Permalänk
Medlem

overclock failed.

Hej!

Jag har precis uppdaterat till Skylake men så fort jag sätter på X.M.P i bois får jag följde meddelande:
overclock failed please enter setup to reconfigure your system.

CPU: Intel Core i7 6700k
RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 PC25600/3200MHz CL16 4x4GB (CMK16GX4M4B3200C16)
Mobo: ASUS asus Z170-A

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

4 stickor i 3200mhz, inte så förvånande att datorn bråkar lite. kontrollera att de får 1,35v. tweaktown rekommenderar att höja VCCSA och VCCIO till 1,2v. kör efter tweaktowns rekommendationer med mina platinums i 3000mhz och de har fungerat som de ska än så länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

4 stickor i 3200mhz, inte så förvånande att datorn bråkar lite. kontrollera att de får 1,35v. tweaktown rekommenderar att höja VCCSA och VCCIO till 1,2v. kör efter tweaktowns rekommendationer med mina platinums i 3000mhz och de har fungerat som de ska än så länge.

är inte high på det här, så jag är inte riktigt med på vad du menar. Jag ställde istället ner minnerna till 2600Mhz och då fungerade det bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torna:

är inte high på det här, så jag är inte riktigt med på vad du menar. Jag ställde istället ner minnerna till 2600Mhz och då fungerade det bra

så kan man också göra.

3200mhz är en väldigt hög frekvens för minne och du har dessutom fyra stickor istället för två. om du vandrar in i uefi och kikar efter de inställningarna jag nämnde och ställer upp dem till 1,2v (och 1,35v för dram voltage om den inte redan ligger där av någon anledning) så kan det eventuellt funka.