Fråga om Crossfire och Crimson
Hittade ingen tråd om detta men jag kan ha missat den isf.
Jag upptäckte igår att med crimson så stängs inte crossfire av korrekt från profilen delen utan man måste gå in under "addtional settings" och stänga av CF helt. Detta är nog inget nytt för någon men med att Sweclockers släppte sitt test av prestandan i the division såg jag att jag bara fick hälften av de fick med ett Fury X kort. Körde spelet i windowed mode så CF ska inte fungera iaf men jag tyckte detta var konstigt så jag stängde av CF helt. Då gick min fps upp 30-40 i både fullscreen och windowed mode utan några andra förändringar. Trodde det var något problem med att the division eller crimson försökte köra CF trots att det var avstängt eller/och windowed mode.
Testade samma sak med Rise of the tomb raider men där var det ingen skillnad om jag stängde av CF från profilen i crimson eller under additional settings. Fullscreen eller windowed mode hade heller ingen påverkan utan jag fick samma fps. Upptäckte att iaf för mig verkar det som spel som har fått en ny Crimson profil så funkar det att stänga av CF från profilen och då jag får samma FPS i windowed mode och fullscreen med ett kort. Dock så verkar spel som inte inte har en ny profil inte respekterar att man stänger av CF från profilen och att man tappar prestanda om man inte slår ifrån CF helt även om bara ett kort används.
Har någon annan märkt av detta eller är det spöket som bor i min dator som håller på?