Permalänk
Medlem

Ppid nr, Z170I?

Nån som vet exakt var ppid numret finns på moderkortet? Jag behöver tydligen det för att aktivera en spelkod....

Jag tänker inte plocka isär hela datorn när jag äntligen fått den att fungera, däremot kan jag ev ta bort nätagget för att se underifrån, men om ppid sitter ute efter kanten på undersidan så kommer jag nog inte se då heller.

Har varit i kontakt med kundtjänst hos Asus, men deras enda svar var att jag måste plocka isär datorn för att kunna aktivera spelkoden....

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av carlbanan:

Nån som vet exakt var ppid numret finns på moderkortet? Jag behöver tydligen det för att aktivera en spelkod....

Jag tänker inte plocka isär hela datorn när jag äntligen fått den att fungera, däremot kan jag ev ta bort nätagget för att se underifrån, men om ppid sitter ute efter kanten på undersidan så kommer jag nog inte se då heller.

Har varit i kontakt med kundtjänst hos Asus, men deras enda svar var att jag måste plocka isär datorn för att kunna aktivera spelkoden....

Hej,

om det är Far Cry Primal du tänker på så är det bara grafikkort det gäller tyvärr.

Mvh,
Marcus

Permalänk
Medlem

@kinc:

Det var väl World of warship som ingick. Hade inga planer på att spela själv, utan tänkte ge bort den. Därför orkar jag inte med att plocka isär allt igen...

Permalänk
Permalänk
Medlem

I denna recension av Z170I så sitter PPID-klisterlappen nedanför PCIe-platsen. Om samma gäller på ditt moderkort så bör du alltså i värsta fall bara behöva lyfta ur grafikkortet.

Permalänk
Medlem

@perost:

Kanon. Ska titta om en stund.

Edit: Supertack! Tog loss sidan på chassit och zoomade in med mobilkameran, så numret syntes. Slapp alltså ta bort grafikkortet t o m.