

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av bergann:

Vågar man gå över från android till MS med en Lumia 950?
Fungerar GPS bra/dåligt?
Hur är kvalitén hårdvarumässigt?
Stabil?

Jag är absolut ingen app-fanatiker eller dylikt. Den enda nackdelen jag ser i app-utbudet är att dom inte har swedbank. (Jag vet att det är bankens fel och inte MS)

Här är en grymt bra tredjepartsapp för Swedbank https://www.microsoft.com/sv-se/store/apps/bankappen/9nblggh0...

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Tack för det. Kanske ska testa på en lumia!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bergann:

Tack för det. Kanske ska testa på en lumia!

Swedbanks nya mobilsajt ör riktigt najs, men snabbsaldo etc hade ju varit bra att ha.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troy:

Så är 950 ett bra eller dåligt köp?

Stör mig på stora företag som logitech, sony etc inte portar deras appar till wp. När jag skaffar något som har en app så blir jag alltid besviken på telefonen. (logitech g910, sony hemmabio)

Men det går över, riktigt nöjd med min XL

Permalänk
Medlem

Va bra att dom har gjort iordning mobilsajten! Tack för svaret!

Skrivet av downup:

Swedbanks nya mobilsajt ör riktigt najs, men snabbsaldo etc hade ju varit bra att ha.

Permalänk

.1004 på väg ner i min 950 just nu snabba ryck nu sista veckorna.

Permalänk
Medlem

Hade faktiskt kunnat tänka mig en telefon med Windows, men i så fall ska det var fullskaligt. Kommer en sådan tro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Fredrik_:

.1004 på väg ner i min 950 just nu snabba ryck nu sista veckorna.

mm och jag som backade till 107 igen.
kan inte vara utan BT.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Händer mycket nu. Ny firmware till 950, 950XL och 830.
http://www.windowscentral.com/new-lumia-950-and-950-xl-firmwa...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Händer mycket nu. Ny firmware till 950, 950XL och 830.
http://www.windowscentral.com/new-lumia-950-and-950-xl-firmwa...

Nja den har tid funnits ett tag...

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Kört 1004 sen igår. Inte krashat än.
Edge verkar vara mycket snabbare när man ska öppna alla tabbarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaZZoA:

Kört 1004 sen igår. Inte krashat än.
Edge verkar vara mycket snabbare när man ska öppna alla tabbarna.

funkar BT ?
testat så alla appar startar?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

@Cyberz:

Alla mina appar har alltid startat.
Jag använder Jaybird X2(Blåtand) dagligen, har inte haft några problem än sålänge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Nja den har tid funnits ett tag...

Funnits ett tag? Den annonserades igår.

2016-02-25 "Today we are launching firmware updates for a few Windows 10 Mobile devices"
http://answers.microsoft.com/en-us/insider/forum/insider_wint...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Funnits ett tag? Den annonserades igår.

2016-02-25 "Today we are launching firmware updates for a few Windows 10 Mobile devices"
http://answers.microsoft.com/en-us/insider/forum/insider_wint...

Ja precis, du läste rätt.

1078.38.16025 har jag haft ett tag. Kanske var igenom fastring den kom vet ej.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Skrivet av Cyberz:

Ända jag hittar är bara shortcuts till själva blåtand

Det är en shortcut app för bluetooth och av någon anledning så får den min anslutning att fungera. Avvaktade några dagar på att svara då jag är osäker på om den verkligen hjälper mot problemet då det just bara är en shortcut app.
Det är den här jag drog ner: https://www.microsoft.com/en-us/store/apps/bluetooth/9wzdncrf...

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem

Har en 950 sen några dagar som jag inte är helt överens med på notifieringarna. Mail och Skype meddelande i konversationsdelen vägrar plinga. Tips o trix?

