sweclockers ger "ScrInject.b trojan"

Permalänk
Medlem

sweclockers ger "ScrInject.b trojan"

är detta något jag behöver oroa mig över?
får samma sak på kjell:

detta gör även att jag inte kan se addons till ny diskutionsaken:

och "inloggad som" flyttas till loggan:

som ni kan se använder jag nod32

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Du har fått nån slags trojan vad det verkar... Testa detta: http://www.whgspc.com/ways-to-remove-delete-htmlscrinject-b-g...

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem

Jag får så här på jobbet med ESET endpoint Antivirus. Har provat sweclockers, aftonbladet och hitta. Alla tre ger samma meddelande angående en trojan.

Visa signatur

En dator med 5 år på nacken känns inte värd att skriva ut i signaturen

Permalänk
Medlem

Jag har endpoint antivirus hemma, får inte upp något om detta.

Permalänk
Legendarisk

Eset har skrivit ett meddelande ang. detta här:

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

Då får jag prata med de som är ansvariga får datorerna då jag inte är behörig. Nån klåpare har väl fingrat på fel hemsidor nån natt här

Visa signatur

En dator med 5 år på nacken känns inte värd att skriva ut i signaturen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biberu:

Eset har skrivit ett meddelande ang. detta här:

tillsvidare tar jag av mig foliehatten. tack

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Lägg till SVD och DN. All reklam verkar blockeras, även på sidor där Adblocker är innaktiverat, så kanske är relaterat till hur Nod32 reagerar på hur reklambanners hanteras på sidan?

Permalänk
Medlem

En av de främsta anledningarna till att köra ad-blockers är just att en stor del av malware kommer via annonser.

Om inte sidan själv granskar varje enskild annons så rekommenderar jag att inte whitelista någon sida.

Senast var det ju Forbes som hade en artikel om just malware. Och själva råkade ut för en syndikerad annons som spred just malware. Forbes tillhör de som blockerar innehåll om man inte stänger av annonsblockerare

Visa signatur

4090/7950X

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av DerpMcDerp:

Lägg till SVD och DN. All reklam verkar blockeras, även på sidor där Adblocker är innaktiverat, så kanske är relaterat till hur Nod32 reagerar på hur reklambanners hanteras på sidan?

Om virusskyddet reagerar på de script som behövs för att hantera annonser, eller som de i sin tur är beroende av, så får det effekten att inga annonser kan visas utan att det för den skull innebär att de har blockerats eller bedömts skadliga. I vårat fall reagerar det på en samlingsfil med scripts som används på siten, och har inget särskilt med reklam att göra. Det verkar som om en uppdatering till NOD32 är lite överkänslig, och ESET arbetar med att undersöka det.

De har även svarat i den här tråden:

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biberu:

Om virusskyddet reagerar på de script som behövs för att hantera annonser, eller som de i sin tur är beroende av, så får det effekten att inga annonser kan visas utan att det för den skull innebär att de har blockerats eller bedömts skadliga. I vårat fall reagerar det på en samlingsfil med scripts som används på siten, och har inget särskilt med reklam att göra. Det verkar som om en uppdatering till NOD32 är lite överkänslig, och ESET arbetar med att undersöka det.

De har även svarat i den här tråden:

eset har släppt en uppdatering som fixar detta problemet nu

Visa signatur

Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

tillsvidare tar jag av mig foliehatten. tack

Det där är precis vad hackarna vill få dig att tro.