Permalänk
Medlem

Börjar bli lite små mätt på spelet nu

fullt gult gear, rank 50 i dz. Kanske bra att man ska jobba Tisdag till Lördag

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gwaniiz:

Någon annan här som har problem med att spelet kraschar?

Använder senaste drivrutinen.

Jag har haft en crash! Inget registrerades i loggboken så jag vet inte vad det kan berott på. Förutom mig så har mina bekanta också fått krascher. Det verkar vara nåt småfix massive behöver göra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Börjar bli lite små mätt på spelet nu

http://i.imgur.com/rAAOpRL.jpg

Jo med 80 timmar spelat på typ 7 dagar är det nog inte så konstigt

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gwaniiz:

Någon annan här som har problem med att spelet kraschar?

Använder senaste drivrutinen.

Mitt spel kraschar hela tiden känns det som

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Börjar bli lite små mätt på spelet nu

http://i.imgur.com/rAAOpRL.jpg

fullt gult gear, rank 50 i dz. Kanske bra att man ska jobba Tisdag till Lördag

fan va du e grym ska köpa spelet idag tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon259415:

Velade om jag skulle köra male eller female, vilken frisyr, färg m.m. Extremt petig när det gäller sånt där av någon anledning, när jag skulle göra en gubbe i Skyrim var det katastrof när man hade så många alternativ.

I Skyrim förstår jag Där kan man sitta i timmar!
Vart själv väldigt besviken på alternativen i The Division. Var typ bara tatueringar som hade många val.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

fan va du e grym ska köpa spelet idag tror jag.

Kommer ta betydligt längre tid att fixa gult gear nu i Dz, tack vare nerfen dom gjorde på dropraten på named mobs + phoenix points!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Eldritzh:

I Skyrim förstår jag Där kan man sitta i timmar!
Vart själv väldigt besviken på alternativen i The Division. Var typ bara tatueringar som hade många val.

Jag håller med dig, det var verkligen snålt med alternativ. Sen verkar man inte kunna fixa tatuering/ändra hårfrisyr i efterhand heller?

Permalänk
Medlem

Får svart skärm nästa varje gång jag försöker starta det. Ctrl-Alt-Del gör ingen nytta, inte heller Alt-Enter, det enda som löser det är att använda datorns reset-knapp. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av psp123:

Får svart skärm nästa varje gång jag försöker starta det. Ctrl-Alt-Del gör ingen nytta, inte heller Alt-Enter, det enda som löser det är att använda datorns reset-knapp. :/

Har du teamviewer igång?, hörde nån som hade problem med det.

Visa signatur

meep meep

Permalänk
Medlem

@fring:
Nej, det har jag inte men jag har däremot ett liknande program installerat som heter SplashRemote. Ska prova att stänga av det och se om det funkar då!

Permalänk
Medlem

Blev precis 30!!! Så nu ska det skaffas bättre gear då jag har mycket 27-29lvl gear

**Edit** Efter mina första 45min i DZ gick från 0 till lvl 14.. fyfan va kul!

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Skrivet av psp123:

Får svart skärm nästa varje gång jag försöker starta det. Ctrl-Alt-Del gör ingen nytta, inte heller Alt-Enter, det enda som löser det är att använda datorns reset-knapp. :/

Jag hade också problem med det första gången jag startade spelet. Löste det genom att manuellt editera config-filen och peta in en annan upplösning samt aktivera window mode.

Filen du ska peta i är GFXSettings.Rogue_x64.cfg , du hittar den i X:\Mina Dokument\My Games\Tom Clancy's The Division

Hoppas att det löser sig!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av fring:

Har du teamviewer igång?, hörde nån som hade problem med det.

Skrivet av ghostfenix:

Jag hade också problem med det första gången jag startade spelet. Löste det genom att manuellt editera config-filen och peta in en annan upplösning samt aktivera window mode.

Filen du ska peta i är GFXSettings.Rogue_x64.cfg , du hittar den i X:\Mina Dokument\My Games\Tom Clancy's The Division

Hoppas att det löser sig!

Jag stängde av Splashtop och sedan dess har spelet startat utan problem varje gång. Skönt

Permalänk
Medlem

Förklaring tack

Känns som en rätt dum fråga, men har inte riktigt fattat vad spelet går ut på, genre osv. Väldigt sugen på att köpa det då jag tycker det ser roligt ut, men fattar inte riktigt hur det är? Vad kan man göra osv?
Som jag har förstått det så är det ett typ av mmorpg, men inslag av fps och survival? Typ, levla karaktär, gör missions, farma gear osv...
Går det spela själv (och fortfarande vara roligt?) eller är det typ ett måste att köra flera?

All förklaring och tips mm uppskattas!

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

@Naxos: köpte det från dark zone store. För 50 rank.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av psp123:

Får svart skärm nästa varje gång jag försöker starta det. Ctrl-Alt-Del gör ingen nytta, inte heller Alt-Enter, det enda som löser det är att använda datorns reset-knapp. :/

Skrivet av ghostfenix:

Jag hade också problem med det första gången jag startade spelet. Löste det genom att manuellt editera config-filen och peta in en annan upplösning samt aktivera window mode.