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

@N_Micke: När det gäller mail så har du säkert gjort samma miss som jag gjorde. Gå in på din mail, tryck på de tre prickarna längst ner till höger, tryck inställningar, tryck meddelanden och bocka i rutan "spela upp ett ljud"

Permalänk
Medlem

@jmkbiker: Det är redan aktiverat på båda mailadresserna Även i meddelande och åtgärder

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk

Hej alla MS Lumia 950 XL ägare

Jag funderar på att byta från en Sony Xperia Z2 till en Lumia 950 och har en del frågor:

1. Kommer satsa på XL då prestandan är verkar vara bättre än 950 men är det så?

2. Hur är de fysiska knapparna då jag läst att dem är lite sladdriga och ger ett billig känsla?

3. Kameran är nog den bästa och om man läser tester, verkar det stämma, kan ni intyga det?

4. För min del är apparna inget problem då om man har xl kan man ju surfa, man har ju 5,7 tum att se på och då behövs inte
    så många appar. Fungerar det bra att surfa, läst att Edge kan krascha m.m., är det ett påtagligt problem?

5. Hur fungerar Windows 10 i mo en mobil med tanke på buggar, söka i menyer, göra inställningar m.m.?

6. Hur fungerar Continuum med display dock?

7. Hur är stabiliteten när man kör mot monitor, mus och tangentbord?

8. Hur är ljudet både ur högtalaren och när man pratar direkt i luren?

9. Hur fungerar blåtand

10. Upplevs mobilen fortfarande att "befinna sig i beta stadiet"?

Finns säkert fler frågor men dessa får räcka för nu vartfall

Tack för hjälpen på förhand//
Mvh Fredrik

Visa signatur

Computer: Windows 11, 64-bit, Intel 285k, MSI MEG Z890 Ace, 64GB RAM,
MSI GeForce RTX 5080 16GB Vanguard SOC Launch

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddehboy:

Hej alla MS Lumia 950 XL ägare

Jag funderar på att byta från en Sony Xperia Z2 till en Lumia 950 och har en del frågor:

1. Kommer satsa på XL då prestandan är verkar vara bättre än 950 men är det så?

2. Hur är de fysiska knapparna då jag läst att dem är lite sladdriga och ger ett billig känsla?

3. Kameran är nog den bästa och om man läser tester, verkar det stämma, kan ni intyga det?

4. För min del är apparna inget problem då om man har xl kan man ju surfa, man har ju 5,7 tum att se på och då behövs inte
    så många appar. Fungerar det bra att surfa, läst att Edge kan krascha m.m., är det ett påtagligt problem?

5. Hur fungerar Windows 10 i mo en mobil med tanke på buggar, söka i menyer, göra inställningar m.m.?

6. Hur fungerar Continuum med display dock?

7. Hur är stabiliteten när man kör mot monitor, mus och tangentbord?

8. Hur är ljudet både ur högtalaren och när man pratar direkt i luren?

9. Hur fungerar blåtand

10. Upplevs mobilen fortfarande att "befinna sig i beta stadiet"?

Finns säkert fler frågor men dessa får räcka för nu vartfall

Tack för hjälpen på förhand//
Mvh Fredrik

1. På pappret säger den det, men jag tror inte det är någon större skillnad på dessa två, Tycker Lumia 640 flyter på lika bra som en 950 xl. Om man jämnför en Sony Z5 med en Z1 så fungerar ju inte senaste android på Z1 lika bra som Z5

2. Tips, köp ett Mozo skal för 399, herregud vilken premium känsla! Men ja, jag tyckte original knapparna var lite obekväma

3. I början var den riktigt konstig och buggig, men nu efter några updates och hot fix så fungerar den riktigt bra

4. Aldrig varit med om att Edge krashar, min telefon har rebootat sig själv en gång sen release. Och det var när jag skulle synca Outlook. Men aldrig mer nu.

5. ?

6. Inte testat mycket

7. Supreme, jag gillar. Bra kvalitet!

8. Aldrig haft problem med den, ansluter snabbt och automatiskt i bilen.

9. Inte mobilen men Windows 10 gör det, men jag kan inte påstå att jag är en av de drabbade. Finns folk som säger att de har random reboots och att appar inte fungerar.

Permalänk
Medlem

Nu har jag haft min Lumia 950 dryga veckan och det har dykt upp lite funderingar om kameran:

• När jag filmar och sedan kikar på sekvensen i mobilen får jag en horisontell-avdelare i mitten av skärmen, där allt under avdelaren är lite mörkare. Kollar jag sedan på filmen i datorn istället så ser det okej ut. Vad kan detta bero på?.

• Filmar jag i 1080p@60hz så känns det inte alls som 60hz utan det känns till och med "lite laggigt". Kan detta bero på att jag har ett för dåligt SD-kort? (använder Samsung 32GB Pro Class10 ReadSpeed: 90MB/s, WriteSpeed: 80MB/s).

Permalänk
Medlem
Skrivet av tattis:

Nu har jag haft min Lumia 950 dryga veckan och det har dykt upp lite funderingar om kameran:

• När jag filmar och sedan kikar på sekvensen i mobilen får jag en horisontell-avdelare i mitten av skärmen, där allt under avdelaren är lite mörkare. Kollar jag sedan på filmen i datorn istället så ser det okej ut. Vad kan detta bero på?.

• Filmar jag i 1080p@60hz så känns det inte alls som 60hz utan det känns till och med "lite laggigt". Kan detta bero på att jag har ett för dåligt SD-kort? (använder Samsung 32GB Pro Class10 ReadSpeed: 90MB/s, WriteSpeed: 80MB/s).

Testa spara videon direkt till telefonen och inte till minneskortet.

Permalänk
Medlem

@Wiinis: Smart!
Det hjälpte dock inte, samma konstiga artefakt-streck som delar av skärmen.

Kör med build 10.0.10586.107.
Skulle någon med samma build kunna kolla hur deras videor ser ut i telefonen (vid 1080p@60hz)?.

EDIT: Försökte ta en skärmdump på problemet när videon spelades upp men till och med den blev schysst. Det verkar bara vara i video-uppspelaren..

Permalänk
Skrivet av downup:

1. På pappret säger den det, men jag tror inte det är någon större skillnad på dessa två, Tycker Lumia 640 flyter på lika bra som en 950 xl. Om man jämnför en Sony Z5 med en Z1 så fungerar ju inte senaste android på Z1 lika bra som Z5

2. Tips, köp ett Mozo skal för 399, herregud vilken premium känsla! Men ja, jag tyckte original knapparna var lite obekväma

3. I början var den riktigt konstig och buggig, men nu efter några updates och hot fix så fungerar den riktigt bra

4. Aldrig varit med om att Edge krashar, min telefon har rebootat sig själv en gång sen release. Och det var när jag skulle synca Outlook. Men aldrig mer nu.

5. ?

6. Inte testat mycket

7. Supreme, jag gillar. Bra kvalitet!

8. Aldrig haft problem med den, ansluter snabbt och automatiskt i bilen.

9. Inte mobilen men Windows 10 gör det, men jag kan inte påstå att jag är en av de drabbade. Finns folk som säger att de har random reboots och att appar inte fungerar.

Det låter lovande, inte sant?

Fråga 5 menar jag om mobilen upplevs som slå och buggig när jag arbetar med den? Kanske jag har svaret i ditt svar på fråga tre :)?

Är det en mobil värt pengarna?

Visa signatur

Computer: Windows 11, 64-bit, Intel 285k, MSI MEG Z890 Ace, 64GB RAM,
MSI GeForce RTX 5080 16GB Vanguard SOC Launch

Permalänk
Medlem
Skrivet av tattis:

@Wiinis: Smart!
Det hjälpte dock inte, samma konstiga artefakt-streck som delar av skärmen.

Kör med build 10.0.10586.107.
Skulle någon med samma build kunna kolla hur deras videor ser ut i telefonen (vid 1080p@60hz)?.

EDIT: Försökte ta en skärmdump på problemet när videon spelades upp men till och med den blev schysst. Det verkar bara vara i video-uppspelaren..

Hej,
har en 950 med build 107 och det verkar funka. Dock verkar jag ha svårt att se skillnad på 30 och 60 så jag kanske inte är rätt person att säga något

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiinis:

Hej,
har en 950 med build 107 och det verkar funka. Dock verkar jag ha svårt att se skillnad på 30 och 60 så jag kanske inte är rätt person att säga något

Tack för hjälpen Wiinis!
Jag tror mig iaf kunna se skillnaden. Kollar jag på youtube så ser jag garanterat skillnad iaf :).

Det verkar vara fler som har/haft detta problemet: https://www.reddit.com/r/windowsphone/comments/3yfuvf/just_go...
Om det inte är fel på enheten, borde det inte vara som så att alla med samma build får detta problemet? (hur kan det bara hända vissa, om det är ett mjukvarufel).