Filen du ska peta i är GFXSettings.Rogue_x64.cfg , du hittar den i X:\Mina Dokument\My Games\Tom Clancy's The Division

Hoppas att det löser sig!

Har också problem med att det blir svart skärm när man startar ibland. Ljudet funkar och när in-game -muspekaren dyker upp trycker jag först ESC och sen SPACE. Då avslutas spelet.

Permalänk
Medlem

Reverse engineerat lite i spelet och fyfan vad öppet.. Bli inte förvånade om det kryllas utav fuskare inom någon vecka.

Permalänk
Medlem

Hade grymt tur igår i Darkzone, fick både high end väska och vapen Inte vilket vapen som helst heller, Midas, förmodligen det mest op vapnet i spelet. Bara tråkigt att det ska nerfas

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

en dum fråga men vad händer om man hittar nåt bra i dark zone och dör, tappar man allt då eller och får börja om ?

Permalänk
Avstängd

Gick rouge lite igår. Manhunt kostade mig typ 6 dz levels. Ovärt.

@KKAY det har redan nerfats? Läste att talenten är helt avstängd.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Skrivet av KKay:

Hade grymt tur igår i Darkzone, fick både high end väska och vapen Inte vilket vapen som helst heller, Midas, förmodligen det mest op vapnet i spelet. Bara tråkigt att det ska nerfas

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av lakej:

Gick rouge lite igår. Manhunt kostade mig typ 6 dz levels. Ovärt.

@KKAY det har redan nerfats? Läste att talenten är helt avstängd.

Mida's har än så länge bara fått signature talenten "avstängd" fram tills dom vet vad dom ska göra Så inte OP längre^^

Skrivet av HazZarD:

en dum fråga men vad händer om man hittar nåt bra i dark zone och dör, tappar man allt då eller och får börja om ?

Du tappar alltid allt du har i darkzone väskan när du dör, + dz credits, dz exp och darkzone nycklar. Mer om du är rogue, rätt lite när du dör ikke-rogue

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Börjar bli lite små mätt på spelet nu

http://i.imgur.com/rAAOpRL.jpg

fullt gult gear, rank 50 i dz. Kanske bra att man ska jobba Tisdag till Lördag

Ja jag är iofsig bara på lvl 25 men börjar redan nu känna samma sak.
Main missions är helt okey men side missions och encounters o de andra små skiten är redan nu så uttjatat enformigt att jag kräks.
De kunde garanterat lagt ner lite mer tid på att skapa mer variation. Största felet i detta spelet om jag får tycka fritt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

Gick rouge lite igår. Manhunt kostade mig typ 6 dz levels. Ovärt.

@KKAY det har redan nerfats? Läste att talenten är helt avstängd.

Jaså? Såg en video uppladdad igår där den fortfarande fungerade iaf Har inte nog med Electronics så har inte kunnat testa det själv ännu.

Men även den andra talenten är grym, healar 3-4 procent vid crit, blir en hel del när man satsat mycket på Stamina för tillfället crittar jag 50 procent av skotten

Edit: det var visst 3 procent av skadan vapnet gör, men ändå

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaaX:

Känns som en rätt dum fråga, men har inte riktigt fattat vad spelet går ut på, genre osv. Väldigt sugen på att köpa det då jag tycker det ser roligt ut, men fattar inte riktigt hur det är? Vad kan man göra osv?
Som jag har förstått det så är det ett typ av mmorpg, men inslag av fps och survival? Typ, levla karaktär, gör missions, farma gear osv...
Går det spela själv (och fortfarande vara roligt?) eller är det typ ett måste att köra flera?

All förklaring och tips mm uppskattas!

Det är en tredje persons co-op PvE/PvP shooter/looter med MMO-gear-system och enklare skillsystem. Solklart!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej!

hur kommer det sig att när man använder ''marksman rifle'' med x12 Zoom så blir sensitivity jätte långsam gemt ewmot den vanliga man har när man rör sig i världen och tittar sig omkring saamt ''Aim Down Sights'' liknande funktionen?

Jätte jobbigt att försöka panga folk i huvudet när doim rör sig man kan inte följa dom ordentligt.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

När det blivit lite för intensivt... (hittat på Reddit)

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

@trickeh2k: Blir myspys med sambon ikväll för att man spelat direkt efter jobbet varje dag i princip haha. För att väga upp spelandet i helgen

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem

@fue: kan ju blir bättre end game och loot då

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Hej!

hur kommer det sig att när man använder ''marksman rifle'' med x12 Zoom så blir sensitivity jätte långsam gemt ewmot den vanliga man har när man rör sig i världen och tittar sig omkring saamt ''Aim Down Sights'' liknande funktionen?

Jätte jobbigt att försöka panga folk i huvudet när doim rör sig man kan inte följa dom ordentligt.

Det finns två sensitivity och den ena är väl för zoomat läge om jag kommer ihåg rätt.

Visa signatur

-=- AMD Ryzen 5 3600x
-=- Gigabyte B350 GA-AB350M-Gaming 3
-=- Sapphire Radeon RX Vega 56 Nitro+
-=- Corsair 2x8GB DDR4 3200MHz CL